تجدید میثاق با شهدای دانش‌آموز ابرکوه


تجدید میثاق با شهدای دانش‌آموز ابرکوه

یزد - ایرنا - همزمان با آخرین روز هفته‌بسیج دانش‌آموزی، آیین تجدید میثاق با شهدای دانش‌آموز ابرکوه ، امروز( سه‌شنبه) از سوی مسئولان دبیرستان ابوذر در مصلی شهدای محراب در کنار قبور مطهر شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

در این آیین که شماری از دانش آموزان، فرهنگیان و مسئولان محلی حضور داشتند، امام جمعه موقت ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید هشت دفاع مقدس از جمله ۵۰ نفر آنها از این شهرستان، کسب علم و تلاش برای ارتقاء فرهنگی جامعه به عنوان ادامه راه شهدا یاد کرد .

حجت الاسلام تقی فتاحی با بیان اینکه دانش آموزان با تداوم راه شهدا و عمل به وصایای آنها، توطئه های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند، افزود: ترویج فرهنگ شهدا بهترین مبارزه با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است .

مدیر حوزه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه تصریح کرد: تقویت باورها و آموزه های دینی دانش آموزان در عرصه های مختلف انقلاب ، نقش تاثیرگذاری در برابر تهاجم فرهنگی دشمن داشته و دارد.

فتاحی در ادامه خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت ، تدین شهدا و ایثارگری آنها بود که پیروزی های رزمندگان اسلام را در دفاع مقدس رقم زد.

اجرای برنامه های مختلف فرهنگی از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه چهار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز بسیجی در ۱۰۰ واحد آموزشی این شهرستان سازماندهی شدند، گفت: در هفته بسیج دانش آموزی ۱۰۰ برنامه فرهنگی در مدارس با همکاری مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد.

سرهنگ مهدی ابرقویی اظهار کرد: دانش آموزان سرمایه عظیمی برای رشد و شکوفایی جامعه هستند.

در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، ۱۰ هزار دانش آموز در ۱۰۷ واحد آموزشی شهرستان ابرکوه مشغول به تحصیل هستند.

شهرستان ابرکوه ۲۷۵ شهید ،۳۳ آزاده و ۵۶۰ جانباز سرفراز ،۵۰ شهید دانش‌ آموز و ۱۷ شهید فرهنگی در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه