آغوش باز صنعت البرز برای سرمایه‌گذاران


 آغوش باز صنعت البرز برای سرمایه‌گذاران

کرج - ایرنا - البرز استانی صنعتی است که با داشتن سه هزار و 500واحد تولیدی و صنعتی و حدود 150 برند ملی به عنوان قطب صنعت در کشور مطرح بوده و توانسته نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

۱۳ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی فعال در این استان وجود دارد که نشان از ظرفیت‌های بالای البرز در بخش صنعت را دارد.

فعالیت‌ها در استان البرز به گونه‌ای بوده که بتوان با توسعه زیرساخت‌ها، زمینه‌های هر چه بیشتر حضور سرمایه گذاران را در این استان فراهم کرد.

گمرک تخصصی، فرودگاه پیام و اینکه البرز محور ارتباطی ۱۴ استان است از دیگر ظرفیت‌های البرز است که موجب شده تا سرمایه گذاران بیشتری جذب بخش صنعت و تولید آن شوند.

در سال رونق تولید، توسعه زیرساخت‌ها و احیای واحدهای تولیدی که بنا به دلایل مختلف روند کارشان مختل و یا متوقف شده از سوی مسئولان البرزی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته، چرا که این باور در ایران کوچک وجود دارد که تولید زمینه ساز اشتغال و توسعه هر چه بیشتر استان و کشور است.

استانداری، دستگاه قضا و مسئولان بخش صنعت البرز دست به دست هم داده تا بار دیگر رونق به بخش تولید این استان بازگردد و تاکنون نیز در این بخش کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذاشته‌اند.

همچنین توسعه زیرساخت‌ها به خصوص در شهرک‌های صنعتی استان موجب شده، تا شاهد تمایل سرمایه گذاران برای حضور در استان و سرمایه گذاری در بخش صنعت آن باشیم.

به گفته محمد امین فرشی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸ قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی این استان منعقد شده است.

این میزان سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشدی ۲ برابری داشته است.

فرشی اضافه کرد: ۱۲ هزار میلیارد ریال رقم سرمایه‌گذاری این تعداد قرارداد است که نسبت به سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه رونق تولید یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی استان است خاطرنشان کرد: تامین مالی و نقدینگی از

مهم ترین مشکلات درمسیرفعالیت واحدهای صنعتی است که نیازاست مسئولان توجه بیشتری دراین زمینه داشته باشند.

راه اندازی هفت ناحیه صنعتی روستایی در البرز

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی هفت واحد صنعتی روستایی دراین استان اشاره کرد و گفت: طبق برنامه پنج ساله ششم توسعه در کل کشور ۹۸ ناحیه صنعتی روستایی باید راه اندازی که از این تعداد سهم البرز هفت ناحیه است.

از این تعداد چهار ناحیه امسال باید در هیو، رامجین، برغان و صالحیه در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد باید ایجاد شوند.

فرشی با بیان اینکه با ایجاد این ناحیه‌ها، فضای تولید و سرمایه‌گذاری به روستاهای البرز نیز کشیده می‌شود عنوان کرد: پرونده ۲ ناحیه صنعتی هیو و رامجین در کارگروه امور زیربنایی تکمیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای جدی این نواحی، تامین آب بوده که به همین منظور نشست‌هایی با آب منطقه‌ای و آبفا روستایی برگزار و قول‌های مساعدی در این زمینه داده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس