آموزش دوخت دامن پلیسه در چند مرحله ساده و راحت


دامن پلیسه از انواع طرح های شیک و محبوب دامن در بین خانم ها و دختران جوان است که در انواع مدل های متنوع موجود می باشد و اگر شما در زمینه خیاطی تبحر لازم را دارید می توانید اقدام به دوخت دامن پلیسه نمایید و دامن با تن پوشی مناسب را برای خود در منزل بدوزید. آموزش دوخت دامن پلیسه در منزل اگر شما به دنبال پوشش و استایلی خاص برای خود هستید بهتر است...

دامن پلیسه از انواع طرح های شیک و محبوب دامن در بین خانم ها و دختران جوان است که در انواع مدل های متنوع موجود می باشد و اگر شما در زمینه خیاطی تبحر لازم را دارید می توانید اقدام به دوخت دامن پلیسه نمایید و دامن با تن پوشی مناسب را برای خود در منزل بدوزید.

آموزش دوخت دامن پلیسه در منزل

اگر شما به دنبال پوشش و استایلی خاص برای خود هستید بهتر است طرح های مختلف دامن کلوش، دامن نیم کلوش، دامن توتو و پلیسه را برای پوشیدن انتخاب نمایید. در ادامه با آموزش دوخت دامن پلیسه آشنا خواهید شد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این طرح دامن را به راحتی بدوزید.

آموزش دوخت دامن پلیسه در چند مرحله ساده و راحت

آموزش دوخت دامن پلیسه در چند مرحله ساده و راحت
آموزش دوخت دامن پلیسه در چند مرحله ساده و راحت

روش دوختن دامن پلیسه

۱. برای دوختن دامن پلیسه ابتدا الگوی آن را روی کاغذ خیاطی رسم نمایید.

۲. برای کشیدن الگو ابتدا مستطیلی با طول ۱/۲ کمر و عرض ۶۰ سانت ( قد دامن ) را روی کاغذ مخصوص خیاطی ترسیم کنید.

۳. کادر ترسیم شده یا مستطیل را به بخش های مساوی تقسیم نمایید. توجه داشته باشید که تعداد قسمت های تقسیم شده به دلخواه شما است. به عنوان مثال اگر تمایل دارید دامن پلیسه تان دارای پیله هایی به اندازه ۵ سانت باشد باید اندازه دور باسن خود را به ۵ قسمت مساوی تقسیم نمایید سپس تعداد پیله ها را بدست آورید همچنین می توانید خط طولی مستطیل را به صورت ۵ سانت ۵ سانت علامت بزنید و تقسیم نمایید.

۴. در این مرحله از آموزش دوختن دامن پلیسه بعد از تقسیم بندی باید خط هر پیله را به سمت پایین ادامه بدهید.

۵. برای مطمئن شدن از اندازه صحیح دور کمر باید ۱/۲ دور باسن را از ۱/۲ دور کمر کم کنید سپس عدد بدست آمده را بر پیله ها تقسیم نمایید و عدد بدست آمده را بر ۲ تقسیم کنید.

مثال

۱۵= ۳۵ – ۵۰

۱.۵= ۱۰ ÷ ۱۵

۰.۷ = ۲ ÷ ۱.۵

۶. سپس باید عدد ۰.۷ را از دو طرف هر کدام از پیله ها کم نمایید و بعد از علامت گذاری کردن این قسمت ها را به کمک خط اریب به خط باسن متصل نمایید.

آموزش دوخت دامن پلیسه در چند مرحله ساده و راحت

۷. در این مرحله باید قسمت های ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۷ ، ۸ ، ۹ ، ۱۰ را به کمک قیچی از هم جدا کنید و با فاصله دلخواه این قسمت ها را روی پارچه دامن قرار دهید و دور هر یک از آن ها کوک شل بزنید. برای راحتی کار نیز می توانید الگوی کشیده را روی پارچه پلیسه شده در اتوشویی قرار دهید و طبق الگو پارچه را به راحتی برش بزنید.

۸. برای دوخت قسمت کمر دامن باید کش را در داخل کمر قرار دهید سپس آن را بدوزید.

آموزش دوخت دامن پلیسه در چند مرحله ساده و راحت

آموزش دوخت دامن پلیسه در چند مرحله ساده و راحت

در این مطلب با نحوه دوخت دامن پلیسه در ۸ مرحله ساده آشنا شدید که امیدواریم به کمک مراحل ذکر شده بتوانید این طرح دامن زیبا و مجلسی را به راحتی در منزل بدوزید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن