پلوسی:ترامپ تنها نماینده یک درصد از جامعه آمریکاست


رئیس مجلس نمایندگان آمریکا :آمارهای رئیس جمهوری آمریکا درباره وضع اقتصادی این کشور بخصوص وضعیت کارگران صحیح نیست

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما, نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: سیاست های ترامپ تنها به نفع یک درصد از جامعه آمریکا است.

در ابتدای گفت و گو, مجری شبکه پرسید: اجازه بدهید که سوالات خود را به موضوع اشتغال آفرینی در آمریکا آغاز کنم. بر اساس برخی نظرسنجی ها اشتغال آفرینی در وضعیت خوبی است.ما شاهد رشد اقتصادی کشور هستیم.ما شاهد افزایش دستمزدها هستیم.این واقعا مایه تعجب است.به نظر شما اقتصاد آمریکا از نظر طبقه متوسط کارگر آمریکا چگونه است؟

پلوسی در پاسخ گفت:اگر از کارگران آمریکایی این سوال را بپرسید آنها می گویند که شاهد رکود هستند.وضعیت زندگی آنها خوب نیست.آنها احساس یاس و ناامیدی دارند.آنها شاهد کاهش دستمزدهای خود هستند.آنها شاهد از بین رفتن فرصت ها هستند.آنها احساس می کنند که همه چیز در رکود به سر می برد.ما مذاکرات سازنده ای با نهادهای دیگر در آمریکا داشته ایم تا اقتصاد آمریکا برای همگان موثر و مفید عمل کند.اقتصاد ما یک اقتصاد آزاد است.ما خواهان آن هستیم که همگان به روشی موثر و موفقیت آمیز در بهبود و رشد این اقتصاد مشارکت داشته باشند.من دو کتاب در این رابطه نوشته ام.یکی از این کتاب ها به ثروت کشورمان و افراد مربوط می شود و کتاب دیگر درباره مسئوولیت های ما در برابر یکدیگر مربوط می شود.این کتاب ها به مسائل عملی و مهم درباره تمامی مسائل مهم کشور می پردازند.من همچنین قصد دارم که کتاب جدیدی برای آوردن هر دو موضوع بنویسم و منتشر کنم.رئیس جمهور بوش زمانی اعلام کرد که محافظه کاری نارسایی هایی برای مردم آمریکا دارد.به نظرم سرمایه داری ما برای رسیدن به موفقیت باید وضعیتی جامع و فراگیر داشته باشد.بنابراین سیاست های ما در بخش مالیات,آماده کردن بودجه,ارزش دادن به بحران تغییرات آب و هوایی و ایجاد فرصت های شغلی باید جامع و فراگیر باشند و افراد متخصصی را که تجربیات خوبی دارند در بربگیرد.ما باید برای تمامی افراد فرصت ایجاد کنیم.ما باید به جای فریب دادن خود بیشتر فکر کنیم.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:آیا دموکرات ها هیچ تمایلی به محافظه کاری دارند,گفت:به نظرم همه ما باید با همدیگر تعامل داشته باشیم.زمانی که ما درباره تمامی بخش های دولت فدرال صحبت می کنیم حیطه هایی چون دریافت مالیات,هزینه ها,بودجه و سرمایه گذاری و سایر موارد را شامل می شود.در انتخابات پیشین هدف ما تلاش برای مردم بود.این شعار ما بود.ما در تلاشیم که هزینه های درمانی و از جمله هزینه های دارو را کاهش دهیم.ما قصد داریم که همگان بدون هیچ پیش شرطی از منافع این طرح ها بهره مند شوند.ما نمی خواهیم که بخش درمانی کشور را به گروگان بگیریم.این موضوع نه تنها می تواند به بخش درمانی مردم آمریکا رسیدگی کند بلکه می تواند به سلامت بخش مالی کشور هم کمک کند.هم اکنون نگرانی های زیادی درباره دسترسی مردم آمریکا به امکانات درمانی وجود دارد.هزینه های دارویی فشار قابل توجهی را بر مردم وارد می کند.
پلوسی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:شما هم به عنوان نماینده و هم در مقام ریاست مجلس نمایندگان آمریکا عملکرد خوبی از خود نشان داده اید,شما همچنین در انتخابات گذشته موفقیت های زیادی کسب کردید,شما با اقدامات خود سبب شدید تا اکثریت دموکرات به مجلس نمایندگان بازگردد.بخشی از این موضوع می تواند به نگرانی های مردم درباره نحوه رسیدگی رئیس جمهور ترامپ به بخش درمانی کشور باشد.به نظر می رسد که با طرح های درمانی وی بسیاری از مردم بیمه خود را از دست خواهند داد.شما برای مقابله با این موضوع و دادن اطمینان به مردم آمریکا چه طرحی را مد نظر دارید,گفت:من هیچ حمایتی از طرح درمانی ترامپ نمی کنم.من خواهان مذاکره بر روی این موضوع و رسیدن به راه حلی بهتر هستم.به نظرم ما باید یک سیستم درمانی موثر برای همگان داشته باشیم.به نظرم ما می توانیم سیستمی درمانی داشته باشیم که همگان از آن بهره مند شوند.ما در این رابطه افراد زیادی را برای ادای شهادت به کمیته های مختلف کنگره فراخوانده ایم.ما این افراد را به کمیته های نظارت,بودجه و حقوقی فراخوانده ایم.ما به تمامی نظرات این افراد احترام گذاشته ایم.اما باید بگویم که هزینه های درمانی در آمریکا برای مردم بسیار بالا است.آنها نفع کمی می برند.با پیروزی در انتخابات مجلس نمایندگان ما به دنبال یک سیستم درمانی برای تمامی آمریکایی ها هستیم.باید سیستم درمانی و بیمه ای کنونی به چالش کشیده شود تا نقائص آن مرتفع شود.با تصویب تنها یک قانون نمی توان به این موضوع رسیدگی کرد.در ماه نوامبر ما باید در انتخابات برنده شویم و گرنه بار دیگر با رئیس جمهوری روبرو خواهیم بود که هیچ توجهی به بخش درمانی کشور نمی کند.ما لازم است که کارهای زیادی برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری انجام دهیم.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه گفت:رئیس جمهور همیشه قول داده است که می خواهد سیستم درمانی کشور را ترمیم و اصلاح کند.ما خواهان تعامل هستیم.قانون اساسی کشور ما وی را مسئوول می داند.وزیر بهداشت باید کارهای زیادی در این رابطه انجام دهد.ما هم اکنون پنج برابر بیشتر از کشورهای دیگر هزینه درمانی پرداخت می کنیم.ما باید با حرکت به جلو این وضعیت را اصلاح کنیم.
پلوسی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:بسیاری از آمریکایی درباره بهای داروها نگران هستند.آنها نمی توانند این هزینه ها را پرداخت کنند.شما چه برنامه ای در این رابطه دارید,گفت:طرح درمانی کشور پاسخگوی نیازها نیست.این موضوع سبب افزایش بهای داروهای تجویز شده برای بیماران می شود.
او در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:زمانی که ما درباره نرخ اشتغال آفرینی و توزیع ثروت در آمریکا صحبت می کنیم,موضوع مالیات بر ثروت مطرح می شود,نظر شما در این رابطه چیست,گفت:من بارها اعلام کرده ام که هر کاری در رابطه با بخش وضع مالیات باید بر اساس همکاری بین دو حزب انجام شود.ما باید منصفانه عمل کنیم.دولت باید موثرتر عمل کند.همگان باید درباره مالیات بر ثروت و تاثیر آن بر اقتصاد کشور نظر خود را بیان کنند.با روش کنونی و سیاستهای رئیس جمهور ترامپ در رابطه با مالیات تنها یک درصد از جامعه آمریکا از وضعیت کنونی نفع می برند.
پلوسی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:ترامپ اعلام کرده است که در آمد ناخالص ملی آمریکا افزایش پیدا کرده است و نرخ بیکاری به پایین ترین حد خود در 50 سال اخیر رسیده است,گفت:باید بگویم این تنها ارزیابی شما است.باید بگویم که این آمارها از نظر طبقه کارگر جامعه آمریکا واقعی نیستند.آنها شاهد کاهش درآمد خود هستند.آنها شاهد رکود هستند.این موضوعی مهم و قابل توجه است.ما باید به روشی واقعی درآمدها را افزایش دهیم و هزینه های درمانی را کاهش دهیم.اگر اعتماد مردم کشورمان افزایش پیدا کند کشور ما بهتر رشد خواهد کرد.اگر مردم ما بیشتر به طرف این وضعیت پیش بروند آنگاه اقتصاد کشورمان رشد پیدا می کند و ما شاهد اشتغال آفرینی خواهیم بود.باید بگویم که شاخص هایی که به آنها اشاره می کنید واقعی نیستند.قوانین مالیاتی رئیس جمهور دچار نقائص زیادی هستند.این قوانین تنها به یک درصد جامعه ثروتمند آمریکا سود می رسانند.من این موضوع را به رئیس جمهور گوشزد کرده ام.زمانی که موضوع کسری بودجه مطرح شد من آن را به وی گفتم.این موضوع تاثیر زیادی بر رشد اقتصادی کشورمان دارد.بدهی های حال حاضر به منزله سمی برای اقتصاد کشور ما هستند.ما نباید مالیات طبقه مرفه را پرداخت کنیم.ما باید به روشی عمل گرایانه راه حلی را با همکاری اعضای دو جناح پیدا کنیم.منافع آن باید برای مردم آمریکا مشهود باشد.ما باید هزینه زیرساخت های کشورمان را فراهم کنیم.اما ما با تریلیون ها دلار کسری بودجه در سالهای اخیر روبرو بوده ایم.این موضوع سبب می شود که بازسازی زیرساخت ها برای کشورمان موضوعی ضروری باشد.این موضوع می تواند اشتغال آفرینی ایجاد کند.ما باید زیرساخت های آمریکا را به گونه ای بازسازی کنیم که نفع آن به همه مردم آمریکا برسد.ما نه تنها زیرساخت های فیزیکی بلکه زیرساخت های انسانی را باید بازسازی کنیم.ما برای این کار به نیروی کاری موثر نیاز داریم.ما می توانیم بیشترین سرمایه گذاری را در بخش آموزش داشته باشیم.این بخش می تواند به اقتصاد ما کمک زیادی کند.این موضوع سبب می شود که افراد به خواسته های خود برسند و آمریکا در جهان رقابت پذیرتر شود.ما برای رشد اقتصادی به یک نیروی آموزش دیده نیاز داریم.سرمایه گذاری در بخش آموزش می تواند تولید ثروت کند.
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت:ترامپ به قانون اساسی آمریکا بی اعتنایی کرده است.
پلوسی در ابتدا در پاسخ به سوال مجری شبکه که پرسید:ما هم اکنون شاهد درخواست استیضاح رئیس جمهور ترامپ در صحن مجلس نمایندگان هستیم.اگر جمهوری خواهان از شما در این راه حمایت نکنند آیا این موضوع شما را مایوس نخواهد کرد,گفت:من متعجب و مایوس نمی شوم.همه ما برای دفاع از قانون اساسی آمریکا قسم خورده ایم.من بارها در برابر تفرقه افکنی ها ایستاده ام.آنچه که رئیس جمهور ترامپ در تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین گفته و انجام داده است,سبب شده است که هیچ تردیدی در مقابله با آن نداشته باشیم.این موضوع به شخصیت و سیاست های وی مربوط نمی شود.این موضوع به انتخابات مربوط می شود.این به قانون اساسی ما مربوط می شود.این به موضوع دفاع از دموکراسی در کشورمان مربوط می شود.رئیس جمهور به بند دوم قانون اساسی عمل نکرده و به آن بی احترامی کرده است.
او در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:آیا تحقیقات شما تنها به گفتگوی تلفنی رئیس جمهور ترامپ با رئیس جمهور اوکراین مربوط می شود,گفت:این برعهده کمیته های مربوطه است.آنها باید تحقیقات لازم را در این رابطه انجام دهند.رئیس جمهور با این اقدام خود امنیت ملی ما را تضعیف کرد.کنگره کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرده بود.ما برای دفاع از دموکراسی کشورمان قسم خورده ایم.اما رئیس جمهور با این اقدام خود به دموکراسی کشورمان حمله کرده است.اگر جمهوری خواهان به رئیس جمهور احساس دین می کنند اما به هر حال باید به قسمی که برای دفاع از دموکراسی در کشورمان خورده اند پایبند باشند.این مشکل ما است.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:شما همراه با مایک پنس معاون رئیس جمهور در کنگره حضور داشته اید. آیا دوست دارید که وی رئیس جمهور کشور شود، گفت:من هیچ نظری در این رابطه ندارم. ما هنوز تصمیمی در رابطه با استیضاح نگرفته ایم. تنها تحقیقات در این رابطه در جریان است.
او در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:آیا شما فرآیندی قدرتمند را برای برکنار کردن رئیس جمهور آغاز کرده اید، گفت:به نظرم اگر او قانون اساسی را نقض کرده باشد این فرآیندی قدرتمند نیست بلکه اقدامی معقولانه است. با این وجود مسئوولیت ما در مجلس نمایندگان این است که درباره استیضاح تصمیم گیری کنیم و آنگاه این موضوع به مجلس سنا خواهد رفت و ما به قسمی که برای دفاع از قانون اساسی کشورمان خورده ایم عمل خواهیم کرد. ما این کار را برای دفاع از دموکراسی کشورمان انجام می‌دهیم. این موضوع می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. من خواهان استیضاح و شکاف و تفرقه در کشورمان نیستم. اما به هر حال بنیانگذاران کشور ما راه حل‌هایی را پیش روی ما گذاشته اند. ما باید به تمامی موارد و تخلفات رئیس جمهور توجه داشته باشیم. او در یازده مورد در مسیر قانون سنگ اندازی کرده است. این موضوع در گزارش مولر آمده است. بار دیگر اعلام می‌کنم که بررسی تمامی این موارد به تحقیقات کمیته‌های مختلف مجلس نمایندگان بستگی دارد.
پلوسی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:آیا با رئیس جمهور ترامپ در وضعیت کنونی تعامل می‌کنید، گفت:البته ما تعامل می‌کنیم. ما درباره توافق تجاری بین آمریکا، کانادا و مکزیک با وی همکاری می‌کنیم. ما امیدواریم که این توافق موفقیت آمیز باشد. اما اگر تضمین‌های لازم درباره آن داده نشود ما ناامید می‌شویم. من خودم به توافق نفتا رای دادم، اما بعدا ناامید شدم. معتقدم که ما می‌توانیم به توافقی برسیم که سبب حرکت ما به جلو شود. این توافق باید به نفع کارگران آمریکایی باشد. با وجود توافق، اما ما شاهد هیچ تضمینی برای اجرایی شدن آن نیستیم. ما شاهد احترام به توافق نیستیم. به نظرم این توافقی بد برای کارگران آمریکایی است. این همچنین توافقی بد برای کارگران کانادا و مکزیک است.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:تا چه اندازه با سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا موافق هستید، گفت:من خواهان تفرقه و شکاف نیستم. ما انتخابات برگزار می‌کنیم و رئیس جمهور را انتخاب می‌کنیم و خواهان موفقیت وی هستیم. اگر او توجهی به دولت نداشته باشد ما نمی‌توانیم پیشترفتی داشته باشیم. او بار‌ها اعلام کرده است که می‌خواهد هزینه‌های دارویی را کاهش دهد. او بار‌ها اعلام کرده است که می‌خواهد زیرساخت‌های آمریکا را بازسازی کند. اما ما شاهد هیچکدام از این موارد نیستیم.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:آیا موانعی در همکاری بین شما و رئیس جمهور مشاهده می‌شود، گفت:ما موانع زیادی در پیش رو داریم که باید رفع شوند. لازم است که کار‌های زیادی انجام شود. من در کمیته‌های اطلاعاتی و بودجه کنگره کار کرده ام. همکاری بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان می‌تواند ما را به جایی برساند که دولت را تقویت کنیم. اما تماس تلفنی رئیس جمهور با رئیس جمهور اوکراین کاملا یک اقدام اشتباه بود.
او در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:شما نخستین رئیس زن مجلس نمایندگان آمریکا بوده اید، چه زمانی ما شاهد حضور یک زن دیگر در این مقام خواهیم بود، گفت:به نظرم فرصت‌های زیادی برای زنان وجود دارد. من در حالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هستم که شاهد یکصدمین سالگرد اعطای حق رای به زنان هستیم. هم اکنون در مجلس نمایندگان ما بیش از ۱۰۰ نماینده زن داریم. من مفتخرم که بگویم که ۹۰ درصد آن‌ها دموکرات هستند. زمانی که من نماینده مجلس بودم تنها ۱۱ نماینده زن جمهوری خواه و ۲۲ نماینده زن دموکرات بودیم. اما حالا ۹۰ درصد آن‌ها دموکرات هستند.
هرچه ما در آمریکا با هم همکاری کنیم ارتش ما، بخش دانشگاهی ما، بخش سیاسی و دولت ما پیشرفت خواهند کرد. زنان می‌توانند در این بخش نقش بسزایی داشته باشند. هر زمانی که یک زن موفق شود، آمریکا موفق می‌شود. ما باید به زنان اعتماد کنیم. آن‌ها می‌توانند کار خود را انجام دهند. ما باید زمینه‌های مشترک را پیدا کنیم. ما باید سخنان افراد دیگر با بشنویم. زمانی که در زمان رئیس جمهور بوش رئیس مجلس نمایندگان بودم با او در مسائل زیادی همکاری داشتم. تنوع نظرات نشانه قدرتمندی ما است و اتحاد ما سبب حرکت ما به جلو می‌شود. با همکاری اعضای دو حزب ما می‌توانیم یک کنگره شفاف داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟