پرش نوزاد در خواب، نشانه خطر است؟


پرش نوزاد در خواب، نشانه خطر است؟

پرش های نوزاد در خواب که مردم اغلب آن را به شکل ترسیدن تعبیر می کنند، یکی از نشانه های بیماری تشنج اسپاسم شیرخواران است.

فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پرش های نوزاد در خواب که مردم اغلب آن را به شکل ترسیدن تعبیر می کنند، یکی از نشانه های بیماری تشنج اسپاسم شیرخواران است.
‘غلامرضا زمانی’ افزود: اشکالات ساختار مغز، بیماری های زمینه ای متابولیک مانند پی.کی.یو (بیماری ژنتیکی کمبود نوعی آنزیم در بدن ) و آسیب های منجر به تاخیر تکاملی کودکان، از عوامل ابتلا به این بیماری به شمار می روند. وی از حوادث قبل، هنگام و پس از زایمان به عنوان یکی دیگر از عوامل ابتلا به تشنج اسپاسم شیرخواران نام برد و ادامه داد: از هر ۲۰ هزار کودک تازه متولد شده ، یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: نوزاد در این بیماری در اوایل صبح، آخر شب و هنگام بیدار شدن از خواب دچار پرش های لحظه ای می شود. این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، خواب آلودگی، خم شدن یا بازشدن اندام ها را از دیگر نشانه های بیماری تشنج اسپاسم شیرخواران بیان کرد.
وی یادآور شد: درمان این شیرخواران براساس بیماری زمینه ای کودک ، متفاوت است اما تشخیص و درمان به موقع می تواند بیماری را تا حد زیادی کنترل کند. زمانی تاکید کرد: کنترل بیماری تشنج های کودک به توانبخشی شیرخوار کمک می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش