ساماندهی بیش از 20 هزار اشیای فرهنگی در گیلان


ساماندهی بیش از 20 هزار اشیای فرهنگی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بیش از 20 هزار و 800 شی از40 هزار شی موجود در موزه های استان ساماندهی شده است.

به گزارش ایسنا، شهرود امیرانتخابی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۲۰۰ قلم شیء فرهنگی استان گیلان در شش ماهه اول سال جاری در سامانه جامع اموال منقول (جام) ثبت شده است، اظهار کرد: طبق ضوابط ابلاغی همه اموال منقول تاریخی در طرح شناسنامه دار شدن قرار دارند که با همت مضاعف کارشناسان ذیربط ساماندهی و ثبت اشیاء در سامانه جام با سرعت مناسب در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر سرعت و دقت به عنوان عوامل حسن انجام کار و پیشرفت امور، ساماندهی اموال و فراهم نمودن شرایط برای بازدید همگانی از آثار منحصر به فرد در کنار بیش از ۴۰ هزار شیء ( باستان شناسی، مردم شناسی، هنری، مطالعاتی و بدل) موجود در موزه های گیلان تاکید کرد.

امیرانتخابی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۰ شی از اشیاء موجود در موزه ها ساماندهی شده است، گفت: ساماندهی مابقی اشیاء باستان شناسی نیازمند تامین اعتبار و فراهم آوردن امکانات لازم جهت انجام طرح است.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی ساماندهی اموال نسبت به سال قبل، تصریح کرد: در راستای رونق تولید و فراهم نمودن بستر لازم به منظور آشنایی عموم مردم با فرهنگ و تمدن گیلان، ایجاد موزه های موقت در شهرستان ها مد نظر بوده و در این خصوص کمیته تخصصی در معاونت میراث فرهنگی تشکیل شده، همچنین رایزنی و مکاتبات لازم با فرمانداران شهرستان ها صورت پذیرفته که با اعلام آمادگی نسبت به ایجاد موزه های موقت باستان شناسی اقدام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: هر ساله تعداد زیادی آثار فرهنگی از طریق کاوش های علمی و یا توقیف اموال به موزه مرکزی گیلان تحویل داده می شود که در صورت تامین اعتبار ساماندهی آن ها با شتاب مضاعف در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی