آیا نشریات دانشجویی تاثیرگذارتر می‌شوند؟


آیا نشریات دانشجویی تاثیرگذارتر می‌شوند؟

ایسنا/ ایلام سومین نشست تخصصی خانه تخصصی نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور با انتخابات بین این اعضا برای عضویت در خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت پایان یافت.

به گزارش ایسنا، پس از شمارش آرا «متین نصیری شوهانی» مدیر مسئول نشریه رویش از دانشگاه علوم پزشکی ایلام با کسب ۱۱ رای به عنوان نفر اول شناخته شد.

«زهرا صفری» از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با کسب ۸ رای و «محمد محمدی بلبان آباد» از دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز به عنوان نمایندگان مدیران مسؤول نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه غرب کشور در خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، انتخاب شدند.

این نشست با حضور چهار دانشگاه علوم پزشکی ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان برگزار شد و علاوه بر انتخابات، چهار کارگاه با موضوع‌های "تولید محتوا و فضای مجازی"، "طراحی و گرافیک"، "طنزنویسی و فیک نیوز" و "حقوق نشریات" در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار و مصطفی رهبر، مهدی فتاحی، وحید اسدی و محمدرضا رستم پور تدریس این دوره را برعهده داشتند.

به گزارش ایسنا، «حجت‌حجازی‌زاده» سرپرست اداره کل نشریات و تشکل های دانشجویی وزارت با تشکر از قبول میزبانی این نشست توسط دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به شرایطی که دانشگاه های کشور با آن مواجه هستند برگزاری نشست ها و همایش ها با مشکل مواجه است.

وی در مورد انتخاب مدرسان این دوره هم عنوان داشت: جسارت و شهامت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در انتخاب مدرسان بومی قابل ستایش است چون نیازی نیست که همیشه از مدرسانی استفاده کنیم که دسترسی به آنها مشکل است.

«افسانه رئیسی‌فر» مدیر فرهنگی دانشگاه با اشاره به اینکه در این نشست تلاش شده تا فعالیت‌های تخصصی انجام گیرد، اظهار کرد: در این نشست چندین کلاس تخصصی را با هماهنگی دفتر نشریات در نظر گرفته‌ایم و امیدوارم که بار علمی خوبی داشته باشند و مورد استفاده دانشجویان شرکت کننده قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از اهدافی که وزارتخانه برای منطقه‌ای کردن نشست‌ها داشته است، استفاده از پتانسیل بومی و توانمندسازی افراد در این حوزه بوده و روی این حساب هم ما حساسیت ویژه‌ای برای انتخاب مدرسان به خرج دادیم و تلاش شد تا از مدرسان بومی هم استفاده کنیم چون افراد توانمندی را در استان داریم و در عین حال برای برخی موضوعات از مدرسان کشوری استفاده خواهیم کرد.

رئیسی‌فر این نشست را یک فرصت برای دانشجویان شرکت‌کننده دانست و گفت: من از دانشجویان انتظار دارم که این نشست را یک فرصت قلمداد کنند و حتی از زمان‌های آزاد بین کارگاه‌ها هم برای اشتراک تجارب خود استفاده کنید و صرفاً به کارگاه‌های تخصصی بسنده نکنید و از تجارب یکدیگر در دانشگاه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف نشریات استفاده کنید.

«راضی ناصری‌فر» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: امیدواریم که برگزاری این نشست بتواند در ارتقای مهارت‌ها و تبادل تجربیات و همچنین ارایه راهکارهای لازم برای کارا بودن نشریات دانشجویی در این فضا و این تلاطم زیادی که امروزه شاهد آن هستیم و در سایت‌ها و نشریات هم وجود دارد و می‌تواند آفتی برای اطلاع‌رسانی شناخته شود، موثر بوده باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر هاشمی» مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم آنچه را که واقعیت‌ها اقتضا می‌کند انعکاس دهیم، اظهار کرد: در همه ابعاد، اعم از مسائل اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باید کارمان به پشتوانه تفکر و تقوا باشد و این دو عنصر مهم را مد نظر داشته باشیم.

ویبا اشاره به کارکردهای رسانه گفت: رسانه در طول تاریخ حیات بشر نقش اساسی داشته و هم در آگاهی‌بخشی، هم در ارتقای سطح فرهنگی، هم در روشنگری و هم در ماندگاری کارهایی که مثبت بوده است تأثیرگذار بوده و علیرغم همه فعالیت‌ها، توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که شده، شاهد این مساله هستیم که در طول تاریخ روز به روز زنده‌تر شده است.

هاشمی با اشاره به جریان قیام امام حسین(ع) و نقش رسانه در حفظ آن ادامه داد: یکی از کارکردهای مثبت رسانه را در بحث محرم و عاشورا شاهد هستیم و مهم‌ترین عاملی که باعث شد تا محرم زنده بماند و روز به روز گستره بیشتری پیدا کند رسانه بود لذا هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که رسانه مهم نیست.

وی در مورد نشریات دانشگاهی هم گفت: رسانه یا نشریات دانشگاهی همزاد با خود دانشگاه است و در طول حیات دانشگاه‌ها نشریات هم به نحوی فعال بودند و نقش‌آفرینی داشتند و باید تلاش کنیم تا واقعیات را برای قشر فرهیخته دانشجو منعکس کنیم.

«متین نصیری» دبیر اجرایی این نشست هم گفت: امیدوارم با برگزاری این قبیل نشست‌ها در دانشگاه‌های غیربرخودار منطقه غرب، بتوانیم حداقل نگاه وزارتخانه را برای دو روز به خودمان جلب کنیم تا فارغ از برگزاری نشست‌ها و جشنواره‌هایی که برترین‌های آن فقط از یک یا چند دانشگاه خاص هستند وزارتخانه متوجه شد که دانشگاه‌های غرب نیز وجود دارند و باید به دانشگاه‌ها متذکر شد که به نشریات به عنوان دانشجویان دست به قلم توجه شود تا روح تازه‌ای در کالبد جریان رسانه‌ای کشور دمیده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت