ارتقاء کیفیت تجهیزات آشپزخانه صنعتی با استفاده از روش‌های نوین مهندسی


ارتقاء کیفیت تجهیزات آشپزخانه صنعتی با استفاده از روش‌های نوین مهندسی

از این رو در صنعت غذا مطابق با نیاز بشر با مباحث بسیاری ارتباط وجود دارد که شرکت مرسا تجهیز پیشگام این تجربه را در اختیار قرار خواهد داد.

---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



در ادامه نحوه ارتقاء کیفیت و راندمان تجهیزات آشپزخانه صنعتی شامل تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران با استفاده از روش‌های نوین طراحی مهندسی و اثر آن در بهبود کسب کارهایی نظیر رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، کترینگ‌ها و فوت کرت‌ها بررسی شده است.

با توجه به رشد روزافزون صنعت در دنیای مدرن، در راستای کیفیت و راندمان تجهیزات مختلف همچون صنایع غذایی، کلیه پارامترهای مربوط به سرویس دهی و یا تولید محصول، در کوتاهترین زمان ممکن با توجه به موضوع کیفیت، عملکرد، خروجی مفید با راندمان بالا بسیار حائز اهمیت است.
از این رو در صنعت غذا مطابق با نیاز بشر با مباحث بسیاری ارتباط وجود دارد که شرکت مرسا تجهیز پیشگام این تجربه را در اختیار قرار خواهد داد.

اولین مبحث مهم در تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی استفاده از متریال مناسب مطابق با نوع کاربری آن است.
مبحث کیفیت در این صنعت از ابتدا تا پایان فرآیند ساخت تجهیزات آشپزخانه صنعتی مقوله بسیار مهمی بوده که کاملاً با نظارت و کنترل واحد طراحی و مهندسی کلیه الزامات مربوط به استفاده از مواد اولیه مرغوب و مناسب و بهداشتی، الزامات ساخت مطابق با استانداردهای روز دنیا، دوام و استحکام و زودبادهی جهت برآورده ساختن نیاز متقاضیان در نظر گرفته شده است.
از این رو ابزار و مکانیزم مورد استفاده در این صنعت نیز از تکنولوژی خاص و منحصر به فردی برخوردار است که افراد تفاوت دو کالای مشابه را با توجه به نوع تکنولوژی کاملاً متوجه خواهند شد.

به عنوان مثال ماشین آلات مورد استفاده در برش و خم و سوراخکاری ورق استنلس استیل و… می‌تواند اثر مطلوب و یا نامطلوب روی کالا داشته باشد.
تجهیزاتی چون پانچ یا لیزر که دارای دقت و ظرافت بسیار بالا در تولید محصولات مختلف در تجهیزات آشپزخانه صنعتی شامل تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران بوده می‌تواند زیبایی تولیدات را چندین برابر کند و در زمان و عرضه محصول در کوتاه ترین زمان ممکن صرفه جویی کند.

کنترل کیفیت این تجهیزات نیز نسبت به روش‌های سنتی ساخت محصولات نیز آسان‌تر خواهد بود، چرا که با دسترسی به نقشه‌های بهینه و به روز ساخت تجهیزات به همرا BOM محصولات و دستورالعمل ساخت، کلیه فرآیندهای ساخت محصول ا صفر تا صد قابل پایش و بازرسی است.

استقرار ایزو 9001 که در سیستم‌های منسجم کاربرد داشته نیز کمک شایانی به ارتقاء کیفیت محصولات خواهد کرد.

باید در نظر داشت موضوع کیفیت و راندمان تجهیزات در تجهیزات آشپزخانه صنعتی تنها به بازرسی چشمی محصولات چه در بخش شناخت متریال و چه فرآیند تولید همچون جوش آرگون و یا پرداختکاری منتهی نمی‌شود، بلکه جدای از بازرسی چشمی، ابزار کنترلی خاص و منحصر به خود را دارد که لازم است کیفیت مواد اولیه را سنجید و یا ابعاد و اندازه‌ها را مطابق نقشه و دستورالعمل، با معیارها و شاخص‌های استاندارد و حد پذیرش‌ها در نظر گرفت.

مبحث تطابق عدم تطابق، انطباق و عدم انطباق، اقدامات اصلاحی و کنترل فرآیند آماری از مقوله‌های کاربردی در بسیاری از صنایع است که یک واحد کیفی با استفاده از کلیه فرآیندهای بالقوه در این صنعت خروجی خوبی را با شناسایی درصد اشتباهات و خطاها را با گزارشات جمع آوری شده به سیستم معرفی خواهد کرد و در نهایت محصول تکمیل شده برای مخاطبان قابل ضمانت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر