به زودی؛ ثبت دارو‌های بیماران هموفیلی در سامانه توزیع دارو


به زودی؛ ثبت دارو‌های بیماران هموفیلی در سامانه توزیع دارو

ایران اکونومیست-رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت گفت: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت اضافه شدن دارو‌های بیماران هموفیلی به سامانه توزیع دارو بیماران خاص است.

به زودی؛ ثبت دارو‌های بیماران هموفیلی در سامانه توزیع دارو

مهدی شادنوش رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طراحی سامانه توزیع دارو اظهار کرد: سامانه توزیع دارو‌های خاص جهت ارسال دارو‌ها به بیماران در درب منازل طراحی شده است و هر لحظه لیستی از دارو‌های جدید در این سامانه به ثبت می‌رسد.

او ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از دارو‌های بیماران پیوندی و ام اس در سامانه توزیع دارو‌های خاص به ثبت رسیده است، اما یک سری اشکالات فنی در مسیر اضافه شدن دارو‌های بیشتر در سامانه توزیع دارو وجود دارد که کارشناسان آی تی وزارت بهداشت در حال برطرف کردن این گونه مسائل هستند.

شادنوش تصریح کرد: با رفع اشکالات سامانه توزیع دارو در آینده‌ای نزدیک سرعت ثبت دارو‌های بیشتر بیماران خاص سرعت بیشتری می‌گیرد و جلسات متعددی در زمینه رفع مشکلات سامانه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: دارو‌ی بیماران خاص به صورت ماهیانه توزیع می‌شودرئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر تمام دارو‌های بیماران پیوندی در سامانه توزیع دارو وارد شده است و اولویت بعدی وزارت بهداشت اضافه شدن داروی بیماران هموفیلی در سامانه است و مقدمات انجام این کار در حال شکل گیری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند