راه اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کاشان


راه اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کاشان

مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان از نصب و راه انداری اولین دستگاه رادیولوژی دیجیتال با اعتباری بیش از 11 میلیارد ریال در این واحد بیمارستانی خبر داد.

سید محمد حسین مکی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به طور میانگین ماهانه بیش از سه هزار بیمار پذیرش و بیش از ۱۱ هزار اکسپوز در بخش رادیولوژی بیمارستان شهید بهشتی کاشان، انجام می شود.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این دستگاه، اشعه کمتری به بیمار و کادر درمانی وارد می شود و تشخیص دقیق بیماری، کاهش هزینه و مصرف برق، کیفیت عالی تصاویر، قابلیت نگهداری عکس‌ها در پرونده دیجیتال بیمار برای مدت طولانی، زمان کمتر، کیفیت بهتر از دیگر مزیت های استفاده از این سیستم تصویربرداری است.

مکی از راه اندازی بخش سنجش تراکم استخوان یا دانسیتومتری در بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبر داد و گفت: تلاش مسوولان بر ارائه خدمات باکیفیت و مورد نیاز به مردم منطقه بوده و با این هدف، بخش سنجش تراکم استخوان با مشارکت بخش خصوصی و با تعرفه دولتی، در این بیمارستان راه اندازی شده است.

وی افزود: پوکی استخوان، بیماری خاموش خوانده می شود که به علت کم تحرکی و سبک زندگی ناسالم شهروندان در سالهای اخیر روبه افزایش است و آزمون سنجش تراکم استخوان به پزشکان در تشخیص قطعی پوکی استخوان و پیش بینی خطر شکستگی استخوان کمک می کند.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: با توجه به اینکه بیماری پوکی استخوان هیچ علامت خاصی ندارد برای افرادی که دارای عامل خطر پوکی استخوان و شکستگی ناشی از آن هستند توصیه می شود به پزشک مراجعه کنند.

مکی افزود: بخش سنجش تراکم استخوان بیمارستان شهید بهشتی کاشان در سالن رادیولوژی، جنب بخش پزشکی هسته ای و در طول هفته، از ساعت ۸ الی ۱۴ آماده پذیرش بیماران است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟