180 خانه هلال در روستاهای گیلان فعال است


180 خانه هلال در روستاهای گیلان فعال است

آستارا - ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: 180 خانه هلال در روستاهای این استان فعال است و 20 هزار داوطلب در قالب این خانه ها خدمات رسانی می کنند.

مهدی ولی پور روز یکشنبه در جلسه شورای مدیران جمعیت هلال احمر گیلان در فرمانداری آستارا افزود: هنگام حوادث طبیعی، مناطق روستایی بیشتر از شهرها در معرض آسیب قرار می گیرند و خانه های هلال نقش ویژه ای در پیشگیری از آسیب ها دارند.

وی بیان کرد: در خانه های هلال گروه های امداد و داوطلب هلال احمر حضور دارند و امیدواریم در سال جاری با مشارکت فرمانداری ها، اعتبار خوبی برای تجهیز خانه های هلال تامین شود.

وی ادامه داد: دهیاری ها در گسترش ارتباطات اجتماعی نقش محوری دارند و از ایجاد خانه های هلال در دهیاری های استان استقبال می کنیم و جذب و ساماندهی اهالی روستا در قالب امور جوانان و داوطلبان هلال احمر مورد توجه شوراها و دهیاران قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به تنوع ماموریت‌های این جمعیت در استان گفت: به روز رسانی امکانات جزو دغدغه های جمعیت هلال احمر است و در این راستا ناوگان پشتیبانی و عملیات به طور کامل بازسازی شده و جمعیت هلال احمر گیلان در حوزه لجستیک رتبه اول کشور را دارد.

ولی پور با اشاره به فعالیت بیش از ۱۱ هزار داوطلب در حوزه اجتماعی جمعیت هلال احمر گیلان گفت: آستارا در ردیف شهرستان های خطر پذیر قرار دارد و خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در این شهرستان برای خدمات بهتر وجود دارد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار طی ۱۰ سال گذشته دوره تربیت معلمان در هلال احمر گیلان برگزار شد و این استان در حوزه های جوانان، درمان و سازماندهی نیروهای هلال احمر نیز جزو استان‌های برتر کشور است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان هم گفت: نخستین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان جمعیت هلال احمر گیلان در هفته وحدت و در سه منطقه از استان برگزار می شود که منطقه تالش میزبان شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر و ماسال، منطقه لاهیجان میزبان شهرستان های آستانه اشرفیه، لنگرود، رودسر و املش و منطقه رشت میزبان شهرستان های صومعه سرا، فومن و رودبار خواهد بود.

حجت الاسلام امیر چهری اضافه کرد: نفرات برتر این مسابقه به شهر مقدس قم اعزام می شوند و برگزاری مسابقات قرآنی برای جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان را نیز در برنامه داریم.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!