شهرداری حق واگذاری پرندگان باغ لویزان را ندارد


شهرداری حق واگذاری پرندگان باغ لویزان را ندارد
معاون فنی اداره محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به درخواست شهرداری برای واگذاری باغ پرندگان لویزان گفت: شهرداری تهران فعلا حق واگذاری این مجموعه را ندارد.

به گزارش ایسنا، شهرداری تهران اخیرا از اداره محیط زیست استان درخواست کرده است تا پرندگان مجموعه باغ پرندگان لویزان را از طریق مزایده واگذار کند همچنین در نامه شهرداری تهران آمده است که این پرندگان به‌صورت امانی در اختیار باغ پرندگان لویزان قرار گرفته و نگهداری آن‌ها مستلزم صرف هزینه است و گاهی اوقات به دلایل مختلف موجبات تلف شدن یا مبتلا شدن به بیماری‌های متداول می‌شود این در حالیست که شهرداری تهران در نامه دیگری از سازمان حفاظت محیط زیست خواسته است که با توجه به نزدیک بودن زمان افتتاح فاز دوم باغ پرندگان و نیاز به تامین پرنده تعدادی از پرندگان تحت نظارت سازمان محیط زیست که قابلیت رهاسازی در طبیعت را ندارند به این مجموعه تحویل داده شوند.

مهرداد کتال‌محسنی - معاون فنی اداره محیط زیست استان تهران - در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه محیط زیست استان تهران پاسخ نامه شهرداری را داده است، اظهار کرد: در حال حاضر پیمانکار قبلی مجموعه باغ پرندگان لویزان پرونده‌هایی در مراجع قضایی درباره تخلفات زیست محیطی دارد که هنوز حکمی برای آن‌ها صادر نشده است. از این رو به شهرداری اعلام کرده‌ایم که تا زمان صدور احکام قطعی برای این پیمانکار، حق هیچگونه واگذاری را ندارد و باید در چارچوب ضوابط زیست محیطی از پرندگان نگهداری کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است که از محل درآمد حاصل از مجموعه باغ پرندگان، هزینه‌های آن را بپردازد، تصریح کرد: مشکل شهرداری در حال حاضر این است که پیمانکار این مجموعه به دلیل پرونده‌های قضایی نمی‌تواند فعالیت کند و شهرداری تهران باید به جای وی از پرندگان مجموعه باغ پرندگان نگهداری کند.

کتال‌محسنی ادامه داد: به‌طور قطع اداره محیط زیست استان تهران بر عملکرد شهرداری در نگهداری از پرندگان مجموعه باغ پرندگان لویزان که ۲۹۹۸ قطعه هستند، نظارت دارد.

معاون فنی اداره محیط زیست استان تهران در ادامه ضمن اشاره به نامه دوم شهرداری تهران درباره تقاضای ۸۰۰۰ پرنده برای فاز دوم مجموعه باغ پرندگان گفت: به شهرداری تهران اعلام کرده‌ایم که این پرندگان را از مراکز مجازی که در داخل یا خارج از استان تهران وجود دارد، تامین کند همچنین این پرندگان باید شناسنامه داشته و حلقه‌گذاری شده باشند.

به گفته کتال محسنی ورود پرندگان به فاز دوم باید با هماهنگی محیط زیست باشد و این مجموعه در حال حاضر مجوزهای لازم محیط زیستی را دریافت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار