آغاز 2 پروژه محله ای در بافت فرسوده بخش مرکزی شهر تهران


آغاز 2 پروژه محله ای در بافت فرسوده بخش مرکزی شهر تهران

شاه حسینی از آغاز پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران در بافت فرسوده محله های مرکزی شهر تهران با هدف بهسازی بافت فرسوده، بهبود فضای بی دفاع شهری وتوسعه عمرانی حاشیه میدان راه آهن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، «محمد علی شاه حسینی» از آغاز پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران در بافت فرسوده محله های مرکزی شهر تهران با هدف بهسازی بافت فرسوده، بهبود فضای بی دفاع شهری وتوسعه عمرانی حاشیه میدان راه آهن خبر داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان نوسازی شهر تهران و شهرداری منطقه11 باتوجه به وجود بافت های فرسوده در محدوده این منطقه و نظر به سیاست های شهردار تهران مبنی بر بازآفرینی و بهسازی بافت های فرسوده و بی دفاع شهری، پروژه احداث پاتوق سیمین در محله انبار نفت با مساحتی بیش از 1300 مترمربع در خیابان شهید ایروانی کوچه نور قربانی در دست احداث است.

شاه حسینی افزود: شهرداری منطقه11 پس از تملک 2 ملک قدیمی و آزادسازی و تبدیل آن به فضای سبز، علاوه بر احداث فضای سبز اقدام به نوسازی انهار و آسفالت کوچه ها، احداث پیاده راه و پاتوق محله کرده است.

وی عنوان کرد: این پروژه که پاتوق محله سیمین نامگذاری شده است؛ شامل فضای سبز، محل نشیمن شهروندان، آبخوری، نیمکت، میز شطرنج و تنیس روی میز است که پس از بهره برداری محلی برای استفاده هر چه بیشتر اهالی محله انبار نفت خواهد بود.

او همچنین در خصوص احداث پاتوق محله سوزنبان اظهار کرد: در ادامه همکاری بین سازمان نوسازی و شهرداری منطقه11 پروژه احداث پاتوق محله سوزنبان در محله راه آهن نیز در دست ساخت است.

به گفته شاه حسینی، پس از پروژه بازپیرایی میدان راه آهن در سال گذشته توسط منطقه که به عنوان نخستین مبادی ورودی ریلی شهر تهران دیگر هموطنان را از سایر شهرها وارد شهر تهران می کند؛ بازپیرایی و بهسازی معابر حاشیه ای میدان راه آهن نیز حائز اهمیت بسیار است که در این راستا پروژه سوزنبان با مساحتی بالغ بر 3هزار مترمربع در شمال شرقی میدان راه آهن و در انتهای کوچه های تورج و محمد بیگی قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 خاطر نشان کرد: هدف اصلی احداث این پروژه توسعه عمرانی حاشیه میدان راه آهن به لحاظ وجود هتل ها و مسافرخانه ها و تردد مسافرین متعدد و برخورداری از ظرفیت زیست شبانه و برطرف کردن معضلات اجتماعی موجود دراین محدوده بوده است.

این پروژه ها با کمک سازمان نوسازی تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.


پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس