هشت هزار شناور صیادی غیر مجاز در هرمزگان فعالیت می‌کنند


هشت هزار شناور صیادی غیر مجاز در هرمزگان فعالیت می‌کنند

قشم- ایرنا- هم اکنون هشت هزار شناور غیر مجاز در استان هرمزگان به صیادی مشغول هستند که باید بر اساس ظرفیت دریا ساماندهی شوند.

استاندار هرمزگان روز پنجشنبه در بازدید یک روزه به همراه رییس بنیاد مستضعفان کشور از جزیره لارک گفت: تا کنون از فعالیت صیادان بومی که شناخته‌شده هستند، جلوگیری نشده‌است.

فریدون همتی افزود: البته با توجه به اینکه ظرفیت دریا محدود است از فعالیت غیر بومیان که به منظور تجارت به این استان روی آورده اند جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این رویکرد در راستای حمایت از امنیت شغلی بومیان استان اتخاذ شد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بوم‌سازگان(اکوسیستم) دریا نیز با همکاری شیلات استان، صیادان بومی ساماندهی می‌شوند.

وی درباره طرح توسعه لارک نیز گفت: بر اساس تعهدنامه سال گذشته در حوزه زیرساخت گردشگری، طرح‌هایی در حال اجراست که امروز از روند اجرایی آن بازدید صورت گرفت.

همتی افزود: هم اکنون برای تردد بومیان و نیز گردشگران، تردد شناور برقرار شده که به صورت منظم در مسیر قشم و بندرعباس به لارک فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: لایروبی اسکله این جزیره نیز در حال پیگیری است و با ایجاد اسکله‌ای جدید، لایروبی مقدماتی نیز انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: بهسازی معابر روستا متناسب با طبیعت جزیره لارک در حال اجراست و طرح ساختمان پاسگاه دریابانی این جزیره نیز پیشرفت قابل قبولی داشته‌است.

وی افزود: جاده دور جزیره نیز از جمله طرح‌های در حال اجراست که دسترسی گردشگران به ساحل‌های شرقی و رو به جزیره قشم میسر می‌شود.

همتی ادامه‌داد: روشنایی و سایر امکانات اولیه گردشگری نیز از طرح‌های دیگر است، که اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: برای تشویق بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در جزیره لارک نیز تسهیلات بسیار ارزان قیمت و در حد کارمزد بانکی در نظر گرفته شد تا به این صورت از حمایت دولت برخوردار شود.

رییس بنیاد مستضعفان کشور به همراه استاندار هرمزگان و هیات همراه طی یک بازدید یک روزه از روند اجرای طرح توسعه جزیره لارک بازدید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...