سالانه 50 هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل می‌شوند


سالانه 50 هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل می‌شوند

شهرکرد- ایرنا- معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به کمبود معلم در آموزش و پرورش گفت: براساس نیازسنجی از سال تحصیلی جاری سالانه 50 هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل می‌شوند.

پرویز انصاری‌راد روز جمعه در سفر به شهرکرد در حاشیه بازدید از مراکز و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس راهبرد جدید این دانشگاه، سالانه ۳۰ هزار دانشجوی مقطع کارشناسی پیوسته و بیش از ۲۰ هزار دانشجوی مهارت‌آموز ماده ۲۸ جذب این دانشگاه خواهند شد.

به گفته وی، دانشجویان مهارت‌آموز در یک دوره یکساله آموزش را فرا می‌گیرند و دانشجویان کارشناسی پیوسته در یک دوره ۴ ساله برای آموزش و پرورش کشور تربیت می‌شوند.

وی اظهارداشت: در سال تحصیلی جاری ۲۵ هزار دانشجوی کارشناسی پیوسته و ۱۷ هزار دانشجوی مهارت آموز در این دانشگاه پذیرش شد.

انصاری‌راد، کل دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در دوره کارشناسی پیوسته و مهارت آموز را ۸۰ هزار دانشجو برشمرد و گفت: مهرماه امسال ۱۰ هزار دانشجوی مهارت‌آموز و ۵ هزار دانشجوی کارشناسی پیوسته این دانشگاه به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

وی تعداد مهارت‌آموزان جدید را که برای گذراندن دوره یکساله وارد این دانشگاه خواهند شد، ۲۰ هزار دانشجو مهارت‌آموز عنوان کرد.

انصاری‌راد اظهار داشت: با توجه به همسان نبودن خروجی و ورودی دانشگاه فرهنگیان جذب این دانشگاه افزایش یافته که پیش‌بینی می‌شود، تا سال ۱۴۰۴ با افزایش جذب ورودی به دانشگاه ورودی و خروجی معلمان در مدارس را همسان شود.

به گفته وی، در کل کشور ۱۰۰واحد دانشگاه فرهنگیان فعال است که از این تعداد ۶۴ پردیس و ۳۶ مرکز آموزش عالی است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اجرای طرح احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در سطح کشور افزود: در فاز اول این طرح از سال آینده در ۱۰ استان کشور که ۱۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح اختصاص داده شده باشد این طرح آغاز خواهد شد.

وی اظهارداشت: برای احداث این دانشگاه جامع فرهنگیان بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که این میزان اعتبار در بودجه ۲ سال آینده کشور پیش بینی شده است.

هم اکنون ۳ مرکز و پردیش در استان چهارمحال وبختیاری فعال است که در سالجاری یکهزار و ۸۷ دانشجو معلم جدید وارد دانشگاه فرهنگیان استان شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر