برگزاری مانور پدافند غیرعامل در گنبدکاووس با چاشنی بی‌برنامگی


برگزاری مانور پدافند غیرعامل در گنبدکاووس با چاشنی بی‌برنامگی

گنبدکاووس - ایرنا - مانور پدافند غیرعامل با موضوع و رویکرد رعایت اصول و نکات ایمنی در موقع حمله هوایی دشمن با چاشنی بی‌برنامگی و ناهماهنگی دستگاه‌های متولی برگزاری این مانور آموزشی، در یکی از مدارس گنبدکاووس برگزار شد.

ناهماهنگی و بی‌برنامگی متولیان این مانور آموزشی که روز سه‌شنبه در محل هنرستان صنعتی شهید سیاوش ناصری گنبدکاووس برگزار شد، ابتدا از تاخیر حدود یک ساعته در اجرای مانور به دلیل تاخیر برخی مسوولان و دستگاه‌های اجرایی از جمله معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه و نیز آتش نشانی و انتظامی این شهرستان شروع شد.

اگرچه اپیدمی تاخیر در برگزاری جلسات، برنامه‌ها و همایش‌ها در کشور، استان و این شهرستان بیشتر به خاطر حضور با تاخیر مسوولان یا سخنرانان می‌باشد و بایستی برای رفع این معضل چاره اندیشی کرد اما غالبا تاخیر بیش نیم ساعت در برنامه‌ها موجب کلافگی و بی‌حوصلگی دیگر شرکت‌کنندگان در مراسم می‌شود.

تاخیر حدود یک ساعته در برگزاری این مانور آموزشی سبب شد تا خودروی اورژانس ۱۱۵ که اگرچه با دقایقی تاخیر به محل آمده بود اما به دلیل اعلام ماموریت و کمبود خودرو در مرکز فوریت‌های پزشکی مجبور به ترک محل شد و در نهایت پس از پایان مانور مجددا به آموزشگاه بازگشت تا تنها مصدوم تدارک دیده شده برای این مانور آموزشی را چند ده متری جابجا کند تا عکس و فیلمی از آن برای گزارش به مقامات گرفته شود.

نیامدن خودروی آتش‌نشانی دیگر برنامگی و ناهماهنگی متولیان برگزاری این مانور آموزشی بود که پس از تماس تلفنی معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری این شهر، خودرو آتش‌نشانی در انتهای برنامه در محل حاضر و متولیان مدرسه مجبور شدند دوباره آتشی روشن کنند تا همزمان با خاموش کردن آن توسط ماموران آتش نشانی، پروسه مستندسازی و تهیه فیلم و عکس این رخداد تکمیل شود.

لازم به توضیح است که قبل از ورود خودرو آتش نشانی، دانش‌آموزان چند مورد آتش از قبل روشن شده را با کپسول‌های اطفای حریق خاموش کرده بودند.

چاشنی دیگر بی برنامگی یا ناهماهنگی برگزاری این مانور آموزشی غیبت برخی دارات و نهادهای خدماتی مانند آب و برق و گاز بود که به گفته رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس، بایستی در آن مشارکت می کردند و دلیل غیبت آنان را هم برگزاری دو مانور آموزشی دیگر در همین روز و قبل از این مانور اعلام کرد.

اصغر نودهی افزود: علت اصلی ناهماهنگی مانور امروز، علاوه بر برگزاری دو مانور دیگر قبل از این مانور، زمان نامناسب و اطلاع‌رسانی ضعیف آن بود زیرا برخی ادارات از زمان جدید این مانور که پیش از این قرار بود روز یکشنبه هفته جاری برگزار شود اما به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش شدید باران به امروز موکول شد، اطلاع نداشتند.

برگزاری مانور پدافند غیرعامل در گنبدکاووس با چاشنی بی‌برنامگی

اما دو مانوری که پیش از مانور امروز در گنبدکاووس برگزار شد، یکی مانور استانی خروج اضطراری از مجتمع‌های مسکونی بود که متولی آن ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان بود و با وجود آن که چند روز پیش نیز جلسه هماهنگی برگزاری آن در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شده بود اما امروز به یکباره روابط عمومی این نهاد اعلام کرد که گفته شده رسانه ها نباید در آن حضور داشته باشند و مانور دوم هم امروز در یکی از مراکز درمانی این شهرستان برگزار شد که در آن مورد هم به خبرنگاران اطلاع رسانی نشده بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان