بورس 351 هزار سهامدار جدید گرفت


بورس 351 هزار سهامدار جدید گرفت

ایران اکونومیست- تعداد 351 هزار نفر جدید در سالجاری کد سهامداری گرفته و وارد بازار سرمایه شده‌اند که بر این اساس تعداد کل کدهای صادر شده در این بازار به رقم 11 میلیون و 193 هزار کد رسیده است.

بورس 351 هزار سهامدار جدید گرفت

به گزارش تسنیم، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با انتشار گزارشی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه تعداد 351 هزار کد سهامداری جدید در بازار سرمایه منتشر شد تا تعداد کل کدهای صادر شده در بازار سرمایه به رقم 11 میلیون و 193 هزار کد برسد.

بر اساس آمار صدور کدهای معاملاتی به تفکیک هر ماه نشان می‌دهد در فرودین 55 هزار کد، اردیبهشت 39 هزار کد، خرداد 23 هزار کد، تیر 34 هزار کد، مردادماه 48 هزار کد، شهریور 61 هزار کد و در مهرماه امسال 91 هزار کد معاملاتی در بازار سرمایه صادر شده است.

این گزارش می‌افزاید: در مورد صدور کد برای سهامداران خارجی هم از ابتدای امسال تا پایان مهرماه 171 کد صادر شده که در مجموع 1445 کد برای این گروه صادر شده است.

گفتنی است هم اکنون سرمایه گذارانی از 43 کشور شامل آمریکا، انگلیس، اسپانیا، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، لهستان، استرالیا، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، لهستان، کانادا، جزایر کیمن، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی، گرجستان، ارمنستان، جزایر ویرجین، نیجریه و افغانستان فعال هستند.

این در حالی است که در حال حاضر بیش از 112 هزار کد حقوقی هم برای سهامداران بازار سرمایه صادر شده است.

همچنین نگاهی به سهامداران فعال بازار سرمایه نشان می‌دهد تعداد یک میلیون و 180 هزار کد حداقل یک تا 10 معامله (خرید یا فروش)، 163 هزار کد بین 11 تا 20 معامله و 236 هزار کد بیش از 20 معامله را در ماه گذشته انجام دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا