صدور حکم 137 میلیاردی برای متهم عرضه قند و شکر


صدور حکم 137 میلیاردی برای متهم عرضه قند و شکر

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه 137 میلیارد ریالی شرکت تولیدی قند در تبریز به دلیل عرضه خارج از شبکه 2 هزار تن شکر سهمیه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سید یاسر رایگانی گفت: در اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با متخلفان اقتصادی برای رسیدگی به تخلف یک شرکت تولیدی قند در تبریز به دلیل عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی در این اداره کل تشکیل پرونده شد.
وی افزود: یک شرکت تولیدی قند در تبریز یک هزار تن شکر برای تبدیل به قند از طرف شرکت بازرگانی دولتی ایران بر اساس حواله صادره سهمیه دریافت کرده بود تا با نرخ مصوب آن را عرضه کند و همچنین این شرکت یک هزار تن دیگر نیز با استفاده از برگ و مهر یک شرکت قند دیگر دریافت کرده است.
رایگانی افزود: پس از استعلام‌های لازم مشخص شد سهمیه‌ای که به نام هر دو شرکت گرفته شده، فاقد پروانه بهره برداری است و این شرکت دو هزار تن شکر دریافت کرده که بدون تبدیل به قند و به صورت عرضه خارج از شبکه آن را به فروش رسانده است.
وی اظهار داشت: متهم ۳۵۰ تن شکر نیز از سهمیه استانی دریافت کرده و ضمن تبدیل به قند بدون رعایت ضوابط قیمت گذاری بالاتر از نرخ مصوب در استان عرضه کرده و مرتکب تخلف گرانفروشی شده است.
رایگانی تصریح کرد: متهم در اظهارات خود عنوان کرد که تمامی سهمیه‌های دریافتی شکر را به قند تبدیل و به بازار عرضه کرده، اما به دلیل ارائه نکردن مدارک محکمه پسند، نهایتا به پرداخت ۱۴ میلیارد و هفتصد میلیون ریال برای گرانفروشی و پرداخت ۱۲۰ میلیارد ریال برای فروش خارج از شبکه شکر به واسطه انتقال سهمیه مقرر به سایر مناطق جغرافیایی؛ در مجموع به ۱۳۷ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است.

جریمه ۶۶ میلیارد ریالی سایپا سیتروئن به دلیل گرانفروشی در تهران

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران از جریمه ۶۶ میلیاردی سایپا سیتروئن خبر داد.
محمد علی اسفنانی افزود : از این مبلغ ۲۲ میلیارد و ۳۲۳ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۸۷۳ ریال مربوط به اضافه دریافتی از مشتریان و گرانفروشی خودرو است که به انها بازگردانده می‌شود.
وی گفت : با شکایت ۳۷ نفر از هموطنان و تایید گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت در مورد اضافه دریافتی شرکت سایپا سیتروئن از آنان و گرانفروشی شرکت، پرونده تخلف تنظیم و برای رسیدگی به این اداره کل ارسال شد.
اسفنانی ادامه داد: به موجب حکم قطعی شعبه پنجم تجدید نظر تعزیرات حکومتی استان تهران، متهم این پرونده در مجموع به مبلغ ۶۶ میلیارد و ۹۷۱ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد که از جمع این مبلغ ۲۲ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال مربوط به اضافه دریافتی به شکات پرونده مسترد می‌شود.

محکومیت ۸ میلیاردی مدیرعامل یک شرکت فرآورده‌های نفتی

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران از محکومیت حدود 8 میلیاردی مدیرعامل یک شرکت فرآورده های نفتی خبر داد .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی شهر تهران ،​محمد علی اسفنانی افزود ​: بر اساس گزارشی از گمرک غرب ، قاچاق مقادیری مواد نفتی یارانه ای مربوط به یک شرکت صنعت شیمیایی که اقدام به اظهار فرآورده تحت عنوان تینرروغنی وهیدروکربن کرده بود ، پس از نمونه برداری و دریافت نتیجه آزمایشگاه کارگروه فنی سازمان استاندارد مشخص شد محموله صادراتی به میزان 20%مشابهت با نفت گاز دارد.
وی گفت​: متهم با اظهار خلاف، مرتکب قاچاق مواد نفتی یارانه ای شده است که برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات تهران ارسال شد و شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تهران ، متهم را به پرداخت 7 میلیاردو 868 میلیون و 032 هزارو998 ریال جزای نقدی به عنوان جریمه و بهای مال از دست رفته به میزان سه برابر ارزش مال صادرشده در حق صندوق دولت محکوم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر