8 دستورالعمل تهیه اسکراب پا خانگی برای پاهای خسته و ترک خورده


8 دستورالعمل تهیه اسکراب پا خانگی برای پاهای خسته و ترک خورده

برای تهیه اسکراب پا خانگی از مواد اولیه‌ای چون روغن نعناع، روغن نارگیل، نمک دریایی، جوش شیرین، لیمو، عسل، شکر قهوه‌ای و غیره کمک بگیرید.

8 دستورالعمل تهیه اسکراب پا خانگی برای پاهای خسته و ترک خورده

ستاره | سرویس آرایش و زیبایی - اسکراب پا خانگی را می‌توانید با استفاده از مواد اولیه‌ای چون شکر قهوه‌ای، روغن نعناع، روغن نارگیل، نمک دریایی و مانند آن‌ها تهیه کنید. با استفاده دوره‌ای و متناوب از این اسکراب‌های پا، می‌توانید پاهایی تمیز و بدون ترک و پوست خشک شده داشته باشید.

پاهای زبر و با پوست خشن، ظاهر زیبایی که از پاهای خود انتظار دارید را خراب می‌کند و احساس خستگی و کثیفی آن‌ها روح شما را می‌آزارد. از این روی جای دارد همان طور که به پوست دست و صورت خود رسیدگی می‌کنید، به پوست پای خود نیز رسیدگی نمایید. در ادامه به آموزش برخی از روش‌های تهیه اسکراب پا خانگی می‌پردازیم که می‌توانند در بهبود وضعیت پاهای زبر شده یا ترک خورده، عالی عمل کنند.

اسکراب پا خانگی

۱. اسکراب پا خانگی با جوش شیرین

پس از گذشت یک روز طولانی و خسته کننده، می‌توانید کف پاهای خود را درون یک حمام جوش شیرین خیس کنید. این کار باعث می‌شود پاهای شما آرام شود و از شر پوست‌های اضافی آن‌ها نیز خلاص شوید. میشل جکلت از هپی هیپی مادر، پیشنهاد می‌کند سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون یک لگن یا حوضچه آب گرم بریزید. محلول آب و جوش شیرین موجب لایه برداری پاهای شما می‌شود. جالب است بدانید که جوش شیرین یک درمان طبیعی برای قارچ ناخن‌های پا نیز به شمار می‌رود. باید گفت قارچ‌هایی که زیر ناخن‌های پا ایجاد می‌شوند، به راحتی با این محلول درمان خواهند شد.

8 دستورالعمل تهیه اسکراب پا خانگی برای پاهای خسته و ترک خورده

همین طور بخوانید: اسکراب خانگی صورت برای پوست خشک

۲. اسکراب پا با قهوه

قهوه‌های دم کرده را بیرون نریزید و آن‌ها را نگه دارید. الی والانسکی، نویسنده کتاب سبک زندگی می‌گوید: با قهوه می‌توانید یک اسکراب مناسب برای پاهایتان درست کنید که به راحتی پوست آن‌ها را صاف و عاری از هر گونه لکه می‌کند. چند قاشق غذاخوری قهوه دم کرده را با شکر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی پوست پاهایتان ماساژ دهید. سپس پای خود را بشویید. به دلیل وجود روغن می‌توانید این اسکراب را در حمام استفاده کنید. توجه داشته باشید؛ به دلیل وجود قهوه در ماسک باید فیلتر چاه حمام را وصل کنید، در غیر این صورت ممکن است چاه حمام دچار مشکل شود.

8 دستورالعمل تهیه اسکراب پا خانگی برای پاهای خسته و ترک خورده

۳. اسکراب پا خانگی با عسل و شکر

آیا از داشتن پاشنه‌های خشک و ترک خورده رنج می‌برید؟ از یک ترکیب با نمک، شکر، عسل، روغن نارگیل و لیمو استفاده کنید تا در حین لایه برداری، پوست پایتان آبرسانی شود. شکر و نمک موجب لایه برداری پوست پا می‌شود و آب لیمو نیز می‌تواند آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها را از بین ببرد. روغن نارگیل و عسل نیز موجب رطوبت رسانی خواهد شد.

8 دستورالعمل تهیه اسکراب پا خانگی برای پاهای خسته و ترک خورده

بیشتر بدانید: همه چیز درباره درمان ترک کف پا

۴. اسکراب پا با نمک دریایی

اسکراب پا با نمک دریایی می‌تواند پوست پا را به راحتی نرم کند. جالب است بدانید که این اسکراب بوی بد را نیز از پاهای شما دور می‌کند. یک فنجان نمک دریایی، یک سوم فنجان روغن بادام یا روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری صابون خالص نعناع، شش قطره روغن خالص نعناع نیاز دارید. درون یک لگن یا حوضچه آب گرم، نمک‌ها را بریزید. پای خود را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل این مخلوط آب و نمک قرار دهید. سپس مواد ذکر شده را با یکدیگر هم بزنید و روی پای خود بمالید و ماساژ دهید. پس از اینکه به خوبی مواد را بر کف پاهایتان ماساژ دادید، آن‌ها را در آب گرم بشویید.

8 دستورالعمل تهیه اسکراب پا خانگی برای پاهای خسته و ترک خورده

۵. اسکراب پا خانگی با شکر قهوه‌ای

همان طور که می‌دانید، دانه‌های شکر نرم هستند و به راحتی در آب گرم حل می‌شوند. این خاصیت شکر برای تهیه یک اسکراب ملایم خانگی بسیار مناسب است. تهیه یک اسکراب شکر قهوه‌ای با روغن می‌تواند موجب لایه برداری پا، رطوبت رسانی و همچنین حفظ رطوبت در پوست شود.
۲/۱ فنجان شکر قهوه‌ای، ۴/۱ فنجان روغن مانند روغن زیتون یا روغن بادام (سعی کنید از روغن‌های جامد همچون روغن نارگیل اجتناب کنید، چرا که به خوبی مخلوط نمی‌شوند)، ۴/۱ فنجان گلبرگ‌های معطر مثل گلبرگ‌های گل رز را تهیه کنید. زمانی که می‌خواهید مواد را با یکدیگر مخلوط کنید، آنقدر محکم هم بزنید تا گلبرگ‌ها به خوبی خرد شوند و روغن‌های طبیعی خود را آزاد کنند. گلبرگ‌ها بو و رایحه بی‌نظیری به اسکراب شما می‌بخشند.
برای استفاده از اسکراب، آن را به آرامی با حرکات دایره‌ای روی پوست پا‌های خود بمالید. آن قدر این عمل را تکرار نمایید تا احساس کنید که پوست پایتان نرم و صاف و صیقلی شده است. اسکراب باقی مانده را می‌توانید به مدت یک هفته در یک ظرف نگهداری کنید. در صورتی که شکل ظاهری اسکراب تغییر نکرده باشد، می‌توانید مدت بیشتری آن را نگهداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر به اندازه ۳ بار در هفته از این اسکراب استفاده کنید، به مرور زمان پوست پاهایتان نرم خواهد شود.

8 دستورالعمل تهیه اسکراب پا خانگی برای پاهای خسته و ترک خورده

۶. اسکراب پا خانگی با شیر

شیر برای بدن و پوست بسیار مناسب است و در صورتی که بتوانید آن را در بهداشت روزانه خود وارد کنید، از مزایای آن بهره مند خواهید شد. الکسیز ولفر متخصص زیبایی، بنیانگذار بیوتنی بین و نویسنده کتاب دستورالعمل‌هایی برای درخشندگی می‌گوید: "بهترین اسرار زیبایی در آشپزخانه منزل شما وجود دارد و می‌توانید از آن‌‌ها در زیباتر شدن خود کمک بگیرید."
شیر و آب گرم را به مقدار یکسان در یک لگن یا حوضچه بریزید. پاهای خود را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در این لگن قرار دهید. ولفر می‌گوید: "آب گرم موجب نرم شدن پوستتان می‌شود، در حالی که اسید لاکتیک موجود در شیر به آرامی در تجزیه سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. همچنین چربی شیر به مرطوب شدن پا کمک می‌کند تا بتوانید یک اسکراب موثر داشته باشید."
پس از آن که پاهایتان را از محلول مورد نظر خارج کردید، شکر قهوه‌ای را مورد استفاده قرار دهید. شکر و روغن نارگیل را به یک اندازه با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. مخلوط روغن نارگیل و شکر را به کف پایتان بمالید و ماساژ دهید. سپس پاها را بشویید و با روغن نارگیل مرطوب نمایید. برای آن که پاهایتان به خوبی آب رسانی شود، یک شب تا صبح جوراب به پا داشته باشید. این بدین معناست که روغن نارگیل را بمالید و جوراب بپوشید و سپس به رختخواب بروید.

8 دستورالعمل تهیه اسکراب پا خانگی برای پاهای خسته و ترک خورده

۷. اسکراب پا با عسل و لیمو

کریستال جانسون که وب سایت هپی مادرینگ را اداره می‌کند، اسکراب‌هایی را ارائه کرده است که پاهای شما را تغذیه کرده و نشاط و شادابی را به آن ها باز می‌گرداند. یک فنجان نمک، شکر و روغن نارگیل را بردارید. مواد ذکر شده را با بکدیگر مخلوط نمایید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و پنج قطره آب لیمو را به مخلوط اضافه کنید. پاهایتان را به مخلوط ذکر شده آغشته نمایید و به خوبی پاهایتان را همراه با این اسکراب ماساژ دهید. پس از ۱۵ دقیقه پاهایتان را بشویید. با استفاده از یک کرم مرطوب کننده مناسب، کف پاها را مرطوب کنید. جانسون می‌گوید: "اگر این اسکراب را شب به پاها می‌زنید، پس از مصرف مرطوب کننده، بلافاصله جوراب بپوشید و به رخت خواب بروید، صبح با پاهای مرطوب و تمیز و با نشاط خود رو به رو می‌شوید."

8 دستورالعمل تهیه اسکراب پا خانگی برای پاهای خسته و ترک خورده

۸. اسکراب پا با نعناع

امبر کتز، بنیانگذار وبلاگ زیبایی روگ، دستور تهیه اسکراب پا را برای مقابله با پاشنه‌های ترک خورده و خشک به اشتراک گذاشته است. دو فنجان شکر قهوه‌ای، یک فنجان روغن نارگیل و مقداری روغن نعناع را با یکدیگر مخلوط کنید. مخلوط را به پاها بمالید و صبر کنید تا چند دقیقه بماند. سپس پاهایتان را بشویید و خشک کنید. این اسکراب پاهایتان را نرم و لطیف می‌کند. سپس یک مرطوب کننده مناسب به پاهایتان بزنید، جوراب بپوشید و اجازه دهید تا پاهایتان نرم بماند.

8 دستورالعمل تهیه اسکراب پا خانگی برای پاهای خسته و ترک خورده

سخن پایانی

شما از چه روش‌هایی برای تهیه اسکراب پای خانگی استفاده می‌کنید و به نظر شما کدام یک از این روش‌ها کارآمدتر از سایرین هستند؟ از بهترین اسکراب‌های صورت خانگی چه می‌دانید؟ تجربیات، پرسش‌ها و نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

منبع: thehealthy

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج