حضور 142 فیلم از ایران و جهان در چهل‌ونهمین جشنواره فیلم رشد


حضور 142 فیلم از ایران و جهان در چهل‌ونهمین جشنواره فیلم رشد

دبیرخانه چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد،تعداد و اسامی فیلم های این جشنواره را همزمان با ماه ربیع الاول اعلام کرد.

حضور 142 فیلم از ایران و جهان در چهل‌ونهمین جشنواره فیلم رشدبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیرخانه چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، اسامی ۸۵ اثر ایرانی در کنار ۵۷ فیلم از ۲۵ کشور جهان را به عنوان منتخب هیئت‌های انتخاب این دوره در بخش‌های پویانمــایی، مستند‌های علمی و آموزشی، مستند، داستانی کوتاه، داستانی بلنـــــد، بخش جنبی (منتخب جشنواره فیلم‌های آموزشی آلمان) و همچنین آثار ساخته شده توسط معلمان و دانش آموزان فیلمساز را اعلام کرد.

وحید گلستان دبیر جشنواره با اشاره به انتخاب این آثار از بین بیش از ۲۶۰۰ فیلم ارائه شده، گفت: اسامی فیلم‌ها از حدود ده روز پیش تقریبا نهایی شده بودند و اینک همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول اعلام می‌شوند. در این مدت کار ترجمه، زیرنویس و دوبله فیلم‌های خارجی به سرعت انجام شد تا مشکلی از بابت آماده‌سازی فیلم‌ها نداشته باشیم.

گلستان درباره فضای عمومی فیلم‌های جشنواره رشد امسال گفت: با وجود همه دشواری‌های تحمیل شده به کشور که جشنواره هم از آسیب‌های آن در امان نبود اما ماموریت داشتیم جشنواره رشد امسال را با حداکثر انطباق با برنامه درسی ملی برگزارکنیم از این رو فرآیند انتخاب ضمن توجه به تناسب فیلم‌ها با اقتضای سنی مخاطبان و طراحی آموزشی پیوست شده که امری تازه در این دوره محسوب می‌شود و با اعمال حساسیت نسبت به کیفیت هنری و آموزشی فیلم‌ها صورت گرفته است.

او افزود: حالا که انتخاب‌های نهایی را می‌بینم، به‌نظرم فیلم‌های جشنواره رشد امسال پیوند خوبی بین دانش آموزان با فیلم آموزشی ایجاد خواهد کرد و یک فرصت یادگیری اثربخش را داریم.

به گزارش دبیرخانه جشنواره چهل و نهم رشد، امسال فیلم‌های تحسین شده‌ای در این رویداد حضور دارند از جمله در بخش پویا نمایی: «زری، زری، کاکل زری» (مهین جواهریان)، «سیم ششم» (بهرام عظیمی)، «آخرین سفر» (هریستینا بلوسووا – ازبکستان)، «۴۰۰ مایل بر ساعت» (کار گروهی – فرانسه)؛ در بخش مستند‌های علمی و آموزشی: «جای خالی دوست» (محمدعلی طالبی)، «حافظ و گوته» (فرشاد فرشته حکمت)، «اقیانوس شما چقدر آبی است؟» (جو پیشوتا – آمریکا)، «هوشیاری چیست؟» (دایانا گرادیناری – انگلستان)؛ و در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی: «سور بز» (سعید زمانیان)، «شمشیر چوبی» (سوسن سلامت – بهزاد علوی)، «کاپیتان کینسیس» (کارلوس خوفره – اسپانیا)، «مرا غافلگیر کن!» (سیمون موک – اطریش) و ...

اسامی کامل فیلم‌های منتخب جشنواره متعاقباً توسط این دبیرخانه به اطلاع خواهد رسید و در سایت رسمی جشنواره قرارخواهد گرفت.

امسال چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد از ۲۴ آبان تا اول آذر ابتدا در تهران بزرگ و دیگر شهرستان‌های استان و سپس از ۲ آذر تا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، در سایر استان‌ها توسط دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در