یک‌هزار اصله درخت در شهرکرد توموگرافی شد


یک‌هزار اصله درخت در شهرکرد توموگرافی شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: یک‌هزار اصله از درختان فضای سبز مرکز چهارمحال و بختیاری با استفاده از دستگاه توموگرافی معاینه سرپایی و سی تی اسکن شد.

غلامرضا کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: توموگرافی این تعداد درخت به منظور تشخیص درختان سالم و غیرسالم از یکدیگر صورت گرفت.

وی افزود: حفظ درختان و جلوگیری از قطع بی‌مورد آن‌ها، شناسایی و ترمیم درختان خطرساز در سطح شهر، بررسی وضعیت سلامت درختان و ارائه پیشنهادات کاربردی به منظور پیشگیری، درمان یا مقاوم‌سازی درختان سرپا و حتی خطرساز از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح به شمار می‌رود.

کاظمی تصریح کرد: در این طرح نمونه‌های درختی با دستگاه توموگرافی از سوی متخصصان بررسی و معاینه شد.

وی یادآور شد: پس از آن معایب و آسیب‌های درختان به‌طور علمی و دقیق مشخص و ارائه می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد اظهار داشت: در نهایت علاوه بر ارزیابی درخت و بررسی میزان خطر سقوط، در صورت لزوم نسبت به حمایت از درخت و جلوگیری از تخریب، شکست و سقوط آن اقدام و از قطع بی‌مورد درختان و به خطر افتادن امنیت جانی و مالی شهروندان جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: تکیه بر دانش فنی و بومی توموگرافی به لزوم تغییر اصولی رویکرد هرس، سبک‌سازی و اصلاح تاج پوشش درختان شهرکرد با دیدگاه تعادل بیومکانیکی درختان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کاظمی تاکید کرد: نتایج تجلیل نهایی اجرای این طرح که با همکاری دانشگاه شهرکرد و یک شرکت دانش‌بنیان انجام شده به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، میانگین سرانه فضای سبز شهرکرد هم‌اینک ۱۸ متر مربع به ازای هر شهروند است.

این در حالی است که میانگین سرانه فضای سبز ایران برای هر شهروند تنها ۱۲ مترمربع بوده و این میزان در شهرکرد نسبت به میانگین کشوری ۵۰ درصد بالاتر است.

هم‌اکنون ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع فضای سبز در بیش از ۵۰ بوستان محله‌ای و ناحیه‌ای شهرکرد وجود دارد.

استاندارد فضای سبز جهانی به ازای هر شهروند ۳۵ متر مربع است.

شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر