جاده چهار خطه گرمی – بیله سوار نیازمند 2 هزار میلیارد ریال اعتبار  است


جاده چهار خطه گرمی – بیله سوار نیازمند 2 هزار میلیارد ریال اعتبار  است

اردبیل-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل‌گفت: برای احداث پروژه راه چهار خطه  گرمی – بیله سوار حدود 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که برای تامین و اختصاص آن تلاش می‌شود.

محبوب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح چهار خطه کردن جاده اردبیل – بیله سوار از سه راهی صحرا به گرمی و از گرمی به بیله‌سوار تقسیم‌بندی شده که بین سه راهی صحرا تا گرمی سه قطعه عملیات اجرایی در حال انجام است و یک قطعه از آن در سفر رئیس جمهوری به استان برنامه‌ریزی شده تا افتتاح و بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه احداث هر کیلومتر بزرگراه نزدیک ۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد، افزود: احداث چهار خطه گرمی – بیله سوار نقش به‌سزایی در توسعه و آبادانی شهرستان‌های بیله سوار ، گرمی و منطقه خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل- مشگین شهر و اهر گفت: با بهره برداری از این پروژه شاهد جاده ایمن و سالم و کاهش تصادفات جاده‌ای در بخش از استان خواهیم بود.

وی افزود: از این پروژه ۱۲۱ کیلومتری تاکنون ۴۸ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۳۸ کیلومتر آن نیز در دست اجراست.

حیدری درباره عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل– سرچم بیان کرد: طول این پروژه ۱۲۴ کیلومتر بوده که ۱۷ کیلومتر آن مورد بهره برداری قرار گرفته و ۱۸ کیلومتر آن نیز با ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

حیدری اظهار داشت: در سه سال گذشته مطالعات و امکان‌سنجی تعریض تمام راه‌های استان به انجام رسیده و ۴۰ کیلومتر بزرگراه احداثی در سفر رییس جمهوری افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه مسیر موران - گرمی، انگوت - مشگین‌شهر به طول ۱۶۰ کیلومتر در اولویت اجرا قرار گرفته، اظهار داشت: تمامی راه‌های مواصلاتی استان در حال تکمیل مطالعات است و امید است ردیف اعتباری لازم برای این پروژه ها در نظر گرفته شود.

استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط