شادمهر راستین، فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در ارتباط با اثرگذاری سریال‌های طنز تلویزیونی در ایجاد آرامش و کاهش التهابات جامعه گفت: ساخت سریال‌های طنز توسط تلویزیون میتواند موثر باشد اما هدف تلویزیون پائین آوردن التهابات جامعه نیست و اصلا علاقه ای به ایجاد آرامش ندارد.

راستین تاکید کرد: در حال حاضر در شرایط جنگی هستیم و باید خطر جنگ را جدی بگیریم و در این موقعیت اصلا ساخت فیلم و یا سریال کمدی منطقی نیست، از طرفی به صورت تقریبی اکثریت را از فعالیت در تلویزیون منع کردند و در این شرایط کاری نمی توان انجام داد.

وی افزود: هر چقدر علاقمند به کار در این تریبون باشیم به دلیل اینکه مدیران نمی‌خواهند و تصمیم گیرنده آنها هستند نمیتوانیم کاری کنیم. جوانان این روزها به ساخت سریال های اینترنتی روی آوردند و به زودی تلویزیون از مد افتاده و مخاطب نخواهد داشت. بنابراین جای نگرانی نیست و مردم خودشان به رفع نیازهایشان می پردازند.

راستین در ادامه گفت: در حوزه ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی اگر صرفاً به سودآوری فکر شود نتیجه خوبی حاصل نمی‌شود و این نگاه به هیچ‌عنوان نگاه مناسبی نیست. مسیر سودآوری مادی از فرهنگ بدین معنی است که شما فرهنگ را بفروشید تا به پول برسید اما جریان‌هایی که می تواند کمک کننده باشد جوانانی هستند که با مدیاهای جدید اینترنتی و دیجیتالی سریال سازی می کنند آنان قطعا میتوانند راه های جدید را پیداکنند.

نویسنده فیلم سینمایی «امروز» اظهار داشت: در دهه 60 دوستانی چون مرضیه برومند، مسعود رسام و بیژن بیرنگ با دست خالی سریال ساختند و مدیران از آگهی های این سریال ها به سود زیادی رسیدند. به سینماگران اگر مدیا هم ندهند راه روش ارتباط با مردم ومخاطبان را بلد هستند.

وی افزود: نگرانی ما فقط پائین آمدن سطح سلیقه مردم است که متاسفانه این اتفاق درحال رخ دادن است. مسئولین تلویزیون اعلام می‌کنند سریال «خانه ما» به 14 زبان بارها پخش شده است اما هیچگونه تلنگری برای آنها نیست و معلوم است اهداف دیگری دارند و نمیدانیم هدف آنها چیست. بنابر این نقد ما در مدیریت آنها اثری ندارد و باید خودمان به فکر راه حل باشیم، دهه 60 نیز همین‌طور بود و دوستان همفکری کردند، چاره‌ای اندیشیدند و جریانی را به وجود آوردند که در دهه 80 بهترین سریال‌ها پخش شد. بنابراین نسلی باید فداکاری کند تا مجدد مسیر ارتباط با مردم برقرار شود.