برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی «جنّت» در روستای محمدآباد ابوزیدآباد


برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی «جنّت» در روستای محمدآباد ابوزیدآباد

مسئول شورای فرهنگی روستای محمدآباد ابوزیدآباد گفت: پنجمین جشنواره قرآنی جنّت همزمان با هفته وحدت از (17 تا 23) آبان در روستای محمدآباد ابوزیدآباد آران و بیدگل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «محمد عرب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: پنجمین جشنواره قرآنی «جنّت» همزمان با ولادت پیام آور وحی و هفته وحدت در روستای محمدآباد ابوزیدآباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل برگزار می‌شود.

مسئول شورای فرهنگی روستای محمدآباد ابوزیدآباد جشنواره قرآنی جنّت را بزرگترین رویداد قرآنی شهر و روستاهای بخش کویرات خواند و افزود: این جشنواره به همت شورای فرهنگی روستای محمدآباد و با همکاری خانه قرآن ثامن الائمه(ع) و کانون فرهنگی ثامن الائمه (ع) در دو بخش مسابقات و محافل قرآنی از ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه برگزار خواهد شد.

عرب، هدف از اجرای این جشنواره قرآنی را ترویج فرهنگ قرآنی، تشویق قرآن آموزان و ایجاد شور و نشاط معنوی و قرآنی خواند و اظهار داشت: جشنواره امسال در بخش مسابقات در ۵ رشته شامل ترتیل ، قرائت ، حفظ ، اذان و بخش هنری خواهد بود.

این فعال فرهنگی و قرآنی افزود: مسابقات حفظ، ترتیل، قرائت قران و اذان برادران سه شنبه ۲۱ آبان در مسجد آقا علی بن موسی الرضا(ع) محمدآباد و مسابقات حفظ و ترتیل خواهران از ۱۸ تا ۲۱ آبان در حسینیه امام حسین(ع) برگزار می شود.

محمد عرب خاطر نشان کرد: در جشنواره امسال ، توجه ویژه‌ای به کودکان و نوجوانان شده است به نحوی که در تمام رشته ها به جز رشته تفسیر، جوایز در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال توزیع و اهدا خواهد شد.

مسئول شورای فرهنگی روستای محمدآباد ابوزیدآباد بیان داشت: همچنین در قالب این جشنواره، بیش از ۶۰ نفر از برندگان مسابقات قرآن در سطوح مختلف و ممتازان قرآنی شهرستان آران و بیدگل تجلیل خواهند شد.

عرب افزود: اختتامیه این جشنواره قرآنی، پنج شنبه ۲۳ آبان در شب میلاد با سعادت رسول اکرم(ص)و امام جعفر صادق(ع) با سخنرانی آیت الله «نجم الدین طبسی» عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز کشور و برنامه های متنوع قرآنی و فرهنگی در مسجد جامع آقا علی بن موسی الرضا (ع) محمدآباد ابوزیدآباد برگزار خواهد شد./

پایان پیام/513

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...