مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی: ریزشی در ارتفاعات عینالی اتفاق نیفتاده است


مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی: ریزشی در ارتفاعات عینالی اتفاق نیفتاده است

تبریز- ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی در واکنش به انتشار مطالبی در شبکه‌های مجازی مبنی بر ریزش بخشی از کوه عون بن علی موسوم به عینالی در تبریز گفت: ریزشی اتفاق نیفتاده است بلکه نیروهای شهرداری در حال رفع خطر و اجرای عملیات پایدارسازی ارتفاعات هستند.

محمد باقر هنربر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مدیریت بحران و دادستانی پیگیر این موضوع هستند، گفت: عملیات رفع خطر و پایدارسازی در نزدیکی تله کابین تفرجگاه عینالی از چند روز قبل شروع شده و در حال انجام است.

وی در عین حال احتمال ریزش این ارتفاعات پس از بارش های شدید و طولانی مدت را دور از انتظار ندانست و افزود: بنرهای خطر ریزش هم در محل نصب شده است .

به گزارش ایرنا، مهرماه سال ۹۶ با ریزش قسمتی از کوه عون بن علی در مسیر تله کابین، لاین برگشت مسیر ایستگاه اول تله کابین مسدود شده بود .

شمس الله فیروزیان مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی در آن زمان اظهارداشت: در گذر زمان تراشه های احداث شده در طول مسیر تله کابین به علت عوامل مختلفی چون بارندگی های فصلی، رانش زمین، تغییر لایه های ژئوتکنیکی از حالت افقی به عمودی و نیز رسوبی بودن محل ، ناپایدار گشته و در نهایت موجب ریزش شده است.

تفرجگاه عینالی به واسطه وجود زیارتگاه و جاذبه های طبیعی و فعالیت های عمرانی انجام شده به یکی از مراکز گردشگری تبریز تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟