بیانیه گام دوم انقلاب مهمترین سند راهبردی کشور است


بیانیه گام دوم انقلاب مهمترین سند راهبردی کشور است

بوشهر-ایرنا- معاون اجرایی امور استان ها و مجلس حوزه هنری گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مهمترین بیانیه و سند راهبردی در تاریخ 40 سال گذشته این کشور است.

سینا دلشادی روز شنبه در نشست شورای اداری حوزه هنری استان بوشهر افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب باید به بیانیه گام دوم انقلاب به‌ عنوان سند راهبردی جهادگرانه عمل کرد.

وی اضافه کرد: در این راستا حوزه هنری خط مقدم جهاد و مقاومت فرهنگی است و تلاش می‌شود با تولیدهای هنری در این مسیر گام برداریم.

دلشادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: استان بوشهر به واسطه ظرفیت‌هایی که دارد و با توجه به توسعه مناسب و چشمگیر در زیر ساخت‌های هنری این استان می‌تواند به‌عنوان مهد هنر مقاومت در کشور معرفی شود.

وی ادامه داد: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به زیرساخت‌هایی در تراز ملی و استانی نیاز است که در استان بوشهر این امر به‌خوبی صورت گرفته است.

دلشادی گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده در حوزه‌های سخت‌افزاری و زیرساخت‌ها انتظار می‌رود پیشرفت در حوزه‌های تولیدی و نرم‌افزاری بیش از پیش در استان رقم بخورد.

معاون اجرایی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری افزود: از قرن‌ها پیش فرهنگ مقاومت، استعمار ستیزی و بیگانه ستیزی در استان بوشهر وجود داشته و این عاملی است تا شهیدان مهدوی، ماهینی و امثال این شهیدان در طول تاریخ سلحشورانه به قلب دشمن حمله کنند.

وی با اشاره به رشادت‌های رئیسعلی دلواری ادامه داد: زمانی که سابقه مبارزاتی این مبارز و جهادگر آگاه را بررسی می کنیم متوجه می‌شویم وی چه پیوندی با حوزه علمیه، علما، فقها و مجتهدان دینی داشته است.

دلشادی افزود: چنین تاریخی به معنای مبارزه، مقاومت آگاهانه و فرهنگ مقاومت شیعی عاشورایی است و با این ظرفیت‌ها این استان بوشهر می‌تواند به عنوان پایگاه و مهد هنر مقاومت در کشور معرفی شود.

معاون اجرایی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشف، جذب و پرورش استعدادهای جوانان هنرمند و تولید آثار فاخر هنری از محورهای اصلی فعالیت‌های حوزه هنری به‌شمار می‌رود.

دلشادی اظهار داشت: حوزه هنری با تولیدات خود زنده است و تولیدات هنری می تواند هنر انقلاب اسلامی را زنده نگه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403