لزوم تشکیل کمیته احیای موقوفات دانشگاه‌ و حوزه علمیه


لزوم تشکیل کمیته احیای موقوفات دانشگاه‌ و حوزه علمیه

حجت الاسلام علیزاده بر ضرورت تشکیل کمیته احیای موقوفات دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: برخی از موقوفات با نیت علمی دست دیگران است که باید در خدمت توسعه علم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» امروز(سه‌شنبه، ۱۴ آبان) در همایش وقف و رسانه در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه جامعه علمی دنیای امروز مدیون اسلام و وقف است گفت: وقف نهادی مترقی، کارآمد، اثرگذار و از عمده‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر ایجاد نهضت وقف‌گرایی در جامعه افزود: اگر نهضت وقف‌گرایی در جامعه ایجاد شود باید از مراکز دانشگاهی و حوزه علمیه آغاز شود و قیام نخبگان را شاهد باشیم.


وی تصریح کرد: مراکز علمی، دانشگاهی و فقهی به اندازه‌ای که از وقف بهره‌مند می‌شوند در حوزه وقف ورود علمی و منطقی کنند. باید همیار وقف باشند چون در سال‌های گذشته و اکنون وقف همیار دانشگاه و حوزه علمیه بود.


حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه رابطه بین وقف و دانشگاه باید بازخوانی شود اظهارداشت: وقف باید در ساختار دانشگاه و حوزه باشد و فرهنگ وقف به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی خواستار تشکیل کمیته احیای موقوفات دانشگاه‌ها و حوزه علمیه شد و اعلام کرد: برخی از موقوفات با رویکرد علمی دست دیگران است که باید در خدمت توسعه علم قرار گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: راه‌اندازی وقف‌های جدید باید با تولیت خود دانشگاه و حوزه علمیه باشد چون اوقاف به دنبال تولی‌گری نیست و تنها خواهان توسعه فرهنگ وقف است.
وی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها، دانشگاه با تکیه بر وقف به فعالیت‌های علمی خود ادامه می‌دهد افزود: مرکز مشاوره وقف در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شود.
پایان پیام/162

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن