قیمت فرش 1200 شانه طرح افشان کاشان


قیمت فرش 1200 شانه طرح افشان کاشان

قیمت و کیفیت فرش ماشینی کاشان به عوامل مختلفی بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام قالی کاشان، از جمله مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار بر کیفیت و قیمت فرش، مقدار شانه و تراکم فرش است. البته در کنار کیفیت و قیمت، زیبایی فرش نیز تأثیر بسیاری در میزان فروش آن دارد. در متن امروز به بررسی فرش ۱۲۰۰ شانه طرح افشان کاشان که جزو پرفروش‌ترین فرش‌های ماشینی کاشان است، می‌پردازیم.

فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان، فرش دست‌بافت نما!

همان‌طور که اشاره شد، شانه و تراکم از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار بر کیفیت و قیمت فرش ماشینی می‌باشند. در صنعت فرش ماشینی کاشان انواع فرش‌ها با تراکم ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه، ۱۵۰۰ شانه و جدیداً ۱۶۰۰ شانه تولید می‌شود. اما در بین تنوع بالای انواع شانه، فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان از استقبال بالایی در بازار فرش ماشینی کاشان برخوردار است. مهم‌ترین دلیل این استقبال چشمگیر این است که فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان در عین ظرافت و زیبایی بالا و چشم‌نواز، قیمت بسیار کمتری نسبت به فرش‌های با تراکم بالاتر دارد! در ادامه به بررسی دقیق‌تر ویژگی‌های فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان و مقایسه آن با رقبای اصلی این فرش می‌پردازیم.

قبل از صحبت تخصصی درباره فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان باید با اصطلاحات شانه و تراکم فرش آشنا شویم. مقدار شانه فرش کاشان به تعداد گره‌های موجود در یک متر از عرض فرش گفته می‌شود. بنابراین یک فرش ۱۲۰۰ شانه واقعی باید ۱۲۰۰ گره در یک متر از عرض فرش (یا ۱۲۰ گره در ۱۰ سانتی‌متر از عرض فرش) داشته باشد. شما به‌راحتی با یک خط کش ساده می‌توانید مقدار دقیق شانه فرش را محاسبه کنید.

تراکم فرش چیست؟ تراکم فرش در حقیقت به تعداد ردیف پودهای به‌کاررفته در بافت یک متر از طول فرش گفته می‌شود.

فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان معمولاً با تراکم ۳۶۰۰ بافته می‌شود، یعنی برای بافت هر متر از این فرش ۳۶۰۰ ردیف پود استفاده‌شده است. تعداد پودهای یک فرش قابل‌مشاهده و شمارش نیست، اما نکته اینجاست که در بافت فرش ماشینی، برای بافت هر ردیف از گره‌های فرش (رج) سه ردیف پود بانام‌های پود زیر، پود میانه و پود رو استفاده می‌شود. بنابراین اگر تعداد گره‌های موجود در یک متر از طول فرش را در ۳ ضرب کنید، تراکم واقعی فرش ماشینی به دست می‌آید!

از توضیحات بالا می‌توان نتیجه گرفت که هرچه مقدار شانه و تراکم فرش ماشینی بیشتر باشد، فرش ریزتر بافته‌شده است و به همین دلیل نقش و نگار زیباتری را می‌تواند در خود جای دهد. ازاین‌رو فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان نسبت به فرش‌های با تراکم پایین‌تر، از زیبایی و ظرافت بالاتری در نقش و بافت برخوردار است. تا جایی که وقتی فرش ۱۲۰۰ شانه به بازار فرش ماشینی وارد شد، به آن لقب فرش دستبافت گونه دادند! و تا سال‌ها در صنعت فرش ماشینی ازنظر زیبایی بی‌رقیب بود.

جالب اینجاست که حتی ظهور فنّاوری بافت فرش‌های ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ شانه نتوانست باعث افت میزان فروش فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان شود! بااینکه فرش‌های ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ شانه زیبایی و ظرافت بیشتری نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه دارند، قیمت بسیار بالاتر این فرش‌ها باعث شد افرادی که به دنبال فرش‌های نفیس و زیبا هستند، همچنان فرش ۱۲۰۰ شانه را ترجیح دهند. برای اثبات این ادعا کافی است میزان افزایش قیمت فرش با افزایش شانه را بررسی کنیم. فرش ۱۲۰۰ شانه حدوداً ۱۵ درصد گران‌تر از فرش ۱۰۰۰ شانه و حدوداً ۳۰ درصد گران‌تر از فرش ۷۰۰ شانه کاشان است. اما فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد گران‌تر از فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان است! در واقع می توان گفت از نظر قیمت، فرش ۱۲۰۰ شانه در نمودار قیمت فرش کاشان، در میانه این نمودار قرار گرفته است.

پس اگر زیبایی و ظرافت فرش برای شما اولویت بالایی دارد اما قیمت نیز برای شما مهم است، خرید فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان گزینه مناسبی خواهد بود.

فرش طرح افشان کاشان، پرفروش‌ترین طرح فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان!

از دیرباز طراحان فرش کاشانی در صنعت فرش ایران بسیار پرآوازه بوده‌اند، تاجایی‌که فرش طرح کاشان نه‌تنها در ایران بلکه در بازار جهانی فرش نیز بسیار معروف است. در بین طرح و نقش‌های مختلف فرش کاشان، فرش طرح افشان کاشان با استقبال بسیار بالایی همراه بوده‌است. تا جایی که این طرح فرش نه‌تنها در فرش‌های ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه بلکه در فرش‌های ۱۲۰۰ و حتی ۱۵۰۰ شانه نیز استفاده شده‌است.

در طراحی خلاقانه فرش طرح افشان کاشان با حذف ترنج وسط از نقشه فرش، ویژگی‌ خاصی به این فرش داده‌شده که فضای خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد! چون در طراحی این فرش ترنج وسط حذف‌شده، فضای بزرگ و پیوسته زمینه فرش همراه با گل‌های ریزی که با ساقه‌های پیچ‌درپیچ در فضای فرش پخش (افشان) شده‌اند، خطای دیدی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود فضای پذیرایی یا اتاق بزرگ‌تر و دل‌بازتر به چشم بیاید!

از طرف دیگر به علت نبود ترنج وسط در فرش طرح افشان کاشان، با خرید این فرش آزادی عمل بیشتری در طراحی چیدمان منزل خواهید داشت، و دیگر نگران قرینه بودن چیدمان مبلمان با ترنج وسط فرش نخواهید بود. همین ویژگی باعث شده تا فرش طرح افشان کاشان علاوه بر چیدمان سنتی، همخوانی خوبی با سبک مدرن چیدمان منازل داشته باشد.

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید فرش طرح افشان کاشان را در شانه‌های مختلف دارید حتماً قبل از خرید سری به سایت قالی کاشان به نشانی: https://ghaliekashan.com بزنید. در این سایت که دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است، می‌توانید فرش‌های ماشینی کاشان را به قیمت درب کارخانه و با ضمانت ۱۲۰ ماهه خریداری کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش