15 توصیه که باید قبل از اجاره کردن خانه با همخانه غریبه بدانید


... نوشته 15 توصیه که باید قبل از اجاره کردن خانه با همخانه غریبه بدانید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

اجاره کردن خانه با همخانه غریبه چقدر خطرناک است؟ قصد داریم در این نوشتار ویژه، به این سوال پاسخ دهیم. بیایید با هم بررسی کنیم آنچه را که باید قبل از هم خانه شدن با یکدیگر بدانید و اینکه چگونه می‌توانید بهتر خودتان را برای زندگی با فردی که او را نمی‌شناسید آماده کنید.

15 توصیه که باید قبل از اجاره کردن خانه با همخانه غریبه بدانید

داشتن همخانه دارای فواید زیادی است، اما وقتی بحثِ هم خانه شدن با فردی که او را نمی‌شناسید، به میان می‌آید، ممکن است حس و حال عجیب و غریبی پیدا کنید و این کاملا بجا است. در ادامه این توصیه های کاربردی ما را بخوانید تا مکانی را با یک هم خانه بدون دردسر کرایه کنید.

توصیه های اجاره کردن خانه با همخانه غریبه

۱. با فرد با فردی که او را نمی‌شناسید و قرار است همخانه تان شود شخصا ملاقات کنید

این یک قانون نانوشته‌ی کلی است که شما قادر به تصمیم گیری درست و هوشمندانه در مورد فردی که او را نمی‌شناسید و قبلا هیچ تعاملی با او نداشته اید، نخواهید بود. البته، از نظر تئوری، همه ی ما ممکن است سرد و بی‌تفاوت به نظر برسیم، اما ملاقات با یک شخص و تجربه اینکه حس و حال یا فاز او چیست بسیار مهم است.

ملاقات کردن فردی که او را نمی‌شناسید به صورت رو در رو تضمین می‌کند که بعدا با شگفتی ناخوشایندی روبه‌رو نخواهید شد. متاسفانه، هیچ راهی برای فهمیدن تمامی جیک و پوک شخصیت هم خانه آتی تان وجود ندارد، اما درک و فهم این نکته که آیا این شخص باعث می‌شود شما حس و حال عجیبی پیدا کنید یا حس خوبی داشته باشید بسیار مهم است.

برخی از مباحث مربوط به ملاقات با هم خانه را برای گفت‌وگو آماده کنید و ببینید که آیا در چیزهای کلی و عمومی که برای شما مهم است، وجه مشترکی دارید. اینجاست که می‌توانید تصمیم بگیرید.

مطلب مرتبط: ۵ نکته مهم که درباره اجاره اولین آپارتمان تان باید بدانید

۲. نظرِ همخانه‌های قبلی را جویا شوید و ببینید چه توصیه‌ای در این زمینه دارند

معمولا وقتی فردی را ملاقات می‌کنید که قرار است همخانه تان شود، این شخص معرف هایی را به شما معرفی می‌کند تا بتوانید به یک تصمیم آگاهانه‌تر برسید، اما گاهی اوقات خودتان باید این کار را انجام دهید.

به هر حال، نکته اصلی اینجاست که شما نباید کمرو و خجالتی باشید و از او سؤال کنید که آیا همخانه قبلی دارد که بتوان با او صحبت کرد و از تجاربش و توصیه هایش در این زمینه استفاده کرد.

لیستی که میبینید مختصری از سؤالات مربوط به انتخاب همخانه است که باید از شخصی که آن توصیه‌ها را به شما ارائه می‌دهد بپرسید:

۱. آیا کسی که قرار است همخانه تان شود یک فرد مسئولیت پذیر و منظم است؟

۲. آیا اختلاف نظرها و دعواهای کلامی بسیاری داشته اند؟

۳. آیا تجربه ی زندگی با او درکل خوب بود؟

۴. آیا در پرداخت صورتحساب‌ها تاخیر داشته است؟

مطلب مرتبط: ۱۵ توصیه برای اسباب کشی سریع و آسان که نباید فراموش کنید

۳. حساب‌های کاربری او را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید

امروزه حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی ممکن است اطلاعاتی را که در اختیار شما می‌گذارد بیشتر از اطلاعات یک فرد ویژه ی تحقیق باشد. افراد تمایل دارند هر چیزی را از فید فیس بوک شان به اشتراک بگذارند و همه جوانب زندگی رومزه ی خود را در اینستاگرام در معرض نمایش قرار دهند.

این پروفایل‌های شخصی به شما کمک می‌کنند تا ببینید آیا کسی که قرار است همخانه تان شود یک فرد به اندازه کافی اجتماعی است، چه چیزهایی را دوست دارد یا مثلا طرفدار کدام تیم فوتبال است.

احتمال می‌رود این شخص نیز به همان کارهایی علاقه‌مند باشد که شما دوست دارید و انجام می‌دهید و همین به بستر خوبی برای دوستی با کسی که قرار است همخانه تان شود تبدیل خواهد شد.

در ضمن، اطلاعات حاصل از پروفایل‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند زمینه‌ای را برای پرسیدن برخی سؤالات جالب فراهم کنند تا بتوانید فردی را که قرار است همخانه تان شود بهتر بشناسید.

۴. این فرد چه حسی به شما می‌دهد؟

حسی که یک فرد در طول مکالمه به شما می‌دهد، و تعامل چهره به چهره ممکن است همه چیز را به هم بریزد، اما نباید این حس را نادید بگیرید.

بعضی اوقات ممکن است ببینید که شخصی کاملا نرمال بنظر می‌رسد، اما نمی‌توانید احساس صمیمیت و نزدیکی با او پیدا کنید. اگر تصمیم دارید این حس را نادیده بگیرید، ممکن است بعدا این حس برگردد. هیچ چیز ناراحت‌کننده تر از داشتن همخانه‌ای نیست که از کنار هم بودن احساس صمیمیت و نزدیکی نکنید.

شما مجبور نیستید تبدیل به دوستانی صمیمی برای هم شوید، اما باید در مورد بودن در کنار این شخص و زندگی در همان آپارتمان رضایت داشته باشید.

مطلب مرتبط: ۴ روش کنار آمدن و سازش با صاحبخانه که هر مستاجر باید بداند!

۵. با خودتان صادق باشید

خاطرنشان کردیم که هنگام انتخاب فردی که قرار است همخانه تان شود، چه سؤالاتی باید بپرسید، اما نکته دیگر آن است که چگونه باید رفتار کنید؟

این امر بجا و بحق است که توصیه‌های های همخانه‌های قبلی خود را نیز در اختیار او قرار دهید. مهمترین نکته اینجاست که صادقانه و منصفانه رفتار کنید. در مورد عادات بد خود و آنچه را که معمولا دوست دارید در خانه انجام دهید به او بگویید.

آیا از آواز خواندن در زیر دوش لذت می‌برید؟ آن را پنهان نکنید، این به شما کمک می‌کند از پیش آمدن درگیری و مشاجره پیشگیری کنید. آیا شما طرفدار عظیم وینیل هستید و از گوش دادن به موسیقی راک محلی با صدای بلند در شب‌ها لذت می‌برید؟ در مورد آن به او بگویید.

۶. آیا قصد دارید باهم دوست شوید؟

این بیشتر یک برنامه بلند مدت است، اما با این وجود باز هم باید آن را بررسی کنید.

به هیچ وجه نمی‌توانید با شخصی که برای مدت کوتاهی او را می‌شناسید دوست شوید. به هر حال، باید حواستان باشد و تعامل و رابطه خود را با فردی که قرار است همخانه تان شود بررسی کنید با توجه به اینکه ممکن است او دوست تان شود.

از او درمورد سرگرمی‌ها، موسیقی مورد علاقه، فیلم و اینکه دوست دارد اوقات فراغتش را چگونه سپری کند، سوال کنید.

از این گذشته، او ممکن است بهترین همدم برای شما باشد و این ممکن است سرآغاز بسیار خوبى براى شروع یک رابطه دوستانه باشد.

مطلب مرتبط: همسایه بد: ۳ نوع همسایه آزار دهنده و راه کنار آمدن با آن‌ ها

۷. آیا او حیوان خانگی دارد؟

ممکن است یکی از شما احساس کند گربه‌ها موجوداتی جذاب و دوست داشتنی هستند و فرد دیگری ممکن است به گربه آلرژی داشته باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که در مورد حیوانات خانگی تان رک و راست حرفتان را بزنید.

حتی اگر هر دوی شما به نگهداری حیوانات خانگی علاقه دارید، باید قوانینی را در مورد اینکه چه کسی غذای آنها را بدهد و بعد آنجا را تمیز کند، چه کسی مسئول پیاده روی‌های صبحگاهی است و آیا هردوی شما مسئولیت آنها را بر عهده می‌گیرید، تعیین کنید.

۸. مواردی را که تحمل نخواهید کرد، فهرست کنید

رک و پوست کنده می‌گویم، همه ی ما فهرستی از ” نباید ها” و “هرگزها” داریم. آیا می‌خواهید به بالاترین سطح درک و فهم متقابل برسید؟

بهترین کار این است که حرف خود را بزنید و این فهرست‌ها [” نباید ها” و “هرگزها”] را به اشتراک بگذارید. از فردی که قرار است همخانه تان شود، بخواهید که فهرستی از ” نباید ها” و چیزهایی را که تحمل نخواهد کرد، تهیه کند. شما نیز همین کار را انجام دهید. سپس فهرست ‌های خود را مقایسه کرده و در مورد آنچه که فکر می‌کنید عادلانه است و آنچه که باید کمی تغییر کند، صحبت کنید.

۹. تعیین کنید چگونه اختلافات را حل می‌کنید

این جایی است که ممکن است نخستین اختلافات بین شما و همخانه تان به وجود آید. جای نگرانی نیست، این یک شانس بزرگ برای بحث در مورد چگونگی برنامه‌ریزی برای حل و فصل چنین موقعیت هایی است.

به عنوان مثال، هر یک از شما ممکن است این حق را داشته باشد که انجام کاری را از فهرست دیگری منع کند و یا به تبادل امتیازات متقابل بپردازد. سازش کردن، کاری است که باید مرتبا انجام دهید، بنابراین مطمئن شوید واقعا آن را درک کرده‌اید و برای آن آمادگی دارید.

۱۰. در مورد قبوض خدمات شهری صحبت کنید

به راحتی می‌توانید مبلغ اجاره را بین خودتان تقسیم کنید. برخی همخانه‌ها ترجیح می‌دهند مبلغ اجاره را به طور مساوی بپردازند و برخی تصمیم می‌گیرند که منصفانه است سهم مبلغ اجاره بر اساس اندازه اتاقی که شما یا همخانه تان دارید، تعیین و پرداخت شود. به هر حال، پرداخت قبوض خدمات شهری باید از قبل مورد بحث قرار گیرد. اگر همخانه تان از برق زیاد استفاده می‌کند چون لپ تاپی دارد که آن را در خانه شارژ می‌کند، روزی ده ساعت تلویزیون تماشا می‌کند و سیستم موسیقی دارد، این روش نمی‌تواند عادلانه باشد که هر دو سهام مساوی قبوض را پرداخت کنید، درست است؟

همه ی جزییات قبوض پرداختی خدمات شهری را بررسی کنید و سعی کنید زمینه مشترکی پیدا کنید، زیرا این در همخانه شدن تان با هم مهم است.

۱۱. میزان آلودگی صوتی را تعیین کنید

همه افراد نمی‌توانند همان میزان آلودگی صوتی را در خانه به اندازه ی شما تحمل کنند. بهترین کار آن است که قبل از اجاره کردن خانه با همخانه غریبه در مورد این قضیه صحبت کنید.

ممکن است نمونه‌های زیادی را در ردیت ( Reddi ) پیدا کنید، افرادی که از همخانه یشان، که با صدای بلند به موسیقی دِث متال گوش می‌ دهند یا صدای تلویزیون را بیش از حد بلند می‌کنند، نسبت به ارزش قائل نشدن برای حریم خصوصی و میزان آلودگی صوتی شکایت دارند.

۱۲. هدفون تان را دم دست بگذارید

این یکی از راه‌های جلوگیری از درگیری و اختلاف به دلیل آلودگی صوتی است. همیشه برای حریم خصوصی همخانه خود ارش قائل شوید و سعی کنید ویدئوها را در یوتیوب تماشا کنید یا آلبوم جدید Kanye West را فقط با هدفون گوش دهید.

اما در این میان استثناء هایی وجود دارد و آن این است که ممکن است شما عاشق همان موسیقی یا فیلم باشید و می‌توانید آن را با یکدیگر گوش دهید یا تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

۱۳. آیا شما همان درک و فهم را نسبت به ” نظافت و پاکیزگی ” را دارید؟

تصویر کنید مونیکا همخانه فردی مانند جوئی است و با او زندگی می‌کند. در صورتی که پیشاپیش برخی از قوانین نظافت را تعیین نکنید، این اتفاق می‌تواند برای شما هم رخ دهد.

یکی از شما ممکن است به تمیزی وسواس داشته باشد و دیگری ممکن است کثیف باشد. این یکی از شایع‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود افراد هم اجاره نشینی را متوقف کرده و مجبور شوند خانه را تخلیه کنند. داشتن همان درک و فهم نسبت به “آپارتمان تمیز و مرتب “، یک محیط سالم در خانه را تضمین می‌کند.

۱۴. آیا هر دوی شما اهلِ مهمانی هستید؟

مهمانی‌ها ممکن است به سنگ محکی تبدیل شوند. جشن‌ها و مهمانی‌های پر سروصدا ممکن است شما را متحد و یا زمینه‌ای برای درگیری و اختلاف ایجاد کند.

از فردی که قرار است همخانه تان شود بپرسید چه نظر و نگرشی درباره ی مهمانی‌ها دارد، با جزییات بیشتر مواردی را که ممکن است تحمل کنید، بررسی کنید و آن چیزی را که برای هر دو شما ممنوع است را مرور کنید.

۱۵. یکدیگر دوستانه برخورد کنید

ما می‌خواهیم این مقاله را با یک توصیه بسیار واضح و در عین حال بسیار مهم به پایان برسانیم. فقط با یکدیگر دوستانه برخورد کنید و هنگام اجاره کردن یک مکان با یک همخانه مانند نادان ها رفتار نکنید.

اجاره کردن خانه با همخانه به شما کمک می‌کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنید، جای بهتری را کرایه کنید و احساس تنهایی نکنید، پس از این بابت سپاسگزار یکدیگر باشید و همیشه درگیری‌ها و اختلافات خود را به صورت دوستانه حل و فصل کنید، همان کاری که افراد مودب و خوش برخورد انجام می‌دهند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: rent

۱۵ توصیه که باید قبل از اجاره کردن خانه با همخانه غریبه بدانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل