30 برنامه ویژه هفته وحدت در گنبدکاووس اجرا می‌شود


30 برنامه ویژه هفته وحدت در گنبدکاووس اجرا می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - دبیر ستاد بزرگداشت هفته وحدت گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: اجرای 30 برنامه توسط تبلیغات اسلامی ویژه این هفته از 19 تا 24 آبان در این شهرستان پیش بینی شده است.

حجت الاسلام رضا دیلمی روز سه‌شنبه در نشست ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی گنبدکاووس با موضوع هفته وحدت، تکامل و عزت اسلامی را در گرو وحدت دانست و از تمام ادارات عضو ستاد گرامیداشت هفته وحدت در شهرستان خواست تا ۱۶ آبان برنامه‌های خود را به دبیرخانه ستاد اعلام کنند تا شاهد اجرای برنامه‌های فاخر وحدت‌بخش در جامعه باشیم.

وی اظهارداشت: با توجه به هجمه دشمنان با روش‌های مختلف با هدف ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی، همه مسئولان و متولیان حوزه فرهنگی موظف‌اند از فرصت هفته وحدت برای بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی و بسترسازی برای ایجاد جامعه متحد اسلامی تلاش کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس افزود: در این مجموعه اجرای ۳۰ برنامه از جمله برگزاری گفتمان‌ها و نشست‌های دینی و بصیرتی، مسابقات فرهنگی، برنامه‌های مختلف کاروان قرآنی منادیان وحدت و همایش نقش روحانیت در وحدت و انسجام اسلامی ویژه روحانیان شرق استان گلستان به میزبانی این شهرستان پیش بینی شده است.

دیلمی با تاکید بر ضرورت حضور مسئولان در مراسم و برنامه‌های اجرایی در هفته وحدت گفت: حضور کاروان قرآنی منادیان وحدت در گلزار شهدا و دیدار اعضای این کاروان با ائمه تشیع و تسنن در کنار برپایی ایستگاه صلواتی و پخش فیلم‌های ارزشی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.

وی از ادارات گنبدکاووس خواست نسبت به نصب بنر و پارچه نوشته ویژه گرامیداشت هفته وحدت با هدف فضاسازی بهتر در سطح شهر مشارک داشته باشند.

رضا شجاعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: نمایش قطار شادی ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی نمایشگاه کتاب، جشن بهار مهربانی، اجرای نمایش و جنگ شادی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده از سوی این مجموعه در هفته وحدت است.

هفته وحدت به فاصلهٔ میان ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد ولادت حضرت محمد (ص) نبی مکرم اسلام بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت آن حضرت بنا بر روایات شیعه است، گفته می‌شود؛ امسال این ایام مصادف با ۱۹ لغایت ۲۴ آبان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته