بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها


بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها

بیوگرافی عرفان برزین: عرفان برزین بازیگر و متولد 4 آذر 1386 در تهران است و تاکنون در تقریبا 50 سریال و فیلم سینمایی بازی کرده است. او برای بازی در سریال «تعطیلات دوست داشتنی» نیز جایزه برده است.

بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها
ستاره | سرویس چهره‌ها - عرفان برزین بازیگر کوچک ایرانی است که با این سن کم توانسته به شهرت و محبوبیت برسد. او تاکنون در چندین سریال ایفای نقش کرده است و توجه فیلمسازان و کارگردانان بسیاری مانند سروش صحت را به خود جلب کرده است. در این مطلب این بازیگر کم سن و سال و فعالیت‌های او خواهید شد.

بیوگرافی عرفان برزین

عرفان دانش‌آموز، بازیگر و متولد ۴ آذر ۱۳۸۶ در تهران است.

بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها


خانواده

عرفان در یک خانواده کم جمعیت متولد شده است و تنها یک خواهر به نام صبا دارد و گفته است که عاشق خواهرم هستم و در خانه گاهی با خواهرم بازی می‌کنم و گاهی تلویزیون می‌بینم یا فوتبال بازی می‌کنم.

پدر عرفان از چگونگی بازیگر شدن پسرش می‌گوید: " عرفان از سن و سال کم به بازیگری روی آورد و توانست در این عرصه موفق شود. واقعیت این است که ما هیچ کار خاصی برای حضور عرفان در این حیطه انجام ندادیم و پیشرفتی که او در این عرصه حاصل کرده، ماحصل لطف خدا و استعداد خود اوست و امیدواریم در آینده هم همچنان لطف خداوند شامل حال عرفان شود و شاهد پیشرفت او باشیم. من و مادر عرفان هیچ کدام، علاقه‌ای به بازیگر شدن او نداشتیم، اما زمانی که موضوع بازیگری پسرمان به میان آمد، نه تنها مخالفتی نکردیم بلکه همه تلاش‌مان را به کار بستیم تا او در این عرصه فعالیت کند. "
بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها

شروع فعالیت هنری

این بازیگر با استعداد، از سن کودکی و از سال ۱۳۹۰ وارد حرفه بازیگری شده است. او اولین بار وقتی ۴ ساله بود، در سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد یک تجربه کوتاه بازیگری کسب کرد و مادرش او را در این سریال همراهی کرد، زیرا هنوز سواد خواندن نداشت و دیالوگ‌ها را مادرش برایش می‌خواند تا حفظ کند. پس از آن اهالی سینما و تلویزیون استعداد و توانایی او را دیدند و از او برای یک تله فیلم در کنار داریوش ارجمند و نیلوفر شهیدی دعوت کردند که او توانست تجربه‌های بیشتری را کسب کند. عرفان پس از حضور در این تله فیلم‌ها در فیلم خوب بد زشت، خانواده دکتر ماهان، دردانه‌های خلیج فارس، لیسانسه‌ها، سریال فوق لیسانسه‌ها و ... حضور پیدا کرد.
این هنرمند خردسال، اولین تجربه‌ سینمایی‌اش را نیز، در فیلم "چ" ساخته ابراهیم حاتمی کیا کسب کرد.
بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها

سریال شمعدونی

عرفان برزین در سال ۱۳۹۴ وقتی تنها ۸ سال داشت، در سریال شمعدونی به کارگردانی سروش صحت در نقش عرشیا (زلزله) حضور پیدا کرد و توانست بیش از پیش خودش را به مخاطبان نشان دهد. حضور وی در این مجموعه، موجب شهرت او شد. عرفان در این فیلم بسیار شیطان بود، ولی خوب است بدانید که او بر خلاف نقش عرشیا، بسیار آرام و مودب است.

پدر عرفان از نقش عرشیا در سریال شمعدونی می‌گوید: " زمانی که عرفان نقش عرشیا را بازی می‌کرد، من و مادرش تا حدی نگران این موضوع بودیم که این نقش روی اخلاق عرفان تاثیر بگذارد، اتفاقا این موضوع را با آقای سروش صحت هم در میان گذاشتم. من و مادر عرفان تصمیم گرفتیم برای جبران این موضوع وقت بیشتری را صرف رفتار‌های عرفان در خانه بکنیم و مدام از او مراقبت کنیم. خوشبختانه توانستیم تا حد زیادی او را از این کاراکتر دور کنیم. "

همچنین سروش صحت درباره چگونگی بازی گرفتن از عرفان گفت: «همان روز‌های اول آقای برزین، پدر عرفان، به من گفتند ما فقط اصرار داریم عرفان خود عرفان بماند و تبدیل به عرشیا نشود. من جلسه‌ای با عرفان گذاشتم و به او گفتم تو به عنوان یک پسر باهوش حواست باشد که عرشیا، فقط نقش تو است. تو خودت عرفان برزین هستی و اینجا داری نقش عرشیا را بازی می‌کنی. اتفاقا از او باید یاد بگیری که چه کار‌هایی را نباید انجام دهی و آنقدر این کار را خوب انجام داد که ما همه تعجب کردیم. چون یک پسر بسیار دوست داشتنی ناگهان تبدیل می‌شد به یک وروجک مهارناپذیر و بعد تا کات می‌دادیم دوباره به خودش بازمی‌گشت.»

عرفان نیز در پاسخ به این پرسش که نظرش درباره عرشیا چیست گفت: «نقشم را خیلی دوست داشتم، چون آقای صحت کارگردانش بود، بازیگرانش خیلی خوب بودند و اصلا خیلی خوب بود.»

بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها

علاقه به سریال شمعدونی

عرفان گفته در بین کار‌هایی که تا الان داشته است، نقش خود در سریال شمعدونی را بیشتر از همه دوست داشته است. او گفته: "شاید دلیلش این است که آقای سروش صحت بسیار مهربان است و مدام در کار با من صحبت می‌کرد و حواسش به من بود. ایشان حتی بعد از اینکه سریال هم تمام شد هنوز با من در ارتباط هستند."
بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها

عرفان و سریال خانواده دکتر ماهان

در یک مصاحبه عرفان از حضورش در سریال خانواده دکتر ماهان گفته است: "فیلمنامه این سریال را به دقت مطالعه کردم، متن خوب و شیرینى داشت و چون به موضوعات محیط زیست و حقوق حیوانات به صورت جدى مى‌پردازد، دوست داشتم تجربه بازى در این سریال به کارگردانى راما قویدل را تجربه کنم."
او همچنین اضافه کرد: "من در سریال «دکتر ماهان» نقش پوریا را بازی مى‌کنم که عاشق بازى‌هاى رایانه‌اى است، اما با خواهرش رابطه خوبى ندارد؛ اما بچه بسیار با ادبی است."
بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها

علاقه به تئاتر

این بازیگر کم سن، اما توانا گفته است که تجربه بازى در تئاتر «چمدان» را دارم و خیلی علاقه­‌مند هستم که بیشتر در تئاتر فعالیت کنم، زیرا بازیگر در صحنه بیشتر دیده می‌شود.

بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها

همچنین بخوانید: همه چیز درباره زندگی بهنام بانی

حفظ دیالوگ‌ها

وی گفته است: "معمولا مامانم دیالوگا را برام چند بار می‌خوند و من هم حفظ می‌شدم. بعضی از دیالوگ‌ها خیلی راحتند و بعد از دو سه بار کاملا حفظ می‌شوم و بعضی‌ها دیگر را هم باید چند بار تمرین کنم، اما کلا برای من کار سختی نیست."
بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها

امضا دادن به همکلاسی‌ها

عرفان گفته است: " پس از بازی و پخش سریال شمعدونی، وقتی به مدرسه می‌روم، در زنگ تفریح به بچه‌ها امضا می‌دهم؛ البته امضام اونطوری که می‌خوام خوب نیست و باید بهتر شود."

بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها

علایق

عرفان از علاقه‌اش به بازیگری می‌گوید: "من عاشق بازیگری‌ام و از اینکه جلوی دوربین قرار بگیرم، اصلا خسته نمی‌شوم؛ تا حالا نشده که به بابا یا مامانم بگم که چرا بازی می‌کنم". همچنین عرفان گفته که عاشق فوتبال است و به کارتن‌های بن تن، بت من، مرد عنکبوتی، زورو و فوتبالیست‌ها علاقه دارد. شایان ذکر است که او در بین بازیگران، با امین حیایی بسیار صمیمی و در ارتباط است؛ عرفان با امین حیایی، در فیلم خوب، بد، زشت همبازی بوده است.
بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها


عرفان و پول‌هایش

پدر عرفان در یک مصاحبه گفته است: " عرفان کاملا حواسش به حساب کتاب پول‌هایش است و مدام با ماشین حساب پول‌هایش را حساب کتاب می‌کند و می‌خواهد با پول‌هایش یک ویلا بخرد."

مسئولیت پذیری

جالب است بدانید که عرفان با وجود سن کمی که دارد، بسیار با اخلاق و وظیفه‌شناس است، به گونه‌ای که پدرش می‌گوید:" او کاملا به اهمیت قرارداد‌های کاری خود آگاه است و زمانی که در سفر هستیم و موقع قراردادش فرا می‌رسد، خودش اصرار می‌کند که زودتر برگردیم تا سر کارش حاضر شود. گاهی اوقات که دایی‌اش با او شوخی می‌کند و او را با پول و اسباب‌بازی می‌خواهد از رفتن به سرکار منصرف کند، عرفان قبول نمی‌کند. "
بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها

فعالیت‌های هنری

سریال‌ تلویزیونی

شاید برای شما هم اتفاق بیافتد شمعدونی به کارگردانی سروش صحت؛ در نقش عرشیا سعادتى (پسر عطا) خانه اجاره‌ای به کارگردانی رامین ناصرنصیر و شاهد احمدلو لیسانسه ها به کارگردانی سروش صحت؛ در نقش برادر کوچکتر حبیب لیسانسه‌ها ۲ به کارگردانی سروش صحت خانواده دکتر ماهان به کارگردانی علی محمد قاسمی و راما قویدل؛ در نقش پوریا سریال تعطیلات دوست‌داشتنی به کارگردانی سید وحید حسینی سریال محله گل و بلبل سریال مهر طوبی سریال خانه اجاره‌ای


فیلم‌

"چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا تعطیلات دوست داشتنی به کارگردانی وحید حسینی معراجی‌ها به کارگردانی مسعود ده نمکی بچه نشو به کارگردانی احمد درویش‌علی‌پور دزد و پری ۲ به کارگردانی حسین قناعت دو عروس به کارگردانی داوود موثقی آستیگمات به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی ماجان به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد خوب، بد، زشت به کارگردانی منوچهر هادی زمانی برای عاشقی به کارگردانی محمدحسین لطیفی؛ در نقش امیرعباس، نوه حاج‌مرتضی قهرمانان کوچک به کارگردانی حسین قناعت با تو می‌مانم به کارگردانی محمدرضا یکانی (شبکه نمایش خانگی)؛ در نقش علی طبق عادت همیشگی نوزده بزرگتر از ۲۰

سخن آخر

در این مقاله بیوگرافی عرفان برزین آورده شد. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این هنرمند و دیدن عکس‌های بیشتر از او، به پیج اینستاگرام عرفان مراجعه کنید.

بیوگرافی عرفان برزین؛ کوچکترین عضو سریال فوق لیسانسه ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403