فیروزجا؛ بیست و هشتمین شطرنج باز جهان


فیروزجا؛ بیست و هشتمین شطرنج باز جهان

فدراسیون جهانی شطرنج تازه‌ترین رده بندی شطرنج بازان را اعلام کرد و آقای علیرضا فیروزجا جایگاه 28 برترین بازیکنان جهان را به دست آورد.

فیروزجا؛ بیست و هشتمین شطرنج باز جهانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج؛ فهرست جدید ماهانه فدراسیون جهانی شطرنج منتشر شد که بر اساس آن آقایان علیرضا فیروزجا با ۹ پله صعود در رده بیست و هشتم ایستاد و پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر ۲۹ پله‌ای در رده پنجاه و یکم قرار گرفت.
بر این اساس در بخش استاندارد آقای "مگنوس کارلسن" قهرمان حال حاضر جهان با ۲۸۷۰ واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنجبازان جهان در بخش استاندارد قرار دارد. آقای "فابیانو کاروانا" آمریکایی با ۲۸۲۲ واحد ریتینگ و آقای "دینگ لیرن " چینی با ۲۸۰۱ واحد ریتینگ در رده رده‌های دوم و سوم برترین شطرنجبازان جای گرفتند.
در بخش استاندارد برترین شطرنجبازان بانوی جهان، خانم سارا سادات خادم الشریعه با ۲۴۹۱ واحد ریتینگ در رده چهاردهم برترین شطرنجبازان بانوی جهان جای گرفته است.
در این بخش خانم "هو یفان" با ۲۶۵۹ واحد همچنان صدرنشین است. خانم "جو ونجون"با ۲۵۸۶ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و خانم "هومپی کونرو" با ۲۵۷۷ واحد در رده سوم ایستاد.
همچنین در رده بندی تیمی "ایران" با میانگین ۲۵۶۹ در رده بیستم جهان قرار گرفت تا همچنان در جمع ۲۰ تیم برتر حضور داشته باشد.
ایران در آسیا نیز کماکان رتبه سوم را در اختیار دارد. کشورمان در ابتدای سال ۲۰۱۵ با میانگین ۲۴۷۹ در رده ۵۱ جهان و ششم آسیا قرار داشت.

اسامی نفرات برتر ایران در بخش استاندارد به شرح زیر است:
۱- علیرضا فیروز جا با ریتینگ ۲۷۲۰،
۲- پرهام مقصودلو با ریتینگ ۲۶۸۴،
۳- محمدامین طباطبایی با ریتینگ ۲۶۳۰،
۴- پویا ایدنی با ریتینگ ۲۵۷۰،
۵- احسان قائم مقامی با ریتینگ ۲۵۵۲

اسامی نفرات برتر بانوان ایران در بخش استاندارد به شرح زیر است:
۱- سارا خادم الشریعه با ریتینگ ۲۴۹۱،
۲- مبینا علی نسب با ریتینگ ۲۳۱۸،
۳- آتوسا پورکاشیان با ریتینگ ۲۳۰۵،
۴- میترا حجازی پور با ریتینگ ۲۲۵۵،
۵- غزل حکیمی فرد با ریتینگ ۲۲۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص