معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر


معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر

در این مقاله می توانید با توجه به هوای پاییزی پارچه های مناسب فصل را برای دوخت یا خرید مانتو بشناسید.

به گزارش جی پلاس، اگر تصمیم دارید برای فصل پاییز خود لباس بدوزید ما در این مقاله می خواهیم انواع پارچه های مناسب پاییز و ایده هایی برای لباس پاییزی را به شما آموزش دهیم.

از آن جایی که در فصل پاییز هوا نه آن سردی زیاد را دارد که شما پالتوهای بسیار گرم و پشمی را بپوشید و نه آن گرما را دارد که بتوانید از مانتوهای تابستانی خود استفاده کنید بنابراین باید شما برای خرید و یا دوخت لباس از پارچه های مناسب پاییز استفاده کنید که ما در این مقاله این پارچه ها را به شما معرفی می کنیم و ایده هایی برای دوخت این پارچه ها را به شما نشان می دهیم.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تصمیم به دوخت لباس های پاییزه دارید بهتر است پیش از خرید پارچه، پارچه های مناسب پاییز را بشناسید تا بتوانید بهتر در خرید خود تصمیم بگرید و حتی برای خرید یک لباس پاییزی هم بهتر است از انواع پارچه ها شناخت داشته باشید تا خرید بهتری را داشته باشید .

انواع پارچه های مناسب پاییز و ایده هایی برای لباس پاییزی

1 – پارچه پاییزه سوییت

اگر به تازگی به بازار رفته باشید احتمالا تعداد زیادی از مانتو های پاییزه با پارچه سوییت را دیده ایید .

پارچه های سوییت از مرحله ی آخر پرداخت چرم ایجاد می شوند به همین دلیل به آن ها سوییت چرم هم نیز می گویند .سوییت ها از پارچه های مناسب پاییز برای انواع مانتو های پاییزی، پالتو و همچنین بوت ها می باشند که به خوبی بر تن می نشیند.

برای خرید پارچه سوییت برای لباس های پاییزه این موضوع را در نظر داشته باشید که سوییت ها بسیار ظریف و زیبا هستند اما یکی از معایب این نوع پارچه به خصوص در رنگ های روشن آن این است که لک ها روی آن به سرعت دیده می شود.

پارچه های سوییت پشت غواصی مقاومت بهتری را برای مانتو و پالتو پاییزی شما دارد.

………..معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویرمعرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر

2 – پارچه مخمل کبریتی

شاید یکی از معروف ترین پارچه های پاییزی، پارچه مخمل کبریتی می باشد که بیشتر در قدیم استفاده می شد به خصوص برای انواع شلوارها از پارچه مخمل کبریتی استفاده میشد اما امسال یکی از ترندهای پاییز لباس هایی با پارچه مخمل کبریتی می باشد که بسیار گرم و مناسب این فصل می باشد.

پارچه های مخمل کبریتی دارای راه راه های برجسته می باشند که یکی از تفاوت های آن با پارچه های مخمل ساده است.

شما می توانید برای انواع کت ها، پالتوها و مانتوهای پاییزی خود از مخمل کبریتی استفاده کنید همچنین اگر از آن دسته افرادی هستید که به پوشیدن دامن در پاییز علاقه دارید می توانید از مخمل کبریتی برای دامن های پاییزی خود استفاده کنید.

………..معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویرمعرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر

3- پارچه فوتر

پارچه های فوتر به نسبت سایر پارچه های پاییزه ضخامت بیشتری را دارد و از دسته پارچه های پشمی محسوب می شود شاید بیشتر کاربرد آن برای زمستان باشد اما شما می توانید از نوع لطیف تر آن برای مانتوهای پاییزه نیز استفاده کنید .

پارچه های فوتر پشمی و نرم و لطیف هستند و به نسبت پارچه های سوییت و مخمل استقامت بیشتری را دارند .

معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر…..معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر

4 – پارچه کشمیر

پارچه های کشمیر به خصوص کشمیرهای چهارخانه از آن دسته پارچه هایی هستند که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفتند و همچنان در پاییز و زمستان کاربرد بسیار زیادی را دارند.

پارچه های کشمیر هم نیز از دسته پارچه های پشمی هستند که برای انواع کت، مانتو های پاییزه، پالتو، دامن و پیراهن ها استفاده می شوند.

در هنگام خرید پارچه های کشمیر شما تنوع بسیار زیادی را می بینید بعضی از پارچه های کشمیر ریزش ندارند و در واقع برای لباس های ایست دار مناسب هستند و پارچه های کشمیر لطیف تر ریزش دارند و برای پیراهن ها و دامن ها بسیار مناسب هستند .

……….معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر

5 – چرم های مصنوعی

همه پالتوهای چرم را در زمستان و پاییز زیاد دیده اییم اما این موضوع را در نظر داشته باشید که پالتوهایی با چرم مصنوعی نازک تر و ظریف تر هستند و به همان نسبت گرمای کمتری را دارند و چرم های طبیعی ضخیم تر هستند و برای زمستان مناسب تر می باشند.

انواع کت های کوتاه چرم نیز بسیار پرکاربرد و پرطرفدار هستند که در عین ظرافت زیبایی و گرمایی خوبی را برای فصل های سرد دارند.

معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر

6 – پارچه های فاستونی

پارچه های فاستونی مناسب پاییز هم از خانواده پارچه های پشمی محسوب می شوند که برای دوخت انواع مانتوهای پاییزه و پالتو ایست بسیار خوبی را دارند و ریزش زیادی را ندارند .

شما می توانید از پارچه های فاستونی در طرح های چهارخانه و راه راه نیز استفاده کنید .

معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر

7 – پارچه های فلانل

پارچه های فلانل نیز یکی دیگر از پارچه های مناسب پاییز و زمستان می باشند که از نخ های پشمی تهیه می شوند و بسیار زیبا و شیک می باشند .فلانل ها به نسب فوتر ها ظریف تر می باشند .

پارچه های فلانل بسیار لطیف هستند و برای انواع مانتوهای پاییزه، پالتو، دامن پاییزی و پیراهن ها مناسب می باشند.

معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر

8 – پارچه پلار

یکی دیگر از پارچه های مقاوم و ضخیم تر پاییزی، پارچه های پلار می باشند که از یک لایه پنبه ایی ایجاد شده اند.

پارچه های پلار برای دوخت پالتو و مانتوهای پاییزه بسیار مناسب هستند و اگر به دنبال یک پارچه با ضخامت بیشتر هستند که گرمای بیشتری را داشته باشد می توانید از پارچه پلار استفاده کنید.

معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر…….معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر

9 – پارچه های میکرو

امسال پارچه های میکرو هم مانند سوییت ها و مخمل کبریتی بسیار ترند شده اند و کاربرد زیادی را در انواع مانتوهای پاییزه داشته اند.

پارچه های میکرو از دسته پارچه های ظریفی هستند که از پلی استر تشکیل شده اند و تقریبا شبیه جیر ها هستند و به نسبت ظرافتی که دارند مقاومت خوبی را هم دارند.

یکی از ویژیگی های بسیار خوب پارچه های میکرو ضدآب بودن آن می باشد که منافذ آن بسته است و برای فصل پاییز شما بسیار مناسب است.

معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر…….معرفی انواع پارچه های مناسب مانتوهای پاییزه + تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج