دانگ‌ فنگ سهام جوینت‌ ونچرشان با فرانسوی‌ها را خریداری می‌کند


دانگ‌ فنگ سهام جوینت‌ ونچرشان با فرانسوی‌ها را خریداری می‌کند

دانگ‌فنگ سهم 12٫2 درصدی از کل سهام و 19/5 درصدی از تصمیم‌گیری‌های PSA را دارد. به‌همین دلیل آن‌ها می‌توانستند با ادغام مخالفت کنند. اما از این فرصت استفاده کردند تا استقلال بیشتری درتصمیم‌گیری‌های خود داشته باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»، به احتمال زیاد ادغام PSA و FCA به‌پایان همکاری دانگ‌ فنگ با فرانسوی‌ها منجر خواهد شد. کمپانی چینی که عمده‌سهامش دراختیار دولت این کشور است، ترجیح می‌دهد خود را وارد بازی‌های سیاسی که پس از این ادغام رخ خواهد داد، نکند.

البته بیل‌روسو به‌عنوان یکی از اعضای هیات موسسان این جوینت‌ونچر می‌گوید خریداری سهام توسط طرف چینی به‌خاطر سرمایه‌گذاری در بلندمدت بوده و آن‌ها ابدا قصد ندارند از ادغام PSA و فیات-کرایسلر به‌عنوان یک فرصت برای خروج استفاده کنند. طرف چینی نیاز داشته است از ظرفیت خط تولید برای سایر همکاری‌ها استفاده کند تا دربازار رقابتی، محصولات متنوع‌تری را عرضه کند.»

دانگ‌فنگ سهم ۱۲٫۲ درصدی از کل سهام و ۱۹/۵ درصدی از تصمیم‌گیری‌های PSA را دارد. به‌همین دلیل آن‌ها می‌توانستند با ادغام مخالفت کنند. اما از این فرصت استفاده کردند تا استقلال بیشتری درتصمیم‌گیری‌های خود داشته باشند.

معامله تبادل سهام بین چینی‌ها و فرانسوی‌ها درسال ۲۰۱۴ به ارزش سه‌میلیارد دلار انجام شده است. پس از ادغام چینی‌ها می‌توانستند سهم شش‌درصدی از کل شرکت جدید را داشته باشند. اما ظاهرا این میزان از سهام برای آن‌ها جذابیتی نداشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403