13 نفر در کمتر از 31 ساعت در جنوب سیستان و بلوچستان جان باختند


13 نفر در کمتر از 31 ساعت در جنوب سیستان و بلوچستان جان باختند

زاهدان- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: بروز 22 فقره تصادف در کمتر از 31 ساعت جان 13 نفر را در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه گرفت.

محمودرضا ناصح روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:۴۳ نفر نیز در این‌ حوادث مصدوم شده‌اند که توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر منتقل شدند.

وی افزود: علت عمده این حوادث براساس اعلام پلیس راه سرعت زیاد و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: ۷۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده‌ای با بیش‌از ۸۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه بالگرد ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را برعهده دارند.

وی افزود: مرکز هدایت عملیات بحران و مرکز پایش و مراقبت‌های درمانی این دانشگاه نیز به صورت شبانه روزی برای پایش حوادث ویژه و انجام مداخلات لازم فعال است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی