مزارع شیلات سرپل‌ذهاب نیازمند اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با سیل است


مزارع شیلات سرپل‌ذهاب نیازمند اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با سیل است

قصرشیرین- ایرنا- رئیس اداره شیلات سرپل‌ذهاب با اشاره به خسارات احتمالی ناشی ازوقوع سیل با آغاز بارندگی‌ها در این شهرستان گفت: خطر در کمین مزارع پرورش ماهی است که در این زمینه باید مراقبت‌های لازم انجام شود.

مصطفی نوروزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره برداران باید برای جلوگیری از وقوع سیل و تخریب مزارع نسبت به تعمیر و لایروبی استخرهای رسوب گیر مزارع پرورش ماهیان اقدام کرده و مزارع خود را نیز بیمه کنند.

وی اظهارداشت: همچنین موتورهای برق اضطراری و پمپ های هواده و برگشت آب در مزارع پرورش ماهی را بازدید و از درست کارکردن آن ها اطمینان داشته باشند.

رئیس اداره شیلات سرپل ذهاب گفت: بازبینی کانال های آبگیری و مسیرهای عبور آب به ویژه در محل دریچه های ورودی و خروجی برای جلوگیری از مسدودشدن آن ها توسط شاخ و برگ گیاهان و رسوبات رودخانه ای لازم است.

وی تاکید کرد: بازدید از صافی ها، تورها و لوله های آبرسانی مزارع پرورش ماهی و جلوگیری از تشدید عوامل استرس زا را از دیگر نکات ضروری است که پرورش دهندگان باید آنها را رعایت کنند.

نوروزی ادامه داد: در شهرستان سرپل ذهاب ۱۲ مزارع و ابنیه پرورش ماهی با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ تن در سال وجود دارد که در فروردین امسال با وقوع سیلاب در مجموع ۴۵۰ میلیون تومان خسارت به بخش شیلات وارد شد که انجام تدابیر لازم قبل از وقوع سیلاب و تخلیه استخرهای ماهی میزان خسارات وارده کاهش چشمگیری داشت.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!