هشدار هزاران دانشمند درباره فوریت آب و هوایی


هشدار هزاران دانشمند درباره فوریت آب و هوایی

11 هزار محقق و دانشمند در نامه‌ای به واکنش‌های متقابل جوی، دریایی و زمینی طبیعت که می‌توانند به فاجعه اثر گلخانه‌ای جهانی تبدیل شوند، هشدار دادند

هشدار هزاران دانشمند درباره فوریت آب و هوایی به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابه نقل از خبرگزاری آناتولی، گروهی بین المللی متشکل از بیش از ۱۱ هزار محقق و دانشمند در نامه‌ای که روز سه شنبه منتشر شد، در مورد «فوریت آب و هوایی» کنونی که در صورت مقابله نکردن با آن می‌تواند به «رنج‌های بی شمار» منجر شود، هشدار دادند. پنج دانشمند و هزاران امضا کننده این نامه اعلام کردند، نه تنها بحران آب و هوایی از هم اینک آغاز شده است بلکه سریعتر از آنچه که بیشتر دانشمندان پیش بینی می‌کردند، گسترش می‌یابد.
ویلیام رایپل William Ripple، کریستوفر وولف Christopher Wolf، توماس نیوسام Thomas Newsome، فیبی برنارد Phoebe Barnard و ویلیام موماو William Moomaw در نامه‌ای که در مجله علمی بیوساینس منتشر شد، اعلام کردند: «این بحران بسیار جدی‌تر از چیزی است که پیش بینی می‌شد و اکوسیستم‌های طبیعی و سرنوشت بشر را تهدید می‌کند».
در این نامه همچنین آمده است: «نقاط وارونگی آب و هوا که به طور بالقوه غیرقابل بازگشت هستند و واکنش‌های متقابل طبیعت (جوی، دریایی و زمینی) که می‌توانند به فاجعه اثر گلخانه‌ای جهانی تبدیل شوند، نگرانی‌های زیادی را ایجاد می‌کند».
این نامه شش زمینه اصلی نگرانی را که از انرژی تا غذا و آلودگی گسترش می‌یابد، مشخص و اعلام می‌کند که با وجود دهه‌ها مذاکرات درباره آب و هوا، ما عموما فعالیت‌هایی را طبق عادت دنبال می‌کنیم و در مقابله با این وضعیت دشوار تا حد زیادی شکست خوردیم.
نویسندگان این نامه با اشاره به اقدامات دولتی و تظاهرات دانشجویان، اعلام کردند، از نگرانی اخیر فزاینده در مقابل تغییرات آب و هوایی دلگرم شده اند، اما افزودند اگر تصمیم گیرندگان و کل بشریت به سرعت به این هشدار و اعلام فوریت آب و هوایی واکنش نشان دهند، چشم انداز‌های بهتری پیش رو خواهد بود. انتشار این نامه یک روز پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روند پایان دادن به مشارکت واشنگتن را در توافق آب و هوایی پاریس آغاز کرد. هدف از این توافق مبارزه با تغییرات آب و هوایی از طریق کاهش متقابل گاز‌های گلخانه‌ای است. ترامپ بار‌ها از این توافق انتقاد کرده بود و تدابیری برای خروج از آن در سریعترین زمان ممکن بر اساس مقررات پیچیده‌ای که بر اجرای آن حاکم است، اتخاذ کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک