شهید داج: خون شهیدان را نادیده نگیرید


شهید داج: خون شهیدان را نادیده نگیرید

بندرعباس- ایرنا- شهید غلامعباس داج یکی از شهیدان دفاع‌مقدس استان هرمزگان در وصیت‌نامه اش توصیه کرده است: از اسلام دوری نکنید و خون شهیدان را نادیده نگیرید.

شهید غلامعباس داج یادگار اکبر و خدیجه یکم آبان ۱۳۲۶ روستای کلوچان منطقه سیاهو شهرستان بندرعباس به دنیا آمد.

مردم این منطقه که بیشتر کشاورز هستند، پدر شهید غلامعباس داج نیز با نان پربرکت کشاورزی پدرش، بزرگ شد و تا چهارم ابتدایی درس خواند.

وی که کارگر شرکت نفت بود سال ۱۳۵۲ ازدواج کرد و صاحب ۲ پسر شد.

این نیروی شرکت نفت هفت سال بعد با شروع جنگ تحمیلی برای حضور در جبهه‌ و دفاع از کشور با ثبت‌نام در بسیج خود را به جبهه رساند.

وی ۲ سال بعد دهم اردیبهشت۶۱ در منطقه خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

پیکر شهید غلامعباس داج در گلزار شهیدان بندرعباس قرار دارد.

اسفندیار داج از دیگر برادران این شهید در جبهه به شهادت رسیده است.

مرحوم «سلیمان داج» نیز برادر شهیدان «اسفندیار داج» و «غلامعباس داج» است که ۲۱ اردیبهشت ماه امسال پس از سال ها تحمل درد و رنج عوارض شیمیایی از ناحیه ریه در بیمارستان ام لیلا بندرعباس به برادران شهیدش پیوست.

شهید غلامعباس داج در بخشی از وصیت‌نامه‌ خود آورده است: جهاد درس بزرگی است که پیامبران و امامان به ما آموخته‌اند، باید از مولایمان درس زندگی، زیستن مردانه در راه حق را که به ما یاد داده‌اند، بیاموزیم.

وی هم‌چنین به همسرش توصیه کرده است: مثل حضرت زینب(س) بردباری و مقاومت داشته باشید این درس را از زینب(س) و فاطمه(س) بیاموز که آخر رستگار خواهی شد.

این شهید دفاع مقدس افزوده است: ای مردم شریف می‌خواهم راجع به شهادت توضیح دهم؛ همین‌طوری‌ که ‌همه ‌ما رمز پیروزی را باید پیدا کنیم که از رمزهای بزرگی که بالاترین رمز است قضیه سیدالشهدا(ص) است که‌آن نهضت باید حفظ شود، بلکه بالاترین سینه‌زنی همانا رمز پیروزی است امام حسین(ص) به واسطه شخصیت عالیقدرش‌ به واسطه شهادت قهرمانه اش مالک قلب‌ها احساسات صدها میلیون انسان است .

وی در ادامه به پدرش گفته است: اما تو ای پر بزرگوارم پدری باشد با استقامت و پیرو اسلام هر فرزندی که تربیت می‌کنید از خدا کمک بخواه تا فرزندانی نیک و پیرو اسلام باشند چون برای شما فایده بسیار دارد.

شهید غلامعباس داج افزوده است: باید از تو خواهش کنم اگر شهید شدم کنار جنازه‌ام گریه نکن و حسین‌وار در راه اسلام قدم بردار.

وی بیان داشته است: از بابت فرزندام و خانواده‌ام همه را به خانم مشهدی خدیجه واگذار کردم که ایشان لیاقت تربیت کردن بچه‌ها را دارند و حقوقم توسط برادرم محمد داج به خانواده‌ام تحویل داده شود.

این شهید دفاع مقدس افزوده است: خواهش آخرم این است که هیچ کدام از دوستان و اقوام بعد از دفن من وارد خانه شدند، تسلیت به خانواده‌ام نگویند، زیرا طبق فرموده قرآن «شهید زنده است» فقط تبریک گفته شود و جنازه‌ام را با خوشحالی دفن کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان