نخستین جشنواره انار در روستای محمدآباد ورامین برگزار شد


نخستین جشنواره انار در روستای محمدآباد ورامین برگزار شد

تهران- ایرنا- نخستن جشنواره انار میوه بهشتی، در روستای محمدآباد عرب‌ها از توابع بخش جوادآباد ورامین روز جمعه گشایش یافت.

در این جشنواره که به مدت سه روز برپا می‌باشد، باغداران و کشاورزان روستای محمدآباد، محصولات خود را بدون واسطه به مردم عرضه می‌کنند.
دهیار روستای محمدآباد عرب‌ها در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره در قالب ۱۰ غرفه نمایشگاه، محصولات تولیدی باغداران روستا را به مردم عرضه می‌کند.
حمید معماری افزود: در این جشنواره محصولات نظیر انار، رُب و آب انار، خرمالو، عرقیات گیاهی، تخم مرغ، لبنیات، گل و گیاه و فلفل‌های زینتی تولید شده در روستا به مردم عرضه می‌شود.
وی گفت: روستای محمدآباد از دو تعاونی روستایی خرد زنان نیز برخوردار است که به منظور توسعه فعالیت این تعاونی، شورای اسلامی و دهیاری روستا از آنان حمایت‌های مادی و معنوی انجام داده است.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در مناطق روستایی است که برپایی چنین جشنواره‌هایی می‌تواند علاوه بر توسعه فعالیت‌های اقتصادی روستائیان، در جذب گردشگر نیز کمک شایانی نماید.
معماری اظهار داشت: این جشواره که برای نخستین بار در سطح شهرستان ورامین برپا شده توانسته بسیاری از مردم را جذب روستا کرده و آنان را با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستائیان و همچنین اقداماتی که طی سال‌های اخیر به واسطه تلاش دولت و مسئولان روستایی انجام شده، آشنا کند.
جشنواره انار روستای محمدآباد به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
محمدآباد عرب‌ها در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز ورامین و در جنوب شهرستان پیشوا واقع شده است.
محمدآباد عرب‌ها، مبداء قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ است و مردم این روستا، دو شهید در این قیام تقدیم اسلام کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان