قانون 21/90 چیست: 11 نکته برای تبدیل عادتها به سبک زندگی جدید


... نوشته قانون 21/90 چیست: 11 نکته برای تبدیل عادتها به سبک زندگی جدید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

قانون ۲۱/۹۰ می‌گوید شما قادر هستید در یک دوره ۲۱ روزه عادت ناخوشایندی را کنار بگذارید، عادت جدیدی را جایگزین آن کنید و پس از آن در یک دوره ۹۰ روزه قادر خواهید بود سبک‌زندگی جدیدی را به‌وجود آورید. داشتن توانایی ایجاد یک سبک‌زندگی دریچه‌ای به سوی دنیایی کاملا جدید برایتان باز می‌کند. در این مسیر جذاب و شگفت‌انگیز خواهید دید نیازی نیست از مسیر بهبودی در هراس باشید. بلکه درعوض، بهتر است به استقبال این تغییر بروید و آن را در آغوش بگیرید.

قانون 21/90 چیست: 11 نکته برای تبدیل عادتها به سبک زندگی جدید

قانون ۲۱/۹۰

برای موفقیت در این مسیر بهتر است مسیر بهبودی را به بخش‌های کوچک‌تری تبدیل کنید. دوره‌ی ۲۱ روزه و دوره‌ی ۹۰ روزه می‌توانند نقاط عطف و گا‌م‌هایی موثر برای حرکت در این مسیر باشند.

بعضی افراد تصور می‌کنند بهبودی یعنی “تاابد” سالم بودن. وقتی مفهوم “تاابد” به میان می‌آید، ادامه‌ی مسیر کمی سخت می‌شود. مدیریت مسیر پیشنهادی ما با استفاده از قانون ۲۱/۹۰ بسیار آسان‌تر از زمانی است که سعی می‌کنید تاابد سالم بمانید. شاید برای کسی که در آستانه‌ی مسیر بهبودی است و تازه می‌خواهد نخستین قدم برای بهبودی‌اش را بردارد، مفهوم و عبارت ” تاابد سالم ماندن” تا حدودی رعب‌آور باشد.

به همین دلیل است که می‌گوییم قانون ۲۱/۹۰ قانونی موثر و مفید است. این قانون ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید ۹۰ روز نخست بهبودی و تغییر را به سلامت پشت سر بگذارید. بعد از آن به احتمال زیاد پایداری در مسیر بهبودی و حفظ سلامت‌تان برایتان بسیار مهم و باارزش خواهد بود. مطمئن باشید مسیری هیجان‌انگیز، الهام‌بخش و روبه‌رشد در انتظارتان است.

مطلب مرتبط: قانون پارکینسون: ۷ تکنیک پارکینسون برای مدیریت زمان و بهره وری بیشتر

تعادل را پیدا کنید

ایجاد تعادل در زندگی بسیار خوشایند و موثر است. تعادل کلید رسیدن به زندگی معنادار است. برای ایجاد تعادل در زندگی باید سبک‌زندگی سالمی داشته باشید. شناسایی و تعیین اولویت‌هایتان به شما کمک می‌کند تا ارزش را در داشتن یک سبک‌زندگی سالم پیدا کنید نه در چیزهای دیگر.

دو عامل مهم در ایجاد سبک‌زندگی متعادل موثر هستند. نخستین عامل این است که آنچه برایتان مهم است و در اولویت قرار دارد را بشناسید و به آن احترام بگذارید. دومین عامل این است که چشم‌انداز و زاویه‌دید خود در بخش‌هایی از زندگی که در آنها گیر افتاده‌اید را تغییر دهید.

مطلب مرتبط: قانون ۷۲ در سرمایه گذاری: ۴ روش برای استفاده از قانون ۷۲

برای داشتن تعادلی معنادار در زندگی باید ۶ کار انجام دهید. این ۶ کار به قرار زیر است:

۱.فهرستی تهیه کنید

بخش‌هایی از زندگی‌تان که بیشترین زمان و انرژی‌تان را می‌گیرند را شناسایی و ارزیابی کنید. وقتی آگاه شوید در کدام بخش‌های زندگی‌تان تعادل ندارید می‌توانید آنها را اصلاح کنید.

۲. صادق باشید

به این سوالات صادقانه جواب بدهید: ” درحال‌حاضر چه افکار و احساساتی دارم؟ چه چیزی می‌خواهم تا عملکرد بهتری داشته باشم؟ اگر فرصت دوباره‌ای داشتم چه کار متفاوتی انجام می‌دادم؟” این سوالات شما را در مسیر درون‌نوردی هدایت می‌کنند. اگر صادقانه به آنها جواب بدهید درک بهتری از اعتیادتان و کنار گذاشتن مصرف موادمخدر به‌دست می‌آورید. بعلاوه، صداقت در پاسخ‌گویی به این سوالات نقطه‌ی شروع برای تغییر و اصلاح است.

۳. به حس ششم خود اعتماد کنید

احتمالا شما می‌توانید بعضی کارها را بهتر انجام بدهید. اینکه انتخاب کنید اول سراغ کدام یک بروید کار راحتی نیست. برای این کار می‌توانید از حس ششم خود کمک بگیرید. شاید راحت‌تر بتوانید به حس ششم خود اطمینان کنید و با تغییر دادن چیزی شروع کنید که برایتان جذاب است.

۴. برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی کردن و تهیه‌ی فهرستی از کارهایی که باید انجام بدهید تمرکزتان را بر چیزهایی که باید بهتر کنید و روش تغییر دادن آنها قرار می‌دهد. برنامه‌ریزی کنید و به آن متعهد بمانید.

۵. از کسی بخواهید شما را حمایت کند

تغییر آسان نیست. به‌جای اینکه دست‌وپا بزنید و دائم شکست بخورید، تا می‌توانید حمایت بطلبید. روابط‌تان را با عزیزان‌تان، دوستان‌تان و کارشناسان سلامت ذهنی بیشتر کنید. با این کار احتمال رسیدن به هدف‌هایتان بیشتر می‌شود.

۶. خوش بگذرانید

تجربه کردن چیزهای جدید و داشتن اوقاتی خوش همزمان با فرآیند بهبود بهترین راه برای پیدا کردن تعادل در زندگی است. لذت بردن از فرآیند بهبود رمز ایجاد یک سبک‌زندگی سالم و جدید است.

هوشمندانه هدف‌گذاری کنید

علاوه بر به‌کار بردن قانون ۲۱/۹۰ و پیدا کردن تعادل در زندگی، باید اهدافی هوشمندانه در فرآیند بهبود خود تعیین کنید. هدف هوشمندانه از ۵ ویژگی برخوردار است:

خاص بودن قابل‌سنجش بودن قابل‌دستیابی بودن مرتبط بودن داشتن زمان‌بندی‌

۱.خاص بودن

خاص بودن هدف یعنی هدفی مشخص برای خودتان تعیین کنید. در تعیین اهداف خاص و ویژه‌ی خود به شش سوال جواب بدهید: چه چیزی؟ کجا؟ چطور؟ چه زمانی؟ چه کسی؟ چرا؟

در رسیدن به این هدف چه کسی برایتان مهم است؟ چه کاری باید انجام دهید تا به این هدف برسید؟ این هدف کجا باید انجام شود؟ چه زمانی این هدف محقق خواهد شد؟ چه چیزی نیاز دارید تا به این هدف برسید؟ چرا باید به این هدف دست یابید؟

۲. قابل‌سنجش

اهداف قابل‌سنجش اهدافی مفید هستند زیرا به شما امکان می‌دهند پیشرفت‌تان را اندازه‌گیری کنید و باانگیزه باقی بمانید. سنجش و ارزیابی پیشرفت‌تان به شما کمک می‌کند متمرکز باقی بمانید، در مسیرتان پایدار باشید و از پیشرفت‌های خود خوشحال شوید.

۳. قابل‌دستیابی بودن

یادتان باشد اهداف شما باید واقعی و قابل‌دستیابی باشند. یک هدف خوب شما را به چالش می‌کشاند و در عین حال گزینه‌ای منطقی و عقلانی برای شما خواهد بود. تعیین یک هدف قابل‌دستیابی به شما فرصتی می‌دهد تا به منابع یا فرصت‌های ازدست‌رفته‌ قبلی‌تان نگاهی بیندازید و آنها را به هدف خود نزدیک‌تر کنید.

۴. مرتبط بودن

باید مطمئن باشید هدف‌تان با ارزش‌های شما مطابقت دارد و دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. در صورتیکه پاسخ شما به سوالات زیر مثبت باشد، پس به احتمال زیاد هدفی‌ مرتبط را انتخاب کرده‌اید:

آیا ارزش دارد این هدف را دنبال کنم؟ آیا اکنون زمانی مناسب برای دنبال کردن این هدف است؟ آیا این هدف با دیگر نیازهای من مطابقت می‌کند؟ آیا این هدف مناسب من است؟ آیا انتخاب این هدف در محیط اجتماعی- اقتصادی فعلی من عقلانی است؟

۵. داشتن زمان‌بندی‌

هر یک از اهداف شما باید زمان‌بندی مشخصی داشته باشند. در غیراین‌صورت شما چیزی ندارید که روی آن تمرکز کنید یا به سوی آن گام بردارید. تعیین موعدی مشخص برای تحقق اهداف‌تان به شما کمک می‌کند تا انجام کارهای روزانه را بر اهداف کلی خود ترجیح ندهید و آنها را در اولویت نگذارید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه یحیی

منبع:chateaurecovery

قانون ۲۱/۹۰ چیست: ۱۱ نکته برای تبدیل عادتها به سبک زندگی جدید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر