طوفان ماها ارتفاع موج در سواحل سیستان و بلوچستان را به 3 متر می‌رساند


 طوفان ماها ارتفاع موج در سواحل سیستان و بلوچستان را به 3 متر می‌رساند

زاهدان - ایرنا - رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون طوفان حاره‌ای ماها در مدار 17 درجه شمالی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود از اواخر وقت فردا اثرات آن در قالب مواج شدن دریا و بارش‌های پراکنده رگباری در سواحل جنوبی استان نمایان شود.

علی ملاشاهی روزیکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون طوفان در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری از سواحل جنوب استان قرار دارد و انتظار می رود روز سه‌شنبه به سمت شمال شرق حرکت کند و سواحل شمال غرب هندوستان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
وی ادامه داد: براساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می رود اثرات طوفان به شکل افزایش ارتفاع موج، افزایش ابر و ریزش رگبار باران از اواخر وقت دوشنبه در سواحل استان آشکار و تا چهارشنبه ادامه داشته باشد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تمرکز بارشهای این طوفان در نواحی دریایی خواهد بود اما تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موج نوار ساحلی استان را در برخواهد گرفت.
ملاشاهی افزود: پیش بینی می شود ارتفاع موج در سواحل استان به دو تا سه متر برسد بنابراین توصیه می شود ترددهای دریایی شناورهای سبک و قایق های ماهیگیری محدود و از شنا کردن در دریا خودداری شود.
وی با بیان اینکه هر گونه تغییر در مسیر و قدرت طوفان به اطلاع مردم می رسد، گفت: احتمالا این طوفان فردا به یک طوفان درجه سه تغییر کند به طوریکه بیشینه سرعت آن در محدوده فعالیت به بیش از ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول