تصویب قطعنامه ضدافراط‌گرایی در آلمان با محور حمایت از مساجد و اقلیت‌ها


تصویب قطعنامه ضدافراط‌گرایی در آلمان با محور حمایت از مساجد و اقلیت‌ها

اعضای شورای شهر «درسدن» آلمان به عنوان اولین واکنش به قدرت‌گیری افراط‌گرایان، قطعنامه‌ای را تصویب کردند و در آن خواستار افزایش دموکراسی و حمایت از اقلیت‌ها و ارزش‌های آنها شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «ایندیپدنت»، وضعیت فوق العاده در شهر «درسدن» آلمان در تلاش برای مقابله با رشد افراط گرایی راست گرایانه اعلام شد.

تعداد زیادی از مساجد آلمان در چند ماه اخیر در نتیجه رشد افراط گرایی هدف حمله قرار گرفته و یا مورد تهدید واقع شده اند.

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که تعصب، غرض ورزی و ناشکیبایی علیه مسلمانان در آلمان به شدت در این کشور ریشه دوانیده و حالا این ناشکیبایی، مساجد را هدف قرار داده است.

آتش این همه دشمنی و خصومت با تبلیغات منفی احزاب افراطی راست گرا علیه اسلام و مسلمانان، برافروخته شده است.

حالا اعضای شورای شهر درسدن به عنوان اولین واکنش به قدرت گیری افراط گرایان، قطعنامه ای را تصویب کردند و در آن خواستار قدرت گیری دموکراسی و حمایت از اقلیت ها و ارزش های آنها شدند.

در این قطعنامه نسبت به نگرش ها و اقدامات ضددموکراتیک، ضدپلورالیستی، متعصبانه و افراط گرایی های راست گرایانه شامل خشونت که با شدت بسیار زیادی در حال وقوع است، هشدار داده شده است.

در این قطعنامه به بمب گذاری مسجدی در درسدن از سوی افراط گرایان راست گرا در سال 2016 میلادی و همچنین حمله اخیر به کنیسه ای در «هال» اشاره شده است.

درسدن که مرکز ایالت «ساکسونی» است، محل تولد گروه ملی گرا، ضد اسلامی و ضد مهاجرتی «پگیدا» است که راهپیمایی های هفتگی در این شهر برگزار می کرد.

«مکس آشنباخ»، یکی از اعضای شورای شهر درسدن که پیشنهاد دهنده این قطعنامه بود در این باره گفت: ما در درسدن مشکل نفوذ افکار نازیسم را داریم لذا باید کاری برای حل این مشکل انجام دهیم.

این قطعنامه با 39 رای موافق در برابر 29 رای مخالف با حمایت از سوی حزب سبز،حزب سوسیال دموکرات و حزب دموکرات های آزاد به تصویب رسید.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی