ارتش آمریکا در شرق فرات به دنبال نفت سوریه است


ارتش آمریکا در شرق فرات به دنبال نفت سوریه است

کارشناسان نفت آمریکایی، با پشتیبانی گشت‌های ارتش آمریکا و گشت‌های شبه‌نظامیان «قسد» از چند روز پیش در شمال شرقی استان الحسکه سوریه به دنبال منافع نفتی جدیدی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، گشت‌های ارتش آمریکا به همراه گشت‌های قسد در چندین پایگاه نفتی سوریه در حومه شهرک‌های «القحطانیه» و «رمیلان» واقع در شمال شرقی استان الحسکه، با همراهی کارشناسان نفت آمریکایی، از چند روز پیش به دنبال استخراج پایگاه‌های نفتی جدید در این مناطق هستند. افزون بر این، آنها همچنین به عملیات ارزیابی و بررسی مهم‌ترین میادین نفتی سوریه در این منطقه با هدف گردآوری اطلاعات و نظارت بر پایگاه‌ها و تأسیسات نفتی پرداختند.

گشت‌های آمریکا و کُردها متشکل از چندین خودروی نظامی هستند که یکشنبه به همراه کارشناسان آمریکایی از پایگاه هوایی «تل حجر» در حومه رمیلان حرکت کردند و قبل از بازگشت به پایگاه‌شان، از نیروگاه «آله قوس» و نیروگاه «علی آغا» در اطراف شهرک الرمیلان بازدید کرد.

مهم‌ترین چاه‌های نفت و گاز سوریه در استان‌های دیرالزور و الحسکه واقع است. نیروهای آمریکا کنترل میادین نفت الرمیلان و «میدان العمر» و «چاه التنک»، که از بزرگترین میادین‌ نفتی هستند را در دست دارند. آن‌ها همچنین کنترل میدان گازی «کونیکو» در حومه شمالی دیرالزور را در دست دارند.

شبکه تلویزیونی «اسکای‌نیوز» نیز گزارش داد نیروهای آمریکایی، روز یکشنبه وارد شهر «الدرباسیه» سوریه در مرز با ترکیه شده و در نزدیکی میادین نفتی موجود در این منطقه که شبه‌نظامیان قسد نیز در آنجا حضور دارند، مستقر شده‌اند.

با وجود تمایل ادعایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر بازگشت نظامیان آمریکایی از سوریه به کشورشان، ولی استقرار مجدد این نیروها در شمال سوریه دال بر این است که دولت واشنگتن درصدد اشغال و کنترل منابع نفتی سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص