موشک امریکایی بلای جان شبه‌نظامیان کُرد +فیلم


موشک امریکایی بلای جان شبه‌نظامیان کُرد +فیلم

لشکر حمزه از جمله گروه ‌هایی است که از سال 2016 با دستور ترکیه از قالب ارتش آزاد خارج شده و به ائتلاف سپر فرات ترکیه برای مبارزه با داعش و شبه نظامیان کرد در شمال سوریه پیوست.

سرویس جهان مشرق - عملیات ارتش ترکیه و تروریست‌های تحت امرش به شمال سوریه و مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه و عقب‌نشینی نیروهای امریکایی از منطقه و عدم حمایتشان از متحدین خود به اندازه کافی موجب نارضایتی و انتقاد شدید رهبران SDF شده بود اما در نبردهای اخیر چندین مورد استفاده تروریست‌های تحت امر ترکیه از موشک‌های ضد زره امریکایی علیه نیروهای کُرد بر این نارضایتی افزوده است.

در فیلم بالا یک نیروی عضو گروه تروریستی لشکر حمزه با شلیک یک تیر موشک BGM۷۱ TOW یک خودروی هاموی نیروهای SDF را در اطراف شهر تل تمر در استان حسکه نابود می‌کند.

لشکر حمزه از جمله گروه ‌هایی است که از سال ۲۰۱۶ با دستور ترکیه از قالب ارتش آزاد خارج شده و به ائتلاف سپر فرات ترکیه برای مبارزه با داعش و شبه نظامیان کرد در شمال سوریه پیوست. ترکیه حتی موافقت امریکا را نیز برای حمایت از این گروه جلب کرد و در ماه ژوئن ۲۰۱۶ میلادی موشک‌های ضد زره تاو و اساتید امریکایی برای آموزش کاربران این سلاح به این گروه ارسال شدند.

موشک امریکایی بلای جان شبه‌نظامیان کُرد +فیلمموشک ضد زره تاو در اختیار تروریست‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو