تصاویر: مسابقه کشتی کج زنان برای نخستین بار در عربستان با پوشش متفاوت


تصاویر: مسابقه کشتی کج زنان برای نخستین بار در عربستان با پوشش متفاوت

عربستان سعودی که چندی است اجرای برنامه اصلاحات پیشنهادی محمد بن سلمان برای زدودن چهره محافظه کار افراطی این کشور را در دستور کار دارد برای نخستین بار میزبان یک مسابقه کشتی کج زنان بود.

فرارو: این مسابقه کشتی کج در استادیوم بین المللی ریاض برپا شد و طی آن لیسی ایوانز آمریکایی به مصاف ناتالیا کشتی‌گیر کانادایی رفت.

این مسابقه در استادیوم بین المللی ملک فهد ریاض برگزار شد و دو شرکت کننده با لباس هایی متفاوت با یکدیگر مبارزه کردند.

این مسابقه در چارچوب مهم ترین رویداد ورزشی کشتی کج موسوم به کرون جیول برگزار شد که بینندگان پرشماری را در آمریکا و دیگر نقاط جهان پای تلویزیون ها می نشاند.

چند روز پیش شرکت آمریکایی برگزار کننده مسابقات کشتی کج موسوم به دبلیو دبیلو ای (WWE) اعلام کرده بود که نخستین مسابقات کشتی کچ زنان در عربستان سعودی را روز پنجشنبه، سی و یکم اکتبر (نهم آبان) برگزار خواهد کرد.

خانم ایوانز قبلا در نیروی دریایی آمریکا فعالیت می کرد و از سال ۲۰۱۶ به دبلیو دبلیو ای پیوست.

ناتالیا نید هارت کشتی گیر کارکشته آمریکایی- کانادایی نیز از خانواده ای کشتی گیر می آید و یکی از شناخته شده ترین چهره های کشتی کج زنان است.

شرکت دبلیو دبلیو ای در سال‌های اخیر به دلیل معامله با عربستان و بستن قرارداد سالانه ۸۰ میلیون دلاری مورد انتقاد قرار گرفته است.

کشور پادشاهی عربستان سعودی که به داشتن رویکردی به شدت محافظه کارانه در جهان شهرت یافته است چند سالی است که برای تلطیف این چهره از رویدادهای ورزشی کمک گرفته است. میزبانی سوپرکاپ فوتبال ایتالیا، برگزاری یک مسابقه اتومبیل‌رانی فرمول ای و نامزدی برای مشارکت در برگزاری رالی داکار از جمله برنامه های ورزشی است که عربستان برای رسیدن به هدف یاد شده به آنها متوسل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدیو) لحظه پرتاب بمب اتمی از جنگنده اف 35