یک شبه اجازه ترخیص 1000 دستگاه خودرو داده شد!


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پی صدور دستور ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه از خودروهای دپو شده در گمرک که ۱۰۰۰ دستگاه آن متعلق به یک شرکت است، گفت: درست آن بود که وزیر طبق قانون، مصوبه هیات دولت را برای ترخیص تمام خودروهای وارداتی...

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پی صدور دستور ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه از خودروهای دپو شده در گمرک که ۱۰۰۰ دستگاه آن متعلق به یک شرکت است، گفت: درست آن بود که وزیر طبق قانون، مصوبه هیات دولت را برای ترخیص تمام خودروهای وارداتی متوقف در گمرک اخذ می‌کرد.

مهدی دادفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مصوبه دولت برای ترخیص خودروهای متوقف شده در گمرک باید به طور کلی تمدید شود؛ اما متوجه شدیم که ظاهرا تصمیم اتخاذ شده برای ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه از این خودروها، در جلسه کارگروه هماهنگی بانک مرکزی گرفته شده و وزیر صنعت، معدن و تجارت هم دستور ترخیص را صادر کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که ما از چهار ماه پیش می‌گوییم که مشکل همه خودروهای وارداتی و خریداران آنها را حل کنید، اما متاسفانه یک دفعه و یک شبه خبر می‌آید که ۱۰۴۸ دستگاه خودرو اجازه ترخیص پیدا کرده‌اند که ۱۰۰۰ دستگاه آن فقط مربوط به شرکت کرمان‌موتور است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: این موضوع اصلا به عدالت، مساوات و گره‌گشایی از امور مردم نزدیک نیست. بهتر است تصمیمی گرفته شود که رضایت همه جلب شود. البته طبق قانون، کالایی که دارای پروانه گمرکی است باید از گمرک خارج شود؛ اما سوال اینجاست که اگر این خودروها به دلیل داشتن پروانه گمرکی ترخیص شده‌اند، چرا تاکنون اجازه ترخیص داده نشده بود؟ و اگر نباید ترخیص می‌شدند، چطور یک شبه اجازه ترخیص داده شد؟

وی با بیان اینکه در کل اینکه خودروهای مانده در گمرک ترخیص شوند کار خوبی است، گفت: لازم بود کمی سنجیده‌تر یا جامع‌تر این تصمیم گرفته می‌شد تا این همه شائبه در آن به وجود نمی‌آمد.

دادفر اظهار کرد: رویه‌ای که از وزارت صمت می‌بینیم آن است که سلیقه‌ای کار می‌کند. درست آن بود که طبق قانون، مصوبه هیات دولت را برای ترخیص تمام خودروهای وارداتی متوقف در گمرک اخذ می‌کردند؛ نه اینکه برای ترخیص خودروهای یک شرکت خاص دستور دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس