مایکروسافت قابلیت‌های جدید Teams را معرفی کرد


مایکروسافت قابلیت‌های جدید Teams را معرفی کرد

نسخه‌ی جدید مایکروسافت تیمز ضمن یکپارچه‌شدن با اوت‌لوک، به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده است تا استفاده از آن راحت‌تر شود و کاربرد بیشتری داشته باشد.

مایکروسافت شب گذشته در کنفرانس ایگنایت ۲۰۱۹، قابلیت‌های جدیدی برای اپلیکیشن تیمز (Teams) معرفی کرد. از ماه‌ها پیش، این غول حوزه‌ی نرم‌افزار به‌طور ویژه روی تیمز کار کرده است تا توانایی رقابت با رقبای قدرتمندی نظیر اسلک (Slack) را داشته باشد.

ردموندی‌ها با معرفی قابلیت‌هایی جدید برای تیمز نشان داده‌اند قصد دارند به هر طریق ممکن بر محبوبیت این اپلیکیشن بیفزایند. اولین به‌روزرسانی مهم جدید مایکروسافت تیمز یکپارچه‌شدن این اپلیکیشن با اوت‌لوک است. به‌لطف یکپارچه‌شدن دو اپلیکیشن اشاره‌شده، کاربران تیمز خواهند توانست به‌راحتی ایمیل‌ها و فایل‌های ضمیمه‌شده به آن‌ها را در صفحه‌ی چت به‌اشتراک بگذارند.

بر اساس اعلام رسمی، اوت‌لوک قرار است اوایل سال آینده‌ی میلادی میزبان گزینه‌ی جدیدی با نام «به‌اشتراک‌گذاری در تیمز» (Share to Teams) شود. این گزینه‌ در زمانی سریع ایمیل را به درون مایکروسافت تیمز می‌فرستد و امکان مشاهده‌ی ایمیل در صفحه‌ی چت وجود خواهد داشت.

به‌لطف قابلیت جدید، کارمندان شرکت‌ها خواهند توانست در صفحه‌ی چت به‌صورت خصوصی درباره‌ی ایمیلی خاص صحبت کنند. افزون‌براین، قابلیت Share to Teams فرایند مشاهده‌ی ایمیل‌ها و بحث درباره‌ی آن‌ها را راحت‌تر می‌کند تا وقت کمتری از کاربران گرفته شود. گفتنی است اسلک نیز مدتی پیش به قابلیتی مشابه مجهز شده بود. البته پلِ ایجاد‌شده بین اوت‌لوک و تیمز دقیقا همچون قابلیت‌های جدید و کاربردی اسلک نیست و نمی‌توان به ایمیل بازشده در صفحه‌ی چت تیمز، در همان‌جا پاسخ داد. درواقع، صرفا امکان مشاهده‌ی ایمیل‌ها در صفحه‌ی چت تیمز وجود دارد.

مایکروسافت قابلیت‌های جدید Teams را معرفی کرد

کاربران تیمز از مدت‌ها پیش خواستار یکپارچه‌سازی این اپلیکیشن با اوت‌لوک بوده‌اند و ظاهرا مایکروسافت سرانجام قصد دارد به درخواست آنان گوش فرادهد. افزون‌براین، کاربران تیمز بارهاوبارها اضافه‌شدن امکان ساخت کانال خصوصی و سنجاق‌کردن کانال‌ها در صفحه‌ی چت را نیز خواستار شده‌اند.

در ماه‌های اخیر، قابلیت ساخت کانال خصوصی در نسخه‌ی بتای تیمز حضور پیدا کرده و براساس اعلام رسمی، قرار است هفته‌ی جاری، به‌صورت عمومی دردسترس همه قرار گیرد. همچنین، مایکروسافت اعلام کرده است قصد دارد امکان سنجاق‌کردن کانال‌ها را تا پیش از پایان سال جاری میلادی فراهم کند تا کاربر بتواند کانال‌های خصوصی مهم را در بخش بالایی صفحه‌ی چت قرار دهد و همواره به آن‌ها نگاه کند.

افزون‌بر آنچه گفته شد، مایکروسافت می‌خواهد به‌روزرسانی‌های دیگری نیز با هدف افزایش میزان کارآییِ تیمز در این اپلیکیشن اعمال کند. در اوایل سال ۲۰۲۰، تیمز قرار است میزبان صفحه‌ی جدیدی با نام Tasks شود. این صفحه وظایف شخصی‌ واردشده در تیمز را به‌نمایش خواهد گذاشت. قابلیت Tasks قرار است افزون‌بر تیمز در Microsoft To Do و اوت‌لوک و Planner دردسترس قرار گیرد و به‌طور یکپارچه در بین این سرویس‌ها کار کند.

مایکروسافت قابلیت‌های جدید Teams را معرفی کرد

شایان ذکر است در نسخه‌ی جدید تیمز، این امکان وجود خواهد داشت که اپلیکیشن را به پنجره‌ای جداگانه تبدیل کنید. قابلیت اشاره‌شده در چت‌ها، جلسه‌ها، تماس‌ها و حتی اسنادِ بازشده کاربرد خواهد داشت و کاربر خواهد توانست این پنجره‌های جداگانه را درکنار دیگر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های کاربردی‌اش قرار دهد. قابلیت جدید تیمز اوایل سال آینده به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد. ناگفته نماند پنجره‌های مجزای مذکور همچون اپلیکیشن‌های Movies و TV همواره در بالای دیگر پنجره‌ها حضور خواهند داشت. درضمن، امکان نمایش آن‌ها به‌صورت تصویردرتصویر در مرورگرهایی نظیر کروم و اج وجود دارد.

درکنار قابلیت‌های یادشده، مایکروسافت گفته است می‌خواهد Yammer را نیز با تیمز یکپارچه کند. ظاهرا در نسخه‌ی جدید تیمز در سمت چپ نوار ناوبری، اپلیکیشن Yammer اضافه خواهد شد و به شما امکان خواهد داد در زمانی سریع و به‌شکلی ساده، رویدادها و مکالمات Yammer را مشاهده کنید. در سال جاری میلادی، کاربران تیمز درکنار ویژگی‌های یادشده خواهند توانست در کانال‌ها و چت‌ها نظرسنجی برگزار کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت‌های جدید مایکروسافت تیمز چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»