33 میلیارد ریال برای ساخت دانشگاه آزاد اسلامی خمیر هزینه شد


33 میلیارد ریال برای ساخت دانشگاه آزاد اسلامی خمیر هزینه شد

بندرعباس- ایرنا- حدود 30 میلیارد ریال از سوی دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان و 3میلیارد ریال نیز با مشارکت خیران ومعتمدان محلی برای ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمیر هزینه کردند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان گفت: دانشگاه آزاد خمیر از لحاظ سخت افزاری در وضعیت مناسبی قرار دارد اما محوطه سازی، فضاسازی، فضای سبز ونصب آسانسور جهت تکمیل ساختمان باقی مانده است.
احسان کامرانی دوشنبه شب در دیدار با فرماندار و امامان جمعه شیعه واهل سنت خمیر در دفتر فرمانداری افزود: باتوجه به اینکه دانشگاه محور تحول و رشد و ارتقاء هر جامعه محسوب می شود لذا از مردم و خیران خواستار مشارکت جهت سرعت بخشی در تکمیل دانشگاه آزاد اسلامی خمیر را داریم.
وی بیان داشت: خمیر شهری ساحلی و دارای صنایع و معادن زیادی است که درصدد هستیم رشته هایی در زمینه صنایع و دریانوردی در این منطقه راه اندازی کنیم.

*رشته های دانشگاهی خمیر توسعه یابد
فرماندار بندر خمیر نیز گفت: نیاز است رشته های دانشگاهی در این شهرستان به عنوان یکی از مطالبات به حق مردمی توسعه وافزایش یابد.
میرهاشم خواستار افزود: مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی باید رشته های دانشگاهی خود را متناسب با برنامه توسعه کلان منطقه و در راستای آموزش و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز این منطقه توسعه دهند.
وی همچنین خواستار استقلال دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرخمیر شد و بیان داشت: همجواری این شهرستان با بندرعباس، قشم و بندرلنگه باعث توسعه کمتر این واحد دانشگاهی شده، در صورتی که پذیرش زیادی از دانشجویان این واحد از شهرستان های همجوار از جمله بندرعباس است.
فرماندار خمیر، ارتباط دانشگاه با صنعت جهت اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری را مهم دانست وتاکیدکرد: ورود دانشگاه در حوزه‌های دریانوردی، کشتیرانی، بنادر، صادرات و واردات می‌تواند به علمی، تخصصی شدن و رشد کمی و کیفی این صنایع کمک کند.
خواستار گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهای آموزشی وفرهنگی تاثیرگذار درطول انقلاب بوده که نقش بسزایی در پیشرفت و آبادانی کشور داشته است.
وی ابرازداشت: فعالیت وحضور دانشگاه آزاداسلامی در شهرهای کوچک و کمتر توسعه یافته باعث رونق فرهنگی و آموزشی و همچنین اقتصادی می شود.

*دانشگاه آزاد اسلامی خمیر ارتباط دهنده بین هرمزگان با استان های همجوار باشد
امام جمعه بندر خمیر نیز ابرازامیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بندر خمیر کریدور ارتباطی بین هرمزگان با استان‌های همجوار شود.
حجت‌الاسلام علیرضا صفایی‌ حائری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی پرچم علم و تدین را برافراشته و باعث ارتقای علمی در کشور شده است.
وی بیان داشت: دانشگاه ها باید مرکز علم، تقوا و معنویت باشند وانسان های شایسته وکارآمدی را تحویل جامعه دهند.

*به زیرساخت‌ها وکیفیت آموزشی توجه شود
مدیر مدرسه علوم دینی وامام جمعه اهل سنت خمیر نیز گفت: نیاز است که علاوه بر ایجاد زیرساخت ها، کیفیت آموزشی نیز در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.
سیدعبدالجلیل قتالی، همچنین خواستار افزایش برخی رشته های مورد نیاز شهر بندرخمیر ، راه اندازی تحصیلات تکمیلی در این شهر ، جذب واستفاده بیشتر از نیروها و اساتید بومی شد.
درحال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرخمیر با ۳ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول خدمت رسانی آموزشی به جوانان این شهرستان است.
شهرستان بندر خمیر با ۵۶هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟