مطبوعات ترکیه، دوشنبه 4 نوامبر 2019


گلچینی از اخبار منتشره در روزنامه های امروز ترکیه

روزنامه وطن در خبری با تیتر "دیدار غیر منتظره اردوغان از مرز سوریه" می نویسد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از مرکز عملیات مشترک فرماندهی نیروهای زمینی در شانلی اورفا بازدید کرد. از سوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه ویدئویی در رابطه با بازدید اردوغان از مرکز عملیات نظامی مشترک فرماندهی نیروهای زمینی در شانلی اورفا به اشتراک گذاشته شد. در این ویدئو دیده می شود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از طریق تله کنفرانس از فرمانده عملیات نظامی چشمه صلح در منطقه پیرامون نقص فنی در سیستم آبرسانی و شبکه توزیع برق در راس العین و حومه آن اطلاعاتی دریافت می کند. در این برنامه خلوصی آکار وزیر دفاع ملی، سلیمان سویلو وزیر کشور، ارتشبد یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش ، ارتشبد امید دوندار فرمانده نیروی زمینی، ارتشبد حسن کوچوک آک یوز فرمانده نیروی هوایی، دریادار عدنان اوزبال فرمانده نیروی دریایی و فخرالدین آلتون رئیس دفتر ارتباطاتی نهاد ریاست جمهوری ترکیه نیز حضور داشتند.

روزنامه یئنی شفق در خبری با تیتر "ضربه سنگین به سازمان تروریستی ی پ گ / پ ک ک" می نویسد، در عملیاتی که با هدف تامین امنیت و آرامش مردم علیه سازمان تروریستی و تجزیه طلب پ ک ک/ ی پ گ ترتیب یافته در طول ماه اکتبر 1090 تروریست از پای در آورده شده است. در بین این تروریست ها دو تروریست که در لیست قرمز تحت تعقیب به ثبت رسیده وجود دارد. با عملیات چشمه صلح که در نهم اکتبر با هدف نابودی کوریدور ترور در مرزهای جنوبی ترکیه و تامین صلح و ثبات در منطقه آغاز شده، ضربه سنگینی به این سازمان تروریستی وارد گردید.

روزنامه خبرترک طی گزارشی با عنوان "واکنش ترکیه به آمرکیا و فرانسه" می نویسد، وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اقدامات اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب دو پیش‌نویس قطعنامه‌ و مجلس فرانسه علیه آنکارا را محکوم کرد. وزارت دفاع ترکیه ضمن اشاره به تهدید گروه‌های تروریستی داعش و ی.پ.گ/پ.ی.د-ی.پ.گ در شرق فرات علیه کشور تاکید کرد: رویکرد، اهداف و عزم ترکیه برای رفع این تهدیدات همواره مطرح شده است. اولویت ترکیه که از پیشینه عضویت 70 ساله در ناتو برخوردار است، اقدام مشترک با هم‌پیمانان خود برای رفع تهدید تروریسم است.

و "اولین قطار باری چین به اروپا در ششم نوامبر به آنکارا خواهد رسید" تیتر خبری است که در روزنامه حریت به چشم می خورد. در این خبر می خوانیم، China Railway Express اولین قطار باری که از چین به راه افتاده و از طریق ترکیه به اروپا خواهد رفت، با عبور از قارص وارد ترکیه شد. با ورود این قطار در 6 نوامبر به ایستگاه قطار آنکارا مراسمی با حضور جاهد تورهان وزیر ترابری و امور زیرساختی ترکیه ترتیب خواهد یافت. در مراسم استقبال که در چارچوب پروژه "یک نسل، یک راه" در ایستگاه تاریخی قطار آنکارا ترتیب خواهد یافت، مقامات چین و کشورهای منطقه نیز حضور خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز