Rayvolt دوچرخه برقی X One را رونمایی کرد


Rayvolt دوچرخه برقی X One را رونمایی کرد
ری‌ولت دوچرخه‌های برقی خانواده‌ی ایکس وان را با قابلیت‌های جدید و متنوع رونمایی کرد.

ری‌ولت (Rayvolt) به‌تازگی دوچرخه‌های برقی جدید خانواده‌ی ایکس وان (X One) را رونمایی کرده است.

دوچرخه‌های برقی (E-bike) معمولا برای استفاده در مسیرهای معمولی و کوهستانی بسیار مفید هستند. گفتنی است ری‌ولت برای تأمین سرما‌یه‌ی موردنیاز تولید دوچرخه‌های جدیدش، از کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی ایندی‌گوگو کمک گرفته است. دوچرخه‌ی برقی ایکس وان با اینکه از نوع دوچرخه‌های برقی است، با نیروی برق کار نمی‌کند. دراصل این دوچرخه‌ها از نوع دوچرخه‌های برقی همچون موتورسیکلت‌های برقی هندی یا موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون (Harley-Davidson) نیستند.

Rayvolt دوچرخه برقی X One را رونمایی کرد

دوچرخه‌های برقی ری‌ولت به ترمز پیشرفته با قابلیت شارژ مجدد باتری و GPS یکپارچه‌سازی‌شده با نقشه‌‌ی راه و دستیار مجازی برای کنترل عملکرد و عیب‌یابی دوچرخه مجهز هستند. قیمت دوچرخه‌های الکترونیکی فعلی ری‌ولت بین ۲،۱۹۹ تا ۳،۹۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. ایکس وان در اندازه و رنگ‌های متنوعی دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت و براساس اعلام شرکت سازنده، حداکثر سرعت دوچرخه‌ی برقی باتوجه‌به موتور به‌کار برده‌شده در آن، بین ۱۵/۵ تا ۲۸ مایل‌بر‌ساعت (۲۴/۹ تا ۴۵ کیلومتر‌بر‌ساعت) خواهد بود.

افزون‌براین باتوجه‌به ظرفیت باتری، حداکثر مسافتی که دوچرخه‌ی برقی می‌تواند طی کند، بین ۳۱ تا ۴۶ مایل (۴۹/۸۸ تا ۷۴ کیلومتر) خواهد بود. دوچرخه‌ی مدل ایکس وان از حسگر گشتاور برای کنترل قدرت پدال برخوردار است. مدل Power ایکس وان به دریچه‌ی گاز مجهز است؛ ولی مدل‌های Smart و Smart+ چنین دریچه‌ای ندارند.

تمامی دوچرخه‌های مدل ایکس وان از نمایشگر لمسی مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید و حسگر تشخیص چهره برای بازکردن قفل دوچرخه بهره می‌برند. کاربران می‌توانند تمامی تنظیمات مربوط به دوچرخه را ازطریق نمایشگر لمسی انجام دهند. بدنه‌ی ایکس وان از جنس کامپوزیت آلومینیومی و Fork فیبرکربن است که ری‌ولت ادعا می‌کند وزن آن فقط ۴۸ پوند (۲۱/۷۷ کیلوگرم) است.

Rayvolt دوچرخه برقی X One را رونمایی کرد
Rayvolt دوچرخه برقی X One را رونمایی کرد
Rayvolt دوچرخه برقی X One را رونمایی کرد
Rayvolt دوچرخه برقی X One را رونمایی کرد

زمانی‌که دوچرخه در مسیرهای سراشیبی حرکت می‌کند، ژیروسنسور یکپارچه‌ی آن این وضعیت را تشخیص می‌دهد و توان موردنیاز برای حرکت در چنین مسیرهایی تأمین می‌شود. چراغ‌های LED این دوچرخه‌ی برقی چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب، چراغ ترمز عقب و چراغ‌های مربوط به حسگرها را شامل می‌شود. چراغ‌های راهنمای دوچرخه حین حرکت و در سر پیچ‌ها به‌صورت دستی یا خودکار فعال می‌شود. دوچرخه‌ی برقی ایکس وان در چهار رنگ مسی (Copper Original)، طوسی (Urban Grey)، مشکی (Devil Black) و زغالی (Neon Graphene) به بازار عرضه می‌شود.

دوچرخه‌ی برقی دیگر این خانواده، ایکس وان اسمارت نام دارد که دوچرخه‌ی کلاس دو با موتور الکتریکی ۲۵۰ وات و باتری ۱۰/۵ آمپرساعتی ۴۲ ولت است. دوچرخه‌ی مذکور با قیمت ۳،۹۹۹ دلار دردسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

Rayvolt دوچرخه برقی X One را رونمایی کرد
Rayvolt دوچرخه برقی X One را رونمایی کرد
Rayvolt دوچرخه برقی X One را رونمایی کرد
Rayvolt دوچرخه برقی X One را رونمایی کرد

علاوه‌بر مدل گفته شده، ایکس وان اسمارت‌پلاس دیگر عضو این خانواده است که از باتری ۱۶ آمپرساعتی بهره می‌برد و قیمتش ۴،۱۹۹ دلار است. قدرتمندترین دوچرخه‌ی برقی این خانواده ایکس وان پاور نام دارد که دوچرخه‌ی کلاس سه به موتور ۷۵۰ وات و باتری ۱۶ آمپرساعتی مجهز است و ۴،۳۹۹ دلار قیمت دارد.

ری‌ولت شرکت تولیدکننده‌ی دوچرخه‌ی برقی است که وارد همکاری با کمپین‌های سرمایه‌گذاری شده تا بتواند محصول خود را در بازار بفروشد. نمونه‌ی اولیه‌ی دوچرخه‌ی برقی ایکس وان آماده است و ری‌ولت درنظر دارد ازطریق کمپین ایندی‌گوگو، اعتبار لازم برای تأمین قطعات دوچرخه‌ی جدید را جذب کند.

در‌حال‌حاضر، ۵۴ روز از فعالیت کمپین ایندی‌گوگو می‌گذرد و حامیان این کمپین توانسته‌اند سرما‌یه‌ی ۱۰۱ هزار و ۹۲۱ دلاری را جذب کنند که درواقع ۲۰۳ درصد سرمایه‌ی هدف‌گذاری‌شده‌ی ۵۰ هزار دلاری کمپین است. حامیان کمپین می‌توانند دوچرخه‌های برقی ایکس وان اسمارت و اسمارت‌پلاس و پاور را با تخفیف ۵۰ درصدی بخرند. بدین‌ترتیب، دوچرخه‌های ایکس وان اسمارت و اسمارت‌پلاس و پاور به‌ترتیب با قیمت ۱،۹۹۹ و ۲،۰۹۹ و ۲،۱۹۹ دلار به ‌حامیان فروخته می‌شود. ری‌ولت قصد دارد از ژوئیه‌ی ۲۰۲۰ محصولات خود را به بازار عرضه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس